مرکز درمان بواسیر(هموروئید)، شقاق، کیست مویی، فیستول و زگیل تناسلی

  • آدرس
    تهران، ابتدای خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، پلاک 14، طبقه 5
  • تلفن
    ۰۹۹۱۸۹۵۴۰۹۱   -   ۰۲۱۸۸۶۵۸۴۲۶
  • شنبه-چهارشنبه 8:00 تا 22:00
    مشاوره تلفنی: 7:00 تا 23:00

درمان بواسیر خارجی “هموروئید باد کرده” ⚡بدون جراحی و سریع

درمان بواسیر خارجی “هموروئید باد کرده” ⚡بدون جراحی و سریع

روش مناسب برای درمان بواسیر خارجی یا ورم هموروئید خارجی باد کرده در این هنگام ابتلا به بیماری اهمیت بسیار زیادی دارد که فرد سریعا باید برای آن اقدام کند.

توده بواسیر می تواند داخلی یا خارجی باشد و ممکن است یک فرد هر دو نوع بواسیر خارجی و داخلی را همزمان داشته باشد. بیمار باید سریعا برای درمان هموروئید خارجی خود اقدام کند.

healthline.com

مطلب پیشنهادی: بواسیر چیست؟

در انتهای روده بزرگ و مقعد همه افراد بالشتک های هموروئیدی قرار دارند. ولی در صورتی که بالشتک های هموروئیدی آسیب ببینند، متورم شده و بیماری بواسیر رخ میدهد. این عارضه می تواند باعث خارش و سوزش و ناراحتی به هنگام دفع مدفوع شود. اما هموروئید ترومبوزه زمانی اتفاق می افتد که هموروئید داخلی یا خارجی با لخته های خون پر شود.

دریافت نوبت برای ویزیت

در صورت مشاهده هر یک از علائم بالا به شماره زیر در واتساپ عکس ارسال کنید و بهترین روش درمان را دریافت کنید!

بواسیر یا هموروئید خارجی چیست؟

بواسیر خارجی یا هموروئید بادکرده بیرونی که در انگلیسی External Hemorrhoids نامیده می شود؛ همان عروق خونی متورم یا واریسی در ناحیه مقعد است، که در اثر اعمال فشار بیش از اندازه ایجاد می شود.

در صورتی که بر روی این عروق بیرون زده از مقعد فشار وارد شود، درون آنها خون تجمع کرده، و اصطلاحاً هموروئید ترومبوزه روی می دهد. یا به بیانی دیگر در صورتی که درون هموروئید، لخته خون ایجاد شود، فتق ترومبوز روی می دهد. این وضعیت خطرناک نیست اما می تواند به شدت دردناک باشد.

عکس بواسیر هموروئید

علائم بواسیر یا هموروئید خارجی ترومبوزه

این عارضه از ابتدا به شکل ترومبوزه نبوده و به مرور زمان و عدم توجه برای مراجعه به درمان ورم دردناک می شود. نشانه های آن در ادامه آورده شده اند تا به طور کامل با آنها آشنا شوید:

  • خارش در اطراف ناحیه مقعد
  • خونریزی همراه با حرکت روده ای و دفع: افراد دارای هموروئید خارجی هنگام اجابت مزاج متوجه خونی به رنگ قرمز روشن روی مدفوع خود می شوند. رنگ خون از آنجا که مستقیم از دستگاه گوارش خارج می شود، معمولا روشن است.
  • تورم و یا بیرون زدگی بافت اطراف مقعد
  • درد در نواحی اطراف بافت هموروئیدی
  • احساس بادکردن مقعد هنگام احساس دفع یا خروج مدفوع

هموروئید خارجی ترومبوزه می تواند آلوده شده و در آن عفونت تجمع نماید که در این صورت آبسه رخ داده و همراه با علائمی مانند تب ظاهر می شود.

جهت مشاهده عکس هموروئید خارجی کلیک کنید.

همچنین بخوانید: علائم بواسیر خونی و درمان خونریزی هموروئید

علت بواسیر یا هموروئید خارجی

هموروئید ترومبوزه ناشی از افزایش فشار وارده بر روی عروق داخلی رکتوم ایجاد می شود، این افزایش فشار ناشی از عوامل زیر ایجاد می شود:

  • یبوست مزمن
  • اسهال حاد و مزمن
  • حرکات روده نامنظم
  • حاملگی و استراحت مطلق مادر طی این دوران: زنان باردار ممکن است به دلیل افزایش فشار شکم بر روی رگ های مقعد در معرض خطر ابتلا به هموروئید خارجی باشند.
  •  زایمان طبیعی سخت
  • کهولت سن
  • نشستن برای مدت زمان طولانی (مسافرت با قطار یا هواپیما): چون به بافت های راست روده فشار وارد میشود.
  • وارد شدن آسیب به انتها ستون فقرات یا داشتن سابقه جراحی
  • نخوردن فیبر کافی: داشتن یک رژیم غذایی کم فیبر یا بدون فیبر میتواند منجر به یبوست شود که در نتیجه هموروئید خارجی را ایجاد میکند.
  • زور زدن بیهوده زمان دفع: رایج ترین ترین علت بواسیر خارجی، زور زدن مکرر هنگام اجابت مزاج است. این اتفاق اغلب به دلیل موارد شدید یبوست یا اسهال ایجاد می شود. زور زدن باعث تجمع خون زیاد در قسمت مقعد می شود.

پزشکان به طور دقیق نمی دانند چرا برخی افراد دچار لخته های خون یا همان ترومبوزه می شوند.

درست است که بواسیر خارجی بادکرده می تواند منجر به درد، سوزش و خارش شود اما التهاب ناحیه حساس مقعد می تواند همچنین به دلیل برخی عفونت ها، قارچ ها یا کثیفی مقعد نیز اتفاق بیفتد.

همانطور که ذکر شد، یکی دیگر از علائم آن خونریزی یا مشاهده خون در مدفوع می باشد که این مورد نیز ممکن است به جز هموروئید ترومبوزه علت دیگری داشته باشد. از جمله: سرطان مقعد، سرطان کولون یا سایر مشکلات گوارشی.

روش های درمان بواسیر خارجی یا هموروئید ترومبوزه

معمولا برای درمان هموروئید خارجی ترومبوزه یا بواسیر خونی از روش ترومبوکتومی استفاده می شود. این یک روش، از بین انواع راه های درمان بواسیر خارجی با استفاده از جراحی کوچکی است که در طی آن جراح خون را از هموروئید تخلیه می کند.

قبل از انجام این روش بیمار بیهوشی دریافت می کند تا دردی را احساس نکند. اگر بلافاصله بعد از تجمع خون در هموروئید برای درمان اقدام کنید، ترومبوکتومی موثر تر است.

عکس هموروئید ترومبوزه

If a thrombosed hemorrhoid is caught early enough, a physician might be able to lance and drain it in order to relieve the pain. Otherwise, the clot typically breaks down within a week or two and the symptoms resolve without further intervention.

در صورتی که بیماری برای هموروئید ترومبوز شده به موقع به پزشک مراجعه کند، پزشک می تواند لخته را خارج کرده و درد را کاهش دهد. در غیر این صورت ممکن است لخته کمی کمرنگ تر شده ولی علائم با شدت بیشتری ادامه داشته باشند.

Hemorrhoid Answers

اما اگر این روش به درمان بیماری کمک نکند. لازم است از سایر روش ها برای درمان هموروئید استفاده کنید. اگر ترومبکتومی موثر نباشد، نیاز به انجام جراحی است. انواع گزینه های جراحی عبارتند از :

هموروئیدکتومی (عمل جراحی)

عمل جراحی با روش هموروئیدکتومی برای حذف بواسیر، شامل عروق خونی و لخته خون است. این روش ممکن است تحت بیهوشی عمومی انجام شود. این روش بیشتر از سایر گزینه های تهاجمی است، بنابراین تنها در موارد شدید انجام می شود.

دو نوع جراحی برای هموروئید خارجی وجود دارد:

  • اولین مورد شامل ایجاد یک برش کوچک در هموروئید خارجی ترومبوز شده و تخلیه خون از لخته است. پزشک می تواند این جراحی را تحت بی حسی موضعی انجام دهد. این روش خود هموروئید را از بین نمی برد. با این حال، اگر پزشک بتواند این روش را در عرض 48 ساعت پس از ایجاد هموروئید انجام دهد، می‌تواند تسکین درد سریع‌تری نسبت به سایر درمان‌ها ارائه دهد.
  • نوع دوم جراحی هموروئیدکتومی است. این روش به طور کامل بواسیر را از بین می برد و نیاز به بیهوشی عمومی دارد.

لیزر هموروئید خارجی

جدید ترین و سریع ترین روش درمان برای این نوع بیماری اشعه لیزر بوده که عروق متورم خونی را سوزانده و از بین می برد. این روش برای هر نوع از این بیماری قابل اجرا بوده و کاملا بدون عوارض و درد می باشد.

بستن باند لاستیکی یا رابربند

این روش شامل بستن باند لاستیکی در اطراف هموروئید است. بستن این باند جریان خون را متوقف می کند و باعث می شود، در طی چندین روز بافت هموروئیدی خشک شده و از بین برود.

هموروئیدوپکسی یا استاپلر

در این روش با قطع جریان خونرسانی به بواسیر به درمان و از بین بردن آن می پردازند. این روش درمانی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

طول درمان بواسیر خارجی چقدر است؟

این سوال یکی از پرسش های رایج بیماران است که از ما می پرسند. در این باره باید عرض کنیم که مدت زمان درمان کاملا به این بستگی دارد که اندازه توده چقدر بوده و روش درمان چیست.

ولی معمولا در درمان با لیزر حداکثر زمان 45 دقیقه و درمان به روش جراحی سنتی حدود دو ساعت زمان می برد. با این تفاوت که بیمار پس از جراحی نیاز به بستری در بیمارستان داشته و به احتمال زیاد چند روز استراحت مطلب دارد.

چه کسانی در معرض ابتلا هستند؟

اگر والدین شما سابقه ابتلا به هموروئید خارجی را داشته اند، ممکن است شما هم به این عارضه مبتلا شوید زیرا معمولا عادت های گوارشی ارثی هستند.

افزایش و کهولت سن یکی از عواملی است که احتمال ابتلا به هموروئید را افزایش می دهد. همچنین کسانی که در طول روز مدت زمان بسیاری در حال نشسته سپری کرده و فعالیتی ندارند هم در معرض ابتلا به بواسیر خارجی هستند زیرا این بیماری در اثر فشار زیاد هم ایجاد می شود.

بهترین روش درمان را از مشاوران ما بپرسید!

مشاوران آنلاین کلینیک زارعی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند

درمان خانگی بواسیر خارجی

برخی از روشهای خانگی می توانند در به حداقل رساندن علائم بسیار موثر باشند که عبارتند از:

عکس روشهای درمان بواسیر خارجی در خانه
  • استفاده از دستمال مرطوب : جایگزینی دستمال مرطوب با کاغذ توالت، به کاهش درد و تحریک کمک میکند.
  • پماد هموروئید : استفاده از پماد های بدون نسخه می تواند به کاهش علائم بیماری مانند درد، سوزش، خارش و … کمک کند.
  • تسکین دهنده درد: مصرف داروهای مسکن می تواند درد بیمار را کاهش دهد.
  • حمام سیتز: استفاده از حمام سیتز یا نشیمن که در طی آن تمام نواحی باسن درون آب گرم قرار می گیرد، می تواند باعث کاهش علائم بیماری شود.
  • درمان بواسیر خارجی با یخ : اعمال کمپرس یخ بر روی منطقه آسیب دیده، میتواند درد و التهاب را کاهش دهد. یخ زدن در ناحیه به کاهش علائم کمک می کند، اما نباید برای مدت طولانی استفاده شود. همچنین باید مطمئن باشید که هرگز یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید.
  • فندق افسونگر: استفاده از فندق افسونگر ممکن است موجب کاهش خارش و درد در ناحیه آسیب دیده شود.
  • آلوئه ورا : آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی است. اعمال آلوئه ورا خالص به منطقه آسیب دیده میتواند التهاب بیماری را کاهش دهد.
  • نرم کننده مدفوع : موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیه توصیه می کند، همیشه یک نرم کننده مدفوع یا مکمل فیبر برای درمان بواسیر در خانه داشته باشید. این مکمل ها حجم مدفوع را افزایش داده و مشکلات اجابت مزاج را رفع می کند.
  • لباس های گشاد با الیاف طبیعی : فرد بیمار باید از پوشیدن لباس های تنگ با الیاف مصنوعی اجتناب کند. پوشیدن لباس پنبه ای و گشاد می تواند تحریک در ناحیه آسیب دیده را کاهش دهد.

مراقبت‌های پس از درمان هموروئید خارجی

انجام مراقبت های خاص به بیمار کمک می کند، تا بتواند نتیجه ای دلخواه از درمان را کسب نماید. به علاوه این مراقبت ها ریسک عود مجدد را نیز کاهش می دهد. برخی از مهمترین مراقبت ها بعد از تخلیه هموروئید ترومبوزه به این شرح است :

  • ناحیه مورد نظر را پاکیزه نگه داشته و ضد عفونی نمایید. اما در این کار وسواس به خرج ندهید زیرا که این عمل می تواند موجب تحریک ناحیه شود.
  •  مصرف داروهای تجویزی پزشک را فراموش نکنید زیرا مصرف آنتی بیوتیک ها ریسک عفونت را کاهش می دهد.
  • از فشار آوردن بر روی ناحیه مورد نظر اجتناب ورزید، و برای نشستن از بالش های دوناتی استفاده نمایید.
  • با مصرف غذاهایی با فیبر کافی و نوشیدن آب از ابتلا به یبوست جلوگیری نمایید.
  • در صورتی که مبتلا به یبوست هستید؛ با مشورت پزشک از داروهای ملین استفاده نمایید.
  • استفاده از کمپرس سرد به کاهش درد و استفاده از کمپرس گرم به بهبود جریان خون و درمان سریع تر کمک می نماید.

مزایای درمان بواسیر خارجی با لیزر

مهمترین مزیت هایی که درمان بواسیر با لیزر در مقایسه با سایر روش ها مانند جراحی دارد، عبارتند از :

  • لیزر هم از نظر اقتصادی و هم از نظر صرف زمان با صرفه تر است، زیرا که نسبت به جراحی هزینه کمتری دارد. و نیاز به بستری شدن در بیمارستان و یا طی کردن دوران نقاهت نخواهد داشت.
  • لیزر درمانی روش قطعی برای درمان بواسیر است و با انجام آن نیازی به سایر روش ها نخواهد بود.
  • این روش بدون احساس درد و خونریزی انجام می شود زیرا اشعه لیزر عرق خونی و اعصاب آسیب دیده را ترمیم می نماید.
  • درمان با استفاده از اشعه لیزر همراه با ریسک آلودگی و یا ابتلا به سایر بیماری ها نخواهد بود.
  • استفاده از روش های درمانی مانند جراحی که با استفاده از تیغ جراحی انجام می شود، ممکن است باعث به جای ماندن اسکار بر روی پوست شود. در حالی که لیزر مانع از اسکار های پوستی می شود.
  • انجام لیزر برای همه افراد امکان پذیر بوده و محدودیت خاصی را به همراه ندارد.
  • لیزر روشی ایمن و بازدهی سریع می باشد و نیاز به تعویض پانسمان و یا سایر دردسر های عمل جراحی ندارد.
درمان با لیزر بهتره یا جراحی؟

روش های تشخیص

معمولا پزشک می تواند هموروئید خارجی را طی یک معاینه ساده تشخیص دهد زیرا از دیگر انواع بواسیر متفاوت است.

اگر کسی شک کرد که به این عارضه مبتلا شده است، باید به یک دکتر متخصص مراجعه کند. برخی از علائم بیماری مانند خونریزی ممکن است به مرور زمان بیشتر شده و همچنین شدت پیدا کند. ولی این علامت می تواند یکی از نشانه های بیماریهای زیر هم باشد:

تشخیص در کلینیک زارعی

برای بررسی وضعیت علائم و تشخیص به همراه معاینه دقیق با شماره زیر تماس بگیرید.

پیشگیری از ابتلا

جلوگیری و پیشگیری از هموروئید امکان پذیر نیست، اما انجام راهکار های زیر می تواند خطر ابتلا به این بیماری کاهش دهد:

  • مصرف غذاهایی با فیبر بالا: رعایت رژیم غذایی با فیبر بالا به منظم شدن حرکات روده ای کمک می کند. مصرف خوراکی هایی مثل کلم بروکلی، سبوس گندم، ماکارونی و بلغور جو دوسر با درصد بالایی فیبر در جلوگیری از بواسیر موثر است. مقدار توصیه شده به میزان 20 تا 30 گرم در روز است.
  • افزایش فعالیت بدنی: اجتناب از نشستن برای مدت طولانی و راه رفتن حداقل هر یک ساعت یکبار می تواند به جلوگیری از هموروئید کمک کند.
  • جلوگیری از یبوست : اگر دچار یبوست هستید، بجای وارد آوردن فشار بیش از حد به مقعد، می توانید از داروی های نرم کننده کننده مدفوع استفاده کنید. البته نباید در مصرف این داروها زیاده روی نمود.
  • مصرف کافی آب: هیدراته نگه داشتن بدن می تواند احتمال ابتلا به یبوست را کاهش دهد. باید در طول روز حداقل 8 لیوان آب نوشید.

سوالات متداول درمان بواسیر خارجی

خیر. زیرا اگر در زمان مناسب برای درمان اقدام شود، هیچ خطری ندارد.

بله ممکن است. که هر دو با لیزر قابل درمان است.

خیر زیرا آن دست از پماد ها مناسب استعمال داخلی هستند. حتما پیش از مصرف هرگونه پماد با پزشک مشورت کنید.

تا کنون روشی که برترین پزشکان در سراسر جهان آن را تایید کرده اند، لیزر درمانی است. زیرا در کمترین زمان، بدون درد و خونریزی انجام می شود. کلینیک زارعی نیز ارائه دهنده این خدمات درمانی است. جهت تعیین نوبت با شماره ۰۲۱۸۸۶۵۸۴۲۶ تماس بگیرید.

چگونه ممکن است رگ هایی که تحت فشار متورم شده اند، تحت همان فشار خود به خود خوب شوند؟! در پاسخ باید گفت خیر. افرادی که دچار بواسیر بیرونی هستند باید در مراحل ابتدایی برای درمان عارضه خود اقدام کنند.

خیر. این روش ها فقط مراحل پیشرفت بیماری را کند می کنند و به طور قطعی این عارضه را درمان نمی کنند.

برای یبوست در بارداری چی بخوریم؟

برای یبوست در بارداری چی بخوریم؟

مهر 12, 1402
عمل جراحی کیست مویی {سرپایی} – سینوس پیلونیدال

عمل جراحی کیست مویی {سرپایی} – سینوس پیلونیدال

مهر 16, 1402

مطالب مرتبط

شماره موبایل خود را جهت تماس کارشناسان میتوانید وارد کنید و به دیگران در سایت نمایش داده نمیشود
42 دیدگاه ها
تمام نظرات را نمایش بده
ملیکا

سلام دکتر من یک ساله که بواسیر بیرون زده از مقعدم دارم ولی خیلی از درمان و جراحی میترسم. خجالتم میکشم میشه لصفا یه روش درمان بواسیر خارجی بدون جراحی بهم معرفی کنین

هستی

سلام دکتر خسته نباشید .من یک هفته است ک از مقعدم یه تیکه گوشت بیرون زده و عفونی هم شده عکسش رو به جراح عمومی فرستادم میگن باید جراحی بشه .آیا ب نظرتون این جذب بدن نمیشه مجدد؟ من از چ داروهایی استفاده کنم ؟ ممنون

علیرضا

سلام من مدتهاست هموروئید دارم و از پماد انتی هموروئید استفاده میکردم ولی از دیشب فکر کنم دچار ترومبوزه شدم چون هم تیکه ی نسبتا بزرگی خارج معقدم ایجاد شده که جا نمیرود و هم درد طاقت فرسایی دارم. برتی عمل با لیزر اورژانسی کی میتونم مراجعه کنم و هزینه ها در چه حدودی هستند؟ با تشکر

سیروان
پاسخ به  علیرضا

سلام و خستە نباشی. پس از عمل با لیزر چند روز طول میکشە تا خوب بشە؟ آیا پس از عمل باید دارو هم مصرف بشە یا نە؟

هادی

سلام وقت بخیر بواسیر ترومبوزه دارم و یکی از آشناهامون درمان با رابربند رو پیشنهاد کرد بهم. چطوریه به نظر شما

نادیا

سلام دکتر جان وقت بخیر. میخواستم ازتون راجع به بهترین روش از بین بردن بواسیر خارجی سوال کنم خودتون چه روشیو پیشنهاد می کنین

علی

سلام عمل لیزر در مطب شما بصورت ازاد هست یا با دفترچه بیمه هم قابل انجامه’؟؟؟

ترنم

سلام. هموروئید خارجی من دوتا بیرون زدگی کوچک اندازه عدسه‌ ولی نه درد داره نه خونریزی و هیچی. این مورد هم عمل میکنن؟؟اصلا قابل عمل کردن هست؟میگم خیلی کوچیکه و عارضه ای هم نداره فقط ظاهرش رو دوست ندارم.

Last edited 2 years ago by ترنم
....

سلام من هموروئید حارجی بدون درد و عارضه و خونریزی دارم
فقط اندازه یه نخود بیرون زدگی است امکانش هست با دارو‌درمان بشه؟ ؟

سعید

سلام حدود ده سال با بیرون زدگی هموروئید همراه با درد سر کرم.به تازگی به دکتری برای لیزر مراجعه کردم. ولی به من پماد رکتول داد که کمی از وخامت اوضاع کم شده. ولی هرکاری کردم گفت لیزرجواب نمی‌ده. چکار کنم,؟

احمد

با سلام
تجربه ای که خودم داشتم، مواقعی که غذاهای با طبیعت گرم مصرف میکنم معمولا هموروئید خارجی شدت میگیرد و متورم میشود. در اینگونه موارد من سعی میکنم هیچ گونه مواد غذایی با طبیعت گرم مثل تخم مرغ، خرما، آجیل و غیره مصرف نکنم و فقط غذاهای با طبع سرد مانند خاکشیر، چای سبز و لبنیات مصرف کنم که معمولا در عرض یک هفته خوب میشود.

حسین

سلام من ۴سال پیش عمل باز انجام دادم ولی بعد چند ماه خونریزی داشتم که مجدد به پزشک مراجعه وپس از انجام کولونسکوپی گفتند که خوب عمل نشدهاید و نیاز به عمل یا لیزر میباشد که با تعاریفی که از لیزر شنیدیم در دو مرحله لیزر کردم الان با گذشت ۳ سال از انجام لیزر امروز من لکه خون هنگام اجابت مزاج دیدم که خیلی نگرانم کرده حال این خونریزی با پماد امکان داره بهبود پیدا کنه یا نه لطفا راهنای کنید

حسین
پاسخ به  admin

با سلام من با توجه به اینکه محل کار باید استراحت کنم درزمان خواب کمی حساسم که نفخ نداشته باشمکه به دفعات به سرویس میرم ،یوبس نشدم ولی نفخ داشته ام ،در بعضی مواقع احساس میکنم که خوب اجابت مزاج صورت نکرفته و کامل تخلیه نشدم

هاجر نادری

سلام من یک ماهه عمل بواسیر کردم الان دوباره زده بیرون وخیلی خارش داره و سوزش کلافمم کرده واینکه خیلی زود هم یبوست میگیرم ممنون میشم راهنماییم کنید

بیمار

سلام دکتر ، من همراه با مدفوعم خیلی خون میاد و این که یه چیزی مثلل تاول کوچکه و دم مقعدم زده ، نه درد دارم و نه آخرش ، من باید حتما به دکتر مراجعه کنم ؟ یا خوب میشم ؟

صوفی زاده روش درمان سریع می‌خوام

بواسیر دارم خیلی میزنه بیرون نمی تونن راه برم

Arshiya Tr

سلام دکتر جراح مراجعه کردم یکی گفته هموروید هستش و تا الان لیزری برای جراحی این مشکل وجود ندارد جراح دیگه مراجعه کردم گفتن مشکوک به توده باید سونوگرافی معقدی انجام بشه آیا شما واقعا با لیزر درمان میکنید علت اظهار نظر جراح چی بوده

فریبا برزگر

سلام دکتر من بواسیر خارجی و پولیپ داشتم که عمل کردم ولی برای بیرون زدگی بواسیر که یه توده گوشتی هست دکترم گفت چون ۵۰ سال ببالا هستی ریسک داره عملت چون در این سن عضلات شل شدن امکان اینکه بعد عمل بی اختیاری بگیری هست ولی من هنوز موقع دفع درد دارم نظر شما چیه؟

خدایاکمک کن

سلام عمل لیزر برگشت نداره..لطفا کمکم کنید.ازدردمردم

فرنوش

من ۷ روزه ک لیزر شقاق انجام دادم‌پیش دکتر و تو معاینه دکتر به من گفت الا هموروئید نداری از فردای عمل من هموروئید خارجی پیدا کردم یه طرف مقعدم باد کرده و خیلی دردناکه باید چیکار کنم؟

مرضیه

سلام دکتراست نباشی من خیلی سال هست که هموروئید خارجی ویا بواسیردارم همیشه جهالت میکشیدم که برای درمان اقدام کنم ولی الان به جای رسیده که فکر میکنم روده آمده بایین لطفا یه دکتر بهم معرفی کنید

سارا احمدی

سلام و تشکر از مطلب خوبتون
من هفته ۳۹ بارداری دچار بیرون زدگی بواسیر شدم، چه مدت بعد از زایمان برای درمان میتونم اقدام کنم؟

امید

سلام من مدتی است که یگ توده خیلی کوچک دارم ونه درد دارد نه سوزش نه خارش.
می توانید بگین که این چه هست

سلام هزینه لیزر برای بواسیر خارجی چقدر میشه؟لطفا

چند وقته که از ناحیه مقعد هم خارش دارم هم درد،تا حدودی بیرون زدگی هم وجود داره

سحر

سلام هزینه عمل هموریید ترموبوزه با لیزر چند هست ما تهران نیستیم شهرستانیم ببینم اونجا قیمتا چطوره بیاییم عمل پیش شما؟؟

رها

سلام من ی توده مثل گوشت اضافه یا اینکه ی قسمت دهانه مقعد ورم کرده باشه دارم که تو حالت عادی هیچ دردی نداشت با دست میفرستادمش داخل و کوچولو بود . خیلی وقته هستش اما این چند روز یبوست داشتم کنارش زخم شد و الان درد خفیفی داره و یکم باد کرده من خیلی ترسیدم و نمیدونم چیکار کنم . ب نظرتون کپسول روهمورویین یا شیاف آنتی همورویید میتونه کمکم کنه ؟؟

سعیدی

سلام
آیا هموروئید ترومبوزه هم با لیزر درمانی قابل درمان است؟