مرکز درمان بواسیر(هموروئید)، شقاق، کیست مویی، فیستول و زگیل تناسلی

  • آدرس
    تهران، ابتدای خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، پلاک 14، طبقه 5
  • تلفن
    ۰۹۹۱۸۹۵۴۰۹۱   -   ۰۲۱۸۸۶۵۸۴۲۶
  • شنبه-چهارشنبه 8:00 تا 22:00
    مشاوره تلفنی: 7:00 تا 23:00

مدفوع خونی نشانه چیست + درمان سریع خون در مدفوع + علت

مدفوع خونی نشانه چیست + درمان سریع خون در مدفوع + علت

مشاهده خون در مدفوع و مدفوع خونی که در توالت میبینید، از علائم رایج بسیاری از بیماری ها است، که نیاز به بررسی دقیق تر دارد. ولی ممکن است این سوال را داشته باشید که علت و علائم خون در مدفوع چیست؟ البته به جز در مواردی نادر، مدفوع خونی خطرناک نبوده و قابل درمان است.

پس با مشاهده آن دستپاچه نشده و برای درمان اقدام نمایید. با ما همراه  شوید تا شما را با انواع، عوارض و علت این عارضه آشنا نماییم.

البته لازم است بدانید که گاهی اوقات خون در مدفوع با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست و فقط از طریق میکروسکوپ قابل مشاهده است. تشخیص این مورد فقط در نمونه های آزمایشگاهی مشخص می شود.

 انواع خون در مدفوع

انواع خونریزی گوارشی از مقعد به این شرح است :

  • ملنا (مدفوع سیاه رنگ) : این نوع خونریزی موجب می شود، مدفوع رنگی سیاه و قیری به خود گرفته و بد بو شود. این نوع خونریزی نشان دهنده ی آن است که دستگاه گوارش فوقانی دچار مشکل شده و خونریزی می کند، یعنی ممکن است معده (حداقل 100 سی سی خون نیاز است.) و یا روده کوچک دچار خونریزی گوارشی شود. برای تولید ملنا 14 ساعت زمان نیاز است.
  • هماتوشزی : این نوع خونریزی ناشی از مشکلات دستگاه گوارشی تحتانی یعنی روده ها ایجاد می شود. رنگ خون هماتوشزی معمولاً روشن و سرخ رنگ است.
  • مخفی : این نوع خونریزی با چشم قابل مشاهده نبوده و نیاز به بررسی های آزمایشگاهی دارد.

 عوارض خونریزی از مقعد

مهمترین عارضه ای که ممکن است به جز عوارض علت اصلی خونریزی از مقعد پدید آید، کم خونی است که خود مشکلات دیگری را به همراه دارد. به خصوص اگر این خونریزی به مدت طولانی باشد و بیماری نسبت به درمان آن اقدامی انجام ندهد.

 علت وجود خون در مدفوع چیست؟

لخته خون در مدفوع بسته به میزان و نوع خونریزی، می تواند علل مختلفی را شامل شود که در ادامه به تشریح آنها می پردازیم :

بیماری بواسیر یا هموروئید

بواسیر یا هموروئید موجب خونریزی مقعد

بواسیر یا هموروئید یکی از انواع شایع بیماری های مقعدی است که ناشی از التهاب و تورم و یا واریسی شدن عروق در ناحیه مقعد ایجاد می شود. بواسیر در اثر وارد آمدن فشار بیش از اندازه به مقعد ناشی از رابطه مقعدی، بارداری، ورزش های سنگین و … ایجاد می شود. این بیماری علائمی از جمله درد، سوزش، خارش و خونریزی (در مراحل پیشرفته تر) را به همراه دارد. خونریزی ناشی از بواسیر معمولاً از نوع هماتوشزی و یا مخفی است.

همچنین بخوانید: عمل لیزری بواسیر سرپایی و بدون جراحی

وجود خون در مدفوع از دلایل دیورتیکولیت

در صورتی که دیورتیکولهای جداره روده بزرگ یا کوچک (برجستگی های روده) دچار التهاب و عفونت شوند، این بیماری ایجاد می شود. دیورتیکولیت با علائمی از جمله درد، تب، تغییرات اجابت مزاج و خونریزی نمایان می شود.

شقاق یا فیشر مقعد

شقاق یا فیشر مقعد از علل خون در مدفوع

یکی دیگر از دلایل شایع مدفوع خونی ایجاد شقاق یا فیشر مقعدی است. شقاق از بیماری های مقعدی است، که ناشی از ترک خوردن دیواره مقعد ایجاد می شود. این بیماری نیز در اثر وارد آمدن فشار بیش از اندازه به عضلات مقعد ایجاد می شود و علائمی از جمله درد، سوزش، خارش و خونریزی از مقعد را به همراه دارد. لخته خون در مدفوع ناشی از شقاق از نوع هماتوشزی است.

همچنین بخوانید: عمل فیشر با لیزر + تجربه درمان شقاق

مدفوع خونی از علائم زخم پپتیک ( زخم معده)

زخم معده نوعی آسیب خوش خیم است، این زخم در 90% مواقع ناشی از هلیکوباکتر پیلوری ایجاد می شود، و استرس آن را تشدید می کند.این زخم معده معمولاً بر روی پوشش معده ایجاد می شود و خونریزی از این زخم موجب مدفوع قیری یا سیاه رنگ می شود.

سرطان کولورکتال

سرطان کلورکتال از علل خون در مدفوع

از دلایل کمتر شایع مدفوع خونی، سرطان کولورکتال یا سرطان روده است.این بیماری در ابتدا بدون علائم است اما با پیشرفت بیماری علائمی از جمله اسهال یا یبوست، مدفوع خونی، خستگی و … ایجاد می شوند.

IBD یا بیماری روده‌ای التهابی

بیماری التهابی روده (IBD) به معنی التهاب بخشی از روده است، این بیماری دارای دو نوع کرون و کولیت است. این بیماری موجب اسهال، درد، خستگی، کاهش وزن و خونریزی می شود. خونریزی ناشی از IBD معمولاً از نوع هماتوشزی است. این بیماری غیر قابل درمان بوده و تنها با دارو کنترل می شود.

فیستول مقعد

فیستول مقعد موجب خون در مدفوع

نوعی دیگر از بیماری های مقعدی است که به معنی اتصال دو ارگان از بدن به یکدیگر است، فیستول مقعد، دیواره روده را به پوست اطراف مقعد متصل می کند. فیستول درد بسیاری را به همراه دارد و موجب عفونت می شود و معمولاً موجب خونریزی حین اجابت مزاج می شود.

همچنین بخوانید: عمل فیستول با لیزر

دلیل دیده شدن مدفوع سیاه خونی بعد از عمل جراحی

مدفوع سیاه بعد از جراحی می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله:

  1. داروها: برخی داروها، مانند مکمل های آهن، بیسموت ساب سالیسیلات (موجود در پپتو بیسمول) و برخی داروهای ضد درد مانند مواد افیونی، می توانند به عنوان یک عارضه جانبی باعث ایجاد مدفوع سیاه شوند.
  2. خونریزی گوارشی: مدفوع سیاه که به عنوان ملنا نیز شناخته می شود، می تواند نشانه ای از خونریزی گوارشی باشد که ممکن است پس از جراحی به دلیل استرس روی سیستم گوارشی یا عوارض ناشی از عمل رخ دهد.
  3. رژیم غذایی: مصرف غذاها یا نوشیدنی های تیره رنگ مانند زغال اخته، شیرین بیان یا قهوه سیاه نیز می تواند باعث سیاه شدن مدفوع شود.
  4. کم آبی بدن: کم آبی بدن پس از جراحی می تواند منجر به یبوست شود که ممکن است منجر به سیاه شدن مدفوع شود.

اگر بعد از جراحی مدفوع سیاه را تجربه می کنید، مهم است که با پزشک متخصص خود برای تعیین علت زمینه ای و دریافت درمان مناسب مشورت کنید. خونریزی گوارشی، به ویژه، باید به سرعت ارزیابی و درمان شود تا از عوارض بعدی جلوگیری شود.

خون تازه در مدفوع نشانه چیست؟

مشاهده خون قرمز و خون تازه در مدفوع معمولاً ناشی از خونریزی از قسمت انتهایی دستگاه گوارش است، و علت آن نیز اغلب بیماری های مقعدی نظیر بواسیر، شقاق، فیستول و … می باشد. البته مشاهده خون تازه می تواند از علل دیگری نیز نشات گیرد، و نیاز به بررسی های دقیق پزشکی دارد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

مراجعه به پزشک در صورت خوتریزی مقعد

مراجعه به پزشک در صورت مشاهده هر نوع خونریزی الزامی است، زیرا که علت مدفوع خونی هر چه که باشد، نیاز به درمان فوری پزشکی دارد، زیرا در غیر این صورت بیمار دچار عوارض خونریزی، یعنی کم خونی می شود. همچنین در صورتی که همراه با دیدن خون در مدفوع علائمی دیگری از جمله سرگیجه، تاری دید،گیجی، غش، حال تهوع و پوست سرد دارید، لازم است، بلافاصله به پزشک مراجعه نمایید.

خون در مدفوع بدون درد نشانه چیست؟

وجود خون در مدفوع بدون درد ممکن است نشانه‌ای از وجود بیماریهای مختلف در دستگاه گوارش باشد. این بیماری‌ها شامل زگیل مقعد، بواسیر، التهاب روده، قرحه دوازده‌گانه و سرطان روده می‌شوند. به هر حال، وجود خون در مدفوع همیشه نشانه وجود بیماری نیست و ممکن است به دلیل علل غیر بیماری‌ ای مانند تغذیه نامناسب، مصرف بعضی از داروها، تغییرات هورمونی در دوران بارداری و یا تغییرات شدید در فعالیت جسمانی اتفاق بیفتد.

بنابراین، در صورت وجود خون در مدفوع بدون درد، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و تشخیص دقیق را از او دریافت کنید. پزشک با انجام بررسی‌ های لازم مثل آزمایش خون، آزمایش مدفوع، آندوسکوپی و یا کولونوسکوپی، علت وجود خون در مدفوع شما را تشخیص خواهد داد.

 وجود خون در مدفوع نوزادان و کودکان

خون در مدفوع کودکان یا نوزادان می تواند ناشی از علل مختلف ایجاد شود، شایع ترین علت مشاهده مدفوع خونی در نوزادان یا کودکان ایجاد زخم در دیواره مقعد یا همان شقاق است. از دیگر علل بروز این مشکل می توانیم به آلرژی‌ نوزاد به شیر گاو، نوشیدن بیش از اندازه شیر، عفونت، پاسخ آلرژیک، زخم در سینه مادر، یبوست، خراش مقعدی و کولیت اشاره کنیم. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، برای تشخیص علت و درمان با پزشک مشورت نمایید.

چه کسانی بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند؟

بیمارانی که سابقه ابتلا به سرطان روده بزرگ داشتند، باید در ارزیابی متخصص بیماریهای آنورکتال یا جراح عمومی دریافت کنند تا ببیند آیا نیاز به کولونوسکوپی دارند یا خیر.

عوامل خطر سرطان روده بزرگ عبارتند از:

  • داشتن سن بیشتر از 45 سال
  • سابقه خانوادگی سرطان روده بزرگ و پولیپ روده بزرگ
  • سابقه خانوادگی یا شخصی نوع دیگری از سرطان
  • دیابت
  • چاقی
  • رژیم غذایی حاوی گوشت فرآوری شده، کنسرو شده یا گوشت قرمز

روشهای تشخیص خون پنهان در مدفوع

تشخیص دادن این عارضه نسبت به فاکتورهای متفاوتی سنجیده میشود که عبارتند از:

  • بواسیر یا هموروئید با تجسم مستقیم با پروکتوسکوپی یا کولونوسکوپی تشخیص داده می شود.
  • شقاق مقعدی با علامتی معمولی و همراه با درد شدید مقعد و بررسی دقیق اما ملایم مقعد تشخیص داده می شود.
  • زخم های مقعدی، پولیپ ها، سرطان روده بزرگ، بیماری التهابی روده و سایر علل نادرتر خونریزی مقعدی نیاز به معاینه با کولونوسکوپی دارند. گاهی برای تایید تشخیص نیاز به بیوپسی است.

تشخیص خون در مدفوع با استفاده از روش‌های زیر انجام می‌شود:

  1. تست گواناک: در این روش، نمونه‌ ای از مدفوع با یک حلال شیمیایی ترکیب می‌ شود و در صورت وجود خون در مدفوع، حلال به رنگ آبی تغییر می‌کند.
  2. تست فکال: در این روش، نمونه‌ ای از مدفوع با یک کاغذ تست ترکیب می‌شود و در صورت وجود خون در مدفوع، کاغذ به رنگ قرمز تغییر می‌ کند.
  3. تست ایمونوکمپلکس: در این روش، نمونه‌ ای از مدفوع با یک آنتی‌ بادی خاص ترکیب می‌ شود و در صورت وجود خون در مدفوع، پادتن به آنتی‌ بادی متصل شده و یک سیگنال مثبت تولید می‌ شود.
  4. کولونوسکوپی: این روش شامل استفاده از یک دستگاه تصویربرداری برای بررسی داخل روده است. در این روش، پزشک با استفاده از یک لوله نازک و انعطاف‌ پذیر که به داخل روده وارد می‌شود، تصاویری از داخل روده را ثبت کرده و در صورت وجود خون در مدفوع، آن را مشاهده می‌ کند.

تشخیص خون در مدفوع ممکن است به علت بروز بیماری‌هایی مانند التهاب روده، سرطان روده، زخم معده و ایزوله کردن بخش‌هایی از روده صورت گیرد.

روشهای درمان خون در مدفوع

روشهای درمان خون در مدفوع به علت دلایل مختلفی که ممکن است باعث خونریزی شده است، متفاوت هستند. در بعضی موارد، خونریزی ناشی از علائم جدی تری مانند زخم معده، سرطان روده بزرگ و یا بیماری های داخلی دیگر است. در این موارد، درمان به دست یک پزشک متخصص نیاز است.

اما در بعضی موارد، خونریزی ممکن است ناشی از علائم کم تری باشد، مانند شکستگی کوچک در رگ های رویداده شده در دستگاه گوارش. در این موارد، روشهای درمان عبارتند از:

  • استفاده از داروهای ضد التهابی: در صورتی که خونریزی ناشی از التهاب روده باشد، استفاده از داروهای ضد التهابی مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن ممکن است مفید باشد.
  • تغییر در رژیم غذایی: تغییر در رژیم غذایی مانند مصرف غذاهای کم چرب و پر فیبر، می تواند به کاهش خونریزی کمک کند.
  • استفاده از داروهای محافظ معده: در صورتی که خونریزی ناشی از زخم معده باشد، استفاده از داروهای محافظ معده مانند رانیتیدین، فاموتیدین و اومپرازول مفید است.
  • جراحی: در صورتی که مفوع خونی ناشی از علائم جدی باشد، مانند سرطان روده بزرگ، جراحی ممکن است لازم باشد.

لازم به ذکر است که در صورت بروز خونریزی شدید، بهتر است به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

سوالات متداول

وجود خون در مدفوع می تواند نگران کننده باشد، اما همیشه دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. علت این عارضه گاهی اوقات ممکن است نسبتاً بی ضرر باشد و خود به خود بهبود یابد. با این حال، اگر خونریزی مداوم است، به دنبال مشاوره پزشکی باشید. اگر خونریزی همراه با درد باشد، این امر به ویژه مهم است.

ابتلا به بیماری بواسیر. هموروئید رگ های خونی متورم در راست روده یا مقعد هستند که می توانند دردناک، همراه با خارش و گاهی اوقات خونریزی باشند. افراد مبتلا به هموروئید اغلب خونریزی مقعدی بدون درد دارند. خون قرمز روشن ممکن است پس از اجابت مزاج، مدفوع را بپوشاند، در توالت چکه کند، یا کاغذ توالت را لکه دار کند.

استرس داشتن علائم زیادی مانند سوء هاضمه و مشکلات معده ایجاد می کند. ولی به طور کلی باعث خون در مدفوع نمی شود.

علت درد مقعدی در زنان و مردان + درمان و کاهش درد در مقعد

علت درد مقعدی در زنان و مردان + درمان و کاهش درد در مقعد

دی 22, 1402
بهترین روش درمان خانگی شقاق؛ عسل، کپسول ویتامین e و…

بهترین روش درمان خانگی شقاق؛ عسل، کپسول ویتامین e و…

دی 22, 1402

مطالب مرتبط

شماره موبایل خود را جهت تماس کارشناسان میتوانید وارد کنید و به دیگران در سایت نمایش داده نمیشود
88 دیدگاه ها
تمام نظرات را نمایش بده
محمد

سلام من مردی هستم ۵۰ساله که حدود دوهفته است که خونریزی مقعدی بدون درد برنگ قرمز بدون دفع مدفوع دارم بطوریکه چند قطره روی کاسه توالت مچکدورنگ ادرارم زردزرد استالبته بمواد صنعتی اعتیاد دارم گاهی اوقات عضلات بدنم گرفته میشه لطفا راهنماییم کنید

نازگل

سلام ببخشید من مزاحم شدم من زنی هستم ۱۸ سال من یک تیکه نون بخورم یا یک بشقاب برنج یا هرچیزدیگه فرقی نمیکن باید ۲۰ دقیقه یا بیشتر شروع به دل پیچ میکنم وبایدبرم بیرون و با مدفوعم خون و یه چیزی مثل عوفونت میاد ودرد هم داره و بعضی وقت ها سوزش هم میگیرم و شکمم همش باد میکن وممنون میشم جوابم رو بدید لطفآ

نازگل

ممنون ببخشید من اگر سونوگرافی بگیرم نشون مید چه مشکلی دارم

علی

سلام.وقت بخیر..من حدود دو روزیه که موقع مدفوع یکم خون با مدفوعم بیرون میاد،دل درد و دل پیچه و ایناهم ندارم،میخواستم بدونم باید چیکار کنم،گاهی دهانع مقعد خارش پیدا می‌کنه

.الماسی
پاسخ به  admin

سلام من هم ۱۶ و نیم سالمه مرد هستم و هم مثل همین مرد هستم و اکنون یبوست دارم نزدیک دو ماهه رفتم دکتر برام آندوسکوپی نوشته یبوستم دارم مدفوعم نازک خارج میشه

گیتا
پاسخ به  admin

سلام آقای دکتر من ۱۴ سالمه دختر هستم یه ده روز میشه که با مدفوع م خون میاد نه درد دارم نه خراش باید چیکار کنم تور خدا بهم بگین من خیلی میترسم

رضا

سلام مردهستم ۲۸ ساله موقع مدفوع خون زیادی قرمز میادوقتی مشروب میخورم بیشتر میشه باید چکار کنم

ارمغان

ممنون دکتر خیلی مطلب مفیدی بود

سمیه

سلام وقتتون بخیر من هرازگاهی موقع مدفوع خون بیرون میاد خستگی هم دارم وقتی کارای سنگین هم میکنم اینجوری میشه علتش چی میتونه باشه

سحر

سلام من خانمی 26ساله هستم من چند اسهال کمی داشتم که هم عفونت وهم خون داشت همراه با دل درد وچند روز بهتر بودم الان در مدفوع خون قرمز رنگ ولی کم وجود داره

حسین

سلام من ۱۴ سال دارم و پسر هستم مدفوع من خیلی خیلی سخت خارج میشه و بعد از خارج شدن مدفوع که به سختی انجام میشه یه خونی میاد من خیلی میترسم لطفا جواب بدید چی هست؟؟

قربانی
پاسخ به  حسین

سلام من 50ساله هستم باسختی مدفوع کردم کمی خون کم رنگ دیدم وچندروزی میشه عمل پیوند کردم علت چیست

علی

سلام من علی هستم من بعضی موقعها ک دستشومیکنم کمی سفت دستشویی میکنم اندازه سرسوزن ماسیده میشه رومدفوع خون ازچیه

لیلی

سلام
من دخترم ۱۸ سالمه
از امروز صبح توی معدم و اطراف یه حالت مثل تهوع یا جوشیدن احساس میکردم .
و مدفوع خونی داشتم
یبوست هم خیلی وقته که هستم .بعضی موقع ها هم خارش دارم . و تازگیا خستگی هم دارم .
نمیدونم بخاطر استرسه یا مریضی دارم

محمد اژدری

باسپاس وپوزش چندروزاست که احساس میکنم درمدفوع خون کم دیده میشود علت چیست وبه کجا مراجعه کنم سایت بسیا ر خوب وآموزنده است

فرشاد

سلام من 43سال سن دارم قبلاً حدود دوسال پیش داخل مدفوع خونریزی داشتم به متخصص مراجعه کردم وازمایش اندوسکوپی وکلروسکوپی وووو انجام دادم گفتن اثناعشعر دارم و دارو دادن تا چند ماه پیش خوب بود اما حدود سه هفته هر روز و شب پشت سر هم خونریزی تقریبا سیاه مانند دارم ونگرانم چکار کنم میترسم سرطان باشه لطفاً راهنمایی کنید هنوز به کسی نگفتم قبلاً سوزش وخارش داشتم بعد خونریزی الان فقط باد شکم وصدا وخونریزی شدید دارم

Last edited 1 year ago by فرشاد
محسن انتظاری مقدم

سلام من یکی دو روز است مدفون کاملا خونی شده علت چیست

امیر

سلام من ۲۱ساله هستم هرزگاهی تویه مدفوع خون دیده میشه خون هم معلومه تازه هس دو سه بارجلو دسشویی کردنمو گرفتم از اون وقت اینجوری شده ممنون میشم راهنمایی کنید

ناشناس

سلام خسته نباشید ببخشید من امروز این اتفاق برام رخ داد رنگ خون تیره هست و ناهمگن هست بیماری هم ندارم دلیلش میتونه چی باشه

بهزاد

سلام من پدرم۵۰ساله است کم خونی گرفته وآزمایش مدفوع گرفتند گفتند خون درمدفوع مشاهده شده آندوسکوپی وکولونسکوپی انجام دادند چیزی نشون نداده میخواستم ببینم میتونه ممنون میشم جواب بدیدبلتشکر

محمد

سلام وقتتون بخیر. بنده مردی سی و هشت ساله هستم. مدت چند سالی هست که بواسیر دارم و در برخی از اوقات که یبوست داشتم به همراه مدفوع خون رو در دیواره ی مدفوع مشاهده میکردم یعنی این نوع خونریزی در مواقع یبوست رو اکثر مواقع شاهد بودم و به هیچ پزشکی مراجعه نکردم ولی الان حدود بیست روزی هست که موقعی که برای دفع میرم به شدت اذیت میشم درد و خارش و سوزش رو دارم و مدفوعم به شکل اسهال سیاه رنگ هست و خونریزی تشدید پیدا کرده و بنده رو از این بابت دچار نگرانی کرده. ممنون… Read more »

فاطی

سلام خانم هستم ۲۰ساله چند بار خون ریزی همراه مدفوع بوده بدون درد و سوزش کار سنگین میکنم میشه بگید مشکلم چیه ممنون

حبیب ابراهیمی

سلام.من یه پسر جوونم با کلی درد و مشکل ک یکیشم همین وجود خون در مدفوعم هس.اولین بار ۳ سال پیش دیده شد.تو یک ماه دوبار.بعد متوقف شدتا پارسال ک کم کم ماهی یک بار بعد ماهی دوبار تا الان شاید بیشتر .خونی برنگ روشن ک انگار یک کیسه خون رو پاره کردن انقد ک زیاد میاد.همیشه خدا هم خستم و حال هیچ کاریو ندارم.مشکل یبوست ازبچگی دارم ک بتدریج باعث شد بواسیر هم بهش اضافه شه.قبلا هم بمدت دوسال زیر نظر فوق تخصص گوارش برای زخم و ورم معدم بودم ک خداروشکر خوب شد ولی بعدش این مشکلات پیش… Read more »

Bita

سلام
من حدود دو سه روز یبوست شدید داشتم اللته قبلا هم پیش اومده بود ولی بشدت الان نه!
تو این دو سه روز مدفوعم خیلی سفت شده بود و برای همین نمیتونستم دسشویی برم و با بدبختی جلوی خودمو میگرفتم که دسشویی نرم .
و البته با روش های خونگی مثل تخم شربتی خوب شدم ولی یکم درد و داشتم
الان دو روز گذشته رفتم دسشویی و همراه با مدفوعم خون تازه بود و کمی درد هم داشتم
الان واقعا چه کاری باید انجام بدم؟؟

زهرا

سلام من چند وقت پیش حالت تهوع اسهال کم داشتم وقتی دارو مصرف کردم بعد یک روز در مدفوع خون دیدم کم بود چند روز بود تموم شد ولی بعد گذشت یک ماه تقریبا دوباره در مدفوع خون دیدم
میشه راهنمایی کنید

فاطمه

سلام من دختر هستم و هفده سال دارم و دو بار شده که همراه مدفوعم خون میاد درد ندارم و البته تقریباً یک ماه پیش زانوم عمل شده بود و هیچ فعالیتی ندارم معمولاً خواب و یا خوابیده هستم میشه لطفاً راهنماییم کنید خیلی نگران هستم

ابوالفضل

سلام من تازگیا مدفوم دیرمیاد بعضی وقتا همراه مدفوع چند لکه خون میاد بعد قطع میشه مقداری کمی همون لحظه خارش دارم دلیلش چیه؟؟

مرد هستم چهل ساله
پاسخ به  ابوالفضل

رفتم سرویس شلنگ اب گرفتم داخل مقعدم زور ک زدم خون امد دلیلش چی میتونه باشه

زهرا

سلام وقت بخیر دو روزه دل پیچه شدید وباد شکمی زیاد دارم و امروز در مدفوع خون دیدم میشه راهنمایی بکنید ممنون میشم

دخترک

سلام من یه ۱۴ سالمه مشکل معد داشتم یبوست دارم برای اولین بار داخل مدفوعم خون دیدم مشکل چیع خیلی ناراحتم

Last edited 1 year ago by دخترک
حسین

من گفتم بعداز عمل یک برامدگی وبعد از دستشویی از منقعد خون میاد از چیه

ساح

سلام
من امروز یکم خون تازه خیلییی کم در مدفوعم دیدم یبوست هم ندارم

رضا

سلام ۲۴ ساله پسر قبلاً یبوست داشتم ولی‌الان خوب شده،هرزگاهی موقع مدفوع خون‌بیرون میاد ، میتونه از چی‌ باشه آیا نیازی ب مراجعه ب متخصص هست راهنمایی کنید لطفا

unknown

سلام ببخشيد من يه روزي ميشه كه خون در مدفوع دارم ١٨ سالم هست و مرد هستم ولي قبلا يبوست و بيماري زمينه اي نداشم و خون روشن و بدون درد هستش و گاهي اوقات دل درد هم دارم

مهران
پاسخ به  unknown

سلام وقت بخیر من چند روزی صبح ویا گاهی وقت دیگری دستشویی میرم خون میاد وبدون درد هستش گاهی است وگاهی نیست خون سرخ هست کار هم اثاث منزل است میشه توضیح بدید تشکر

شهین

یک زن 51ساله هستم از دمنوش لاغری که حاوی رازیانه وهلیله بود استفاده کردم از روز دوم که استفاده کردم در مدفوع خون دیدم طوری که کاسه توالت خونی میشه وتا پا نشدم همین طور خون میچکه آیا می‌تونه سرطان باشه می‌ترسم برم دکتر حالا نزدیک یه هفته میشه چکار کنم

عماد فارغ

سلام ادمین محترم
دو روز هستش که یبوست دارم و امروز رفتم دستشویی یکم فشار به خودم آوردم ولی درد نداشتم و همراه مدغوعم خونریزی داشتم خون رقیق و زیاد بود میخواستم‌ بدونم چیکار باید انجام بدم
۳ساله سابقه یبوست هم داشتم از قبل

Bahar

سلام خسته نباشید من ۴۳ سالمه و چند روزی هست که خون همراه مدفوع خارج میشه به رنگ تیره و از امروز صبح دل پیچه هم دارم باید چیکار کنم علائم چه بیماریه؟؟

09172065644

سلام وقت بخیر بخیر من چند شب پیش ساعت 3نصف شب با دل پیچه خیلی شدید از خواب بیدار شدم و حدود یک ساعت داخل سرویس از ناحیه مرقد بسیار سوزش داشتم یک روز بعد. همرا با مدفوع خون روشن میاد و بعدشم سوزش میگیرم و خونش هم تقریبا زیاده به صورت که خون ریزیم به سمت راست انحراف داره مدفوع هم تیره است یعنی سبز تیره. ممنون میشم کمکم کنید

فاطمه

من زنی هستم که زور زدن هنگام مدفوع کردن که از مقعدم یک تکه گوشت بیرون زده مشکل چی میتونه باشه درد هم دارم چیکار بکنم ممنون میشم راهنمایی بکنید چه دکتری باید برم

رشید

سلام خسته نباشید

پدرم هستن
پاسخ به  رشید

سلام پدر من هم از طریق مدفوع هم از طریق ادرار خونریزی دارن
سن هم 55

مهسا

سلام من دخترم ۱۵ سالمه و یه مدتی میشه که توی مدفوعم خون کمی دیده میشه و کم خونی هم داشتم باید به پزشک مراجعه کنم؟ مشکل چیه؟ میشه جواب بدید.

Arta

سلام من مرد هستم 18 سالمه
اکثر مواقع اسهال تیره رنگ( مشکی) با رگه و لکه های خون قرمز تیره دارم و در طول روز بی وقفه احساس درد در معده دارم و با خوردن غذا درد بیشتر میشود … کاهش شدید اشتها پیدا کردم و وزنم کم شده

راننده

باسلام من راننده جاده ام برا اولین بار تو مدفوعم چند لخته خون دیدم.تلبته یوبوست هم دارم الآنم تو جاده ام دسترسی به پزشک ندارم اگه میشه راهنماییم کنین ممنون میشم

علی

سلام خسته نباشید من الان ی ماهی میشه ک درگیره اعتیادم شیشه مصرف میکنم ولی تو اب یا چیزه دیگری حل میکنم میخورم و مواد سیاه هم میخورم الان دوروزه دل پیچه درد و مدفوع قرمز خونی دارم نمیخام کسی از خونواده و دوستام بفهمن راهنمایی کنید چکار کنم تشکر

hophop

سلام توروخدا جواب منم بدید 25سالمه بواسیر دارم اما نه درد دارم نه خونریزی امروز دل درد و دلپیچه داشتم وقتی مدفوع کردم خون قرمز روشن بود و یبوست هم ندارم

فهیمه‌توکلی

سلام‌دختر‌م‌وقتی.دستشوی‌می‌رود‌همراه‌با‌خونریزی‌است‌

ماهی

سلام من ۱۶سالمه و وقتی رفتم دستشویی همراه با مدفوعم ی مایع قرمز روشن خیلی آبکی که انگار اب و‌ خون قاطی کرده باشی بود .

ثریا

با سلام من خانمی ۳۶ساله هستم امروز صبح در مدفوعم خون روشن دیدم عین خون قاعدگی مقدارش هم سه تا پنج سی سی بود داروی رفع کیست استفاده میکنم امروز ۷روزه که دارو استفاده میکنم مدفوعم هم همراه با درد شدید هست دلدرد و دلپیچه هم ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر از شما

Last edited 8 months ago by ثریا
عماد

سلام من 16 سالمه و امروز خون دادم برای آزمایش هم مدفوع و هم ادرار میخواست من ادرار را دادم اما برای مدفوع لخته خونه اومد آیا مشکل خاصیه .
برای اولین بار هم بود

Unknown

سلام ببخشید من امروز که رفتم دستشویی تو مدفوع خون دیدم و زیر شکمم درد میکنه مثل درد پریودی این برای بار دوم هست که این اتفاق افتاده دختر هستم۱۶سالمه خیلی نگرانم دلیلش رو میگید ممکنه خطر ناک باشه؟

توکلی

سلام من خانوم22 هستم تو حاملگی ماه های آخر کمی خون از مقعدم نیومد با دارو خوب شدم الان بعد از10ماه از مقعدم لخته های خون اومد در صورتی که یبوست هم نداشتم

عباس

سلام موقع مدفوع خیلی درد زیادی دارم مدفوع سفته با خون تازه بواسیرم زده بیرون باید چکار کنم

اسرا

سلام من۱۳ سالمه و همیشه خیلی بد مدفوع میکنم درد هم داره ولی امروز خیلی کم خون تو مدفوعم دیدم چیکار کنم؟😭

ملیسا

سلام مامانم اعتیاد داره وروده راستش هنگام مدفوع زده بیرون وهمین باعث شده که از فعالیت هایه روزمره کلاافتاده ازجاش به بدختی بلند میشه ودردهایه شدیدی از ناحیه مقعدش داره وماخونمون زابل هستش توان و دسترسی به دکتره خوب هم نداریم خوشحال میشم اگه بتونید راه حلی نشونم بدید

فاطمه زهرا نجفی
پاسخ به  admin

سلام من خیلی وقته یبوست دارم تقریباً 5 هفته پیش مدفوع خونی کردم امروز باز هم مدفوع خونی کردم دختر هستم البته به دکتر رفتم آزمایش هم دادم گفت یبوست دارم و گفت که کمبود ویتامین دی دارم و برای من دو تا داروی ویتامین دی نوشت بد تر شدم خیلی نگران هستم لطفاً کمکم کنید