مرکز درمان بواسیر(هموروئید)، شقاق، کیست مویی، فیستول و زگیل تناسلی

  • آدرس
    تهران، ابتدای خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، پلاک 14، طبقه 5
  • تلفن
    ۰۹۹۱۸۹۵۴۰۹۱   -   ۰۲۱۸۸۶۵۸۴۲۶
  • شنبه-چهارشنبه 8:00 تا 22:00
    مشاوره تلفنی: 7:00 تا 23:00

علت درد مقعدی در زنان و مردان + درمان و کاهش درد در مقعد

علت درد مقعدی در زنان و مردان + درمان و کاهش درد در مقعد

مقعد یا انتهای دستگاه، ناحیه ای حساس از بدن بوده که سرشار از عوامل میکروبی و بیماری زا است، از همین روی احتمال بیمار شدن آن بیشتر از سایر نقاط بدن است. درد مقعدی یکی از نشانه های شایع از بیماری ها است که می تواند ناشی از علل مختلفی بروز نماید.

ممکن است این عوامل بیماری های کم خطر باشند و یا درد مقعد هشداری از بیماری های جدی باشد. مطالعه این مقاله را از دست ندهید تا با عوامل ایجاد کننده دردی مقعدی آشنایی یابید.

حتما بخوانید: بهترین دکتر بیماریهای مقعدی در تهران

یافتن علت درد در مقعد

برای تشخیص علت دقیق درد مقعدی و راهکارهای درمانی آن با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

درد مقعدی چیست و چه علائمی دارد؟

درد مقعدی که گاها ممکن است با هماتوم مقعدی اشتباه گرفته شود، عبارت است از درد و تنگی در ناحیه مقعد که ممکن است به صورت حاد یا مزمن باشد. علل این درد می‌تواند مختلف باشد که شامل مشکلات دستگاه گوارشی، عفونت‌ها، بیماری‌های پوستی، تروما و یا بیماری‌های عروقی است.

علائم دیگری که همراه با درد مقعدی ممکن است دیده شود عبارتند از:

به هر حال، برای تشخیص دقیق علت درد مقعدی و درمان آن، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و بررسی‌های لازم را انجام داد.

بواسیر یا هموروئید

هموروئید یا بواسیر از شایع ترین علل ایجاد درد در ناحیه ی مقعد است. بواسیر شایع ترین بیماری ناحیه مقعد است که از هر دو نفر یک نفر به آن مبتلا می شود. این عارضه در اثر ورم مقعد و اتساع عروق در ناحیه مقعد ایجاد شده و می تواند نشانه هایی مانند درد، خونریزی، خارش و سوزش ایجاد کند. راهکارهای متنوعی برای درمان بواسیر وجود دارد. انجام درمان های خانگی می تواند به رفع علائم بیماری و بهبود درد آن کمک نماید. اما بواسیر در مراحل پیشرفته تر و پرولاپس شده باید با استفاده از درمان های تهاجمی تر نظیر جراحی و لیزر درمان شود.

حتما بخوانید: عمل بواسیر با لیزر

عکس بواسیر هموروئید

شقاق

شقاق از دیگر بیماری های شایع ناحیه مقعدی است که درد و سوزش بسیاری را به همراه دارد و موجب بروز ترک در ناحیه مقعدی می گردد. شقاق به زخم مقعد نیز معروف است زیرا می تواند باعث بروز زخمی عمیق در دیواره مقعد گردد. این بیماری معمولاً درد شدید و تیر کشنده ای را به همراه داشته و میزان درد به حدی است که بیماری حتی اجازه معاینه را به پزشک نمی دهد. شقاق معمولاً با رعایت رژیم غذایی سرشار از فیبر، درمان یبوست و استفاده از پماد بهبود می یابد.

حتما بخوانید: درمان فیشر

معاینه و تشخیص بیماری شقاق مقعدی

آبسه مقعد

در مواردی ممکن است درد مقعد ناشی از آبسه پری آنال ایجاد شده باشد. این بیماری سبب تجمع عفونت در این ناحیه می گردد. آبسه مقعدی ممکن است علائمی مانند سرماخوردگی را ایجاد کند، به طور مثال ممکن است فرد دچار علائمی مانند تب شود. در برخی موارد ممکن است درد بیماری به حدی شدت گیرد که نشستن را مشکل کند.

حتما بخوانید: درمان آبسه مقعدی

فیستول

فیستول یکی از انواع بیماری های مقعدی است، این بیماری مجرای غیر طبیعی میان پوست اطراف مقعد و روده بزرگ ایجاد می کند. این بیماری می تواند درد شدیدی را به همراه داشته باشد. از سایر علائم فیستول می توانیم به ترشحات بد بو، خارش، سوزش، خونریزی اشاره کنیم. فیستول تنها با درمان های تهاجمی مثل جراحی درمان می شود. اما بهترین روش درمان فیستول، لیزر درمانی است.

حتما بخوانید: لیزر فیستول – درمان سریع

عکس عوارض فیستول

کیست مویی

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال از سایر بیماری های مقعدی است که سبب بروز حفره هایی حاوی مو بر روی سطح پوست می گردد. کیست مویی از بیماری عفونی ناحیه مقعد است که نیازمند درمان فوری است زیرا در غیر این صورت پیشرفت نموده و عفونت آن گسترش خواهد یافت. این عارضه تنها با استفاده از درمان های جراحی و لیزر درمانی برطرف می شود.

حتما بخوانید: درمان کیست مویی

زگیل های تناسلی در مقعد

زائده یا زگیل های تناسلی در مقعد مانند گوشت اضافه یکی از دلایل اصلی درد های ناگهانی و اسپاسم در این ناحیه هستند. زیرا زگیل هایی که در داخل رکتوم رشد کرده یا خارج از آن هستند، هنگام عبور مدفوع و خارش زائده ها تحریک کرده و فرد درد را حس می کند. این درد اکثرا با سوزش یا خارش همراه است.

بهترین روش برای خلاص شدن از درد مقعدی و از بین بردن این زائده ها درمان زگیل تناسلی در مقعد با لیزر است که بدون هیچ گونه خونریزی یا درد در یک جلسه با لیزر CO2 انجام می شود.

بیماری های التهابی روده

دو بیماری کرون و کولیت از بیماری های التهابی روده بوده که موجب التهاب سطح روده می شود. این بیماری ها می تواند عاملی برای درد مقعدی باشند. درمان این بیماری ها می تواند به کاهش درد مقعد کمک نماید.

از سایر علل درد مقعدی می توانیم به رابطه مقعدی، پروستاتیت، پرولاپس رکتوم، زگیل تناسلی، سرطان مقعد و میگرن مقعدی اشاره کنیم.

سایر علل احساس درد در مقعد چیست؟

علاوه بر بیماری های بالا که به طور کامل توضیح داده شد، موارد بسیاری در ایجاد درد در مقعد نقش دارند که شامل موارد زیر هستند:

اسپاسم و شوک عصبی مقعد یا Proctalgia Fugax

Proctalgia fugax یک بیماری شبیه به سندرم لواتور آنی است که می تواند باعث اسپاسم در عضلات کف لگن شود. ماهیچه های راست روده یا اسفنکتر مقعد نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.
اسپاسم در رکتوم به طور ناگهانی ایجاد می شود. درد ممکن است مانند گرفتگی باشد یا احساس “گزیدگی” ایجاد کند.
این درد مربوط به حرکات روده نیست. به طور متوسط، گرفتن ناگهانی عصب حدود 15 دقیقه طول می کشد. آنها ممکن است با استرس یا اضطراب تحریک شوند.
Proctalgia fugax ممکن است در هر سنی در مردان یا زنان رخ دهد. البته قبل از بلوغ نادر است.

همچنین بخوانید: اسپاسم و گرفتگی ناگهانی مقعد

اسپاسم عضلات کف لگن یا سندرم لواتور آنی

افراد مبتلا به سندرم لواتور آنی درد مزمن مقعدی را به دلیل اسپاسم عضلات کف لگن (لواتور) تجربه می کنند. این دوره‌های درد یا درد مانند فشار در بالای راست روده ممکن است 30 دقیقه یا بیشتر طول بکشد.
این سندرم در زنان بیشتر دیده می شود. که معمولا بین 30 تا 60 سالگی رخ می دهد.
علت آن ناشناخته است اما برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است محرک های خاصی داشته باشد، مانند:

پرولاپس و بیرون زدگی روده

افتادگی رکتوم یا بیرون زدگی مقعد نیز می تواند باعث درد مقعدی شود. این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که ماهیچه‌های اسفنکتری که دریچه شما را پشتیبانی می‌کنند ضعیف شده، قابلیت اختیاری خود را از دست دادند و به بخشی از راست روده اجازه می‌دهند تا از مقعد شما بیرون بزند. علائم پرولاپس رکتوم شامل مشکل در نگه داشتن مدفوع و احساس توده در ناحیه مقعد است.

شکل بیرون زدگی مقعد
شکل بیرون زدگی مقعد

درمان درد مقعدی

برای درمان درد مقعدی باید با پزشک متخصص در این زمینه مشورت نمایید، تا بهترین درمان را به شما پیشنهاد نماید. زیرا در برخی موارد ممکن است این درد ناشی از بیماری های جدی تری باشد، که نیاز به رسیدگی فوری دارد و تاخیر در درمان موجب تشدید بیماری شود. اما در این بخش راهکار هایی را معرفی می کنیم، که بتوانید با استفاده از آنها درد مقعدی را موقتاً کاهش دهید.

  • حمام سیتز : حمام نشیمن یا قرار دادن باسن و کفل ها در آب گرم، می تواند درد ناحیه مقعد را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • ورزش : انجام ورزش های سبک می تواند به بهبود عضلات این ناحیه کمک نماید. همچنین انجام ورزش هایی مانند کگل و شنا می تواند تا حد زیادی در بهبودی اثرگذار باشد.
  • درمان یبوست : عامل بسیاری از بیماریهای ناحیه مقعد، یبوست است. درمان یبوست با استفاده از رژیم غذایی حاوی فیبر و مصرف کافی آب امکان پذیر است.
  • بی حسی : استفاده از داروهای بی حس کننده نظیر لیدوکائین به طور موقت درد ناحیه مقعد را بهبود می بخشد. مصرف مسکن نیز میتواند در کاهش درد اثر گذار باشد.
  • کمپرس یخ : استفاده از کمپرس یخ می تواند در کاهش درد مقعدی موثر باشد. از قرار دادن یخ به طور مستقیم بر روی مقعد خودداری نمایید.

روشهای تشخیص علت درد مقعدی

بسیاری از علل درد مقعدی را می توان با درمان های خودمراقبتی ساده ای که می توانید در خانه انجام دهید برطرف کرد. با این حال، اگر این عارضه ادامه پیدا کرده، یا علائم زیر را تجربه می کنید، باید به پزشک عمومی مراجعه کنید:


Your GP will ask about your symptoms, any pain after a bowel movement and your general health. To help with diagnosis, your GP may examine your anus and carry out a rectal examination.

در صورت مراجعه به پزشک عمومی، وی در مورد علائم، هرگونه درد پس از اجابت مزاج و سلامت عمومی شما سوال خواهد کرد. برای کمک به تشخیص، او ممکن است مقعد شما را معاینه کرده و از دیگر روشهای دقیق معاینه رکتوم نیز کمک بگیرد.

spirehealthcare.com

دکتر از شما می خواهد که به پهلو دراز بکشید و زانوهایتان را به سمت سینه جمع کنید. زیرا او به دنبال توده ها، برجستگی ها، شکاف ها و بثورات پوستی در اطراف مقعد است. سپس با استفاده از یک انگشت دستکش پوشیده، آنها داخل راست روده شما را برای بررسی خونریزی، توده ها و نواحی حساس بررسی می کنند. پزشکان ممکن است نیاز به بررسی بیشتر رکتوم شما با استفاده از پروکتوسکوپ داشته باشند.
پزشک عمومی در صورت عدم توانایی در تشخیص درست بیمار را برای بررسی های بیشتر به متخصص گوارش یا جراح کولورکتال ارجاع میدهد. که ممکن است جراح از شما آزمایش های زیر را درخواست کند:

  • سیگموئیدوسکوپی: یک لوله نازک و منعطف با یک دوربین در انتهای آن که بیشتر از داخل روده شما عبور داده می شود تا به دنبال ناهنجاری ها باشد.
  • عکس برداری با اسکن ام آر آی MRI
  • مانومتری آنورکتال برای اندازه گیری نیروی انقباضات ماهیچه مقعد

انواع درد در ناحیه مقعدی

دکتر متخصص که درد مقعدی شما را تشخیص می دهد ممکن است بخواهد که درد را توصیف کنید یا بپرسد که آیا علائم دیگری همراه با آن دارید یا خیر. این سوالات می توانند سرنخ هایی را در مورد دلایل احتمالی درد مقعد شما ارائه دهد. مثلا:

درد شدید مقعد

درد مقعدی که تیز بوده یا حالت بریدگی احساس می شود ممکن است نشان دهنده یک زخم باز باشد، مانند زخم یا شقاق. برخی از افراد اسپاسم عضلانی در سندرم لواتور آنی را به عنوان درد کوبنده توصیف می کنند. هموروئید خونی ترومبوز شده نیز می تواند باعث درد شدید و موضعی شود. این هموروئیدی است که در داخل آن لخته خون ایجاد شده است.

درد مقعدی همراه با فشار

اگر چیزی در داخل مقعدتان متورم شده باشد، ممکن است فشار همراه با درد در داخل مقعد خود احساس کنید. این می تواند هموروئید، آبسه یا به ندرت تومور باشد. اگر یبوست دارید، می توانید درد ناشی از استرس و فشار همراه با فشار ناشی از مدفوع سفت شده و نهفته که در داخل راست روده یا کانال مقعدی گیر کرده، احساس کنید.

درد مقعدی همراه با خارش

خارش مقعد اغلب نشان دهنده نوعی بیماری پوستی در خارج یا داخل مقعد است. برخی از این موارد نیز می توانند باعث درد مقعدی شوند. بواسیر می تواند هر دو را ایجاد کند و همچنین می تواند باعث عفونت مخمری همراه با ترشحات مقعدی (نوعی کاندیدیازیس) شود. زگیل مقعدی یکی دیگر از دلایل احتمالی است. زگیل مقعدی یکی از علائم ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است که یک STI رایج است.

درد در مقعد بعد از مدفوع

اگر متوجه درد مقعدی شدید، به خصوص بعد از مدفوع، ممکن است به این دلیل باشد که مدفوع باعث تحریک وضعیت شما می شود. شقاق مقعدی یکی از علل شایع درد پس از مدفوع است زیرا مدفوع باعث کشیدگی شقاق (پارگی) می شود. مدفوع همچنین می تواند بواسیر را تحریک کرده و باعث خونریزی یا پرولاپس هموروئیدها شود که همان بیرون زدگی مقعد است.

علت درد مقعدی در دوران پریود

علت درد مقعدی در دوران پریود

درد مقعدی در دوران قاعدگی شایع است. گرفتگی های قاعدگی می تواند بر عضلات اطراف مقعد و همچنین عضلات رحم شما تأثیر بگذارد. یک ماده شیمیایی به نام پروستاگلاندین باعث انقباض این ماهیچه ها می شود، گاهی اوقات به شدت. به ندرت، اندومتریوز می تواند رکتوم شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث درد قاعدگی و خونریزی در آنجا شود.

در ادامه به برخی از علل احتمالی درد مقعدی در دوران پریود اشاره می‌کنم:

  1. تغییرات هورمونی: در دوران پریود، تغییرات هورمونی ممکن است منجر به تورم و التهاب در مناطق مختلف بدن شود، از جمله مقعد.
  2. التهاب‌های مقعدی: التهاب‌های مقعدی مانند هموروئید (بواسیر) یا ترشحات التهابی مقعد ممکن است در دوران پریود شدت بیشتری داشته باشند و منجر به درد و تنگی در مقعد شوند.
  3. تنش عضلات مقعد: تنش عضلات مقعد نیز ممکن است به علت تغییرات هورمونی و فشار بیشتر در منطقه مقعد، در دوران پریود شدت بیشتری داشته باشد.
  4. اختلالات گوارشی و روده‌ای: برخی از اختلالات گوارشی و روده‌ای مانند اسهال یا یبوست، ممکن است در دوران پریود شدت بیشتری داشته باشند و به درد مقعد منجر شوند.

درد مقعدی در دوران پریود ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی، التهاب‌ های مقعدی، تنش عضلات مقعد، یا حتی برخی اختلالات گوارشی و روده‌ ای باشد.

برای تشخیص دقیق علت درد مقعدی در دوران پریود و درمان مناسب، بهتر است به یک پزشک گوارش و روده‌ای یا گینکولوژیست مراجعه کنید. پزشک شما پس از بررسی و انجام آزمایشات لازم، به شما راهنمایی صحیح خواهد کرد.

عوارض درمان نکردن درد مقعدی

عوارض درمان نکردن این عارضه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • 1- التهاب و عفونت: احساس درد یا تیر کشیدن ممکن است ناشی از التهاب و عفونت باشد. این عفونت‌ها در صورت عدم درمان می‌توانند ناشی از عفونت‌های باکتریایی، ویروسی یا قارچی باشند.
  • شقاق در ترک‌ های مقعدی: شقاق در ترک‌ های مقعدی ممکن است باعث درد و خونریزی شود. این زخم مقعدی معمولاً ناشی از یبوست، دیابت، بارداری و یا تغییرات هورمونی هستند.
  • هموروئید: هموروئید یا بواسیر، نوعی بیماری است که ناشی از وریدگیرهای پوشش دهنده مقعد است. این بیماری ممکن است باعث درد، خونریزی و سوزش شود.
  • تورم: تورم مقعد ناشی از علل مختلف مانند آسیب، التهاب و یا عفونت می‌تواند باعث درد شود.
  • سرطان: در برخی موارد، درد مقعدی ممکن است ناشی از سرطان باشد. این علائم معمولاً با خونریزی همراه هستند.
  • بیماری‌های دیگر: برخی بیماری‌های دیگر مانند التهاب روده، بیماری کرون و یا آسیب‌ های دیگر به مقعد ممکن است باعث درد شوند.

لازم به ذکر است که در صورت بروز درد مقعدی، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا علت آن تشخیص داده شود و درمان مناسب صورت گیرد.

سوالات متداول درد مقعدی

احساس درد در مقعد اغلب در عرض چند روز از بین می رود. در موارد دیگر، بهتر نمی شود یا بدتر می شود. هرگز ایده بدی نیست که در مورد درد مقعدی با یک متخصص رکتال مشورت کنید، به خصوص اگر شدید، طولانی مدت یا همراه با علائم نگران کننده دیگری مانند خونریزی مقعدی باشد.

درد رکتوم شایع است و علل احتمالی زیادی دارد، از جمله هموروئید، نهفتگی مدفوع، بیماری التهابی روده و پروکتیت (التهاب پوشش راست روده). اکثر موارد جدی نیستند، اگرچه برخی ممکن است جدی باشند.

استفاده از نرم کننده های مدفوع، در صورت نیاز، برای کمک به حرکات روده، کاهش فشار و کاهش درد توصیه میشوند. نشستن در یک وان آب گرم تا باسن، که به حمام سیتز معروف است، چندین بار در روز. این به کاهش درد بواسیر، شقاق مقعد یا اسپاسم عضلات رکتوم کمک می کند.

حمام سیتز گرم می تواند به تسکین درد مقعدی کمک کند. چند بار در روز به مدت 20 دقیقه در یک وان آب بسیار گرم (به اندازه کافی داغ نیست که بجوشد) بنشینید. از کرم های هموروئید بدون نسخه مخصوصا آنهایی که حاوی هیدروکورتیزون هستند استفاده کنید.

کولونوسکوپی چیست؟ روش انجام + هزینه و بیهوشی

کولونوسکوپی چیست؟ روش انجام + هزینه و بیهوشی

دی 15, 1402
مدفوع خونی نشانه چیست + درمان سریع خون در مدفوع + علت

مدفوع خونی نشانه چیست + درمان سریع خون در مدفوع + علت

دی 22, 1402

مطالب مرتبط

شماره موبایل خود را جهت تماس کارشناسان میتوانید وارد کنید و به دیگران در سایت نمایش داده نمیشود
153 دیدگاه ها
تمام نظرات را نمایش بده
سمانه

سلام دکتر مدتی هست که من زمان دفع و حرکتای رودم درد خفیفی داخل مقعدم حس می کنم که گاهی ممکنه تیر هم بکشه. به نظر شما علتش چی میتونه باشه

کریمی

سلام حدود یک ماه میشه در ناحیه مقعد درد همراه عفونت دارم دردش بحدیه که دایم میرم دستشویی دیکه کلافه شدم دکتر هم رفتم قرص مترونیدازول دادن خوب نشدم

باقر
پاسخ به  کریمی

سلام. من هم همینطورم. دکتر لطفا یه پاسح بدین. مرسی

یادگاری

سلام. وقت بخیر
مدتی هست که موقع دفع همراه با خونریزی هست. ولی درد نداشت. ولی متاسفانه الان درد هم داره واین درد بطور خفیف24 ساعته باهام هست ممنون میشم جواب بدید

عباس

سلام من چند وقتی هست که درد مقعدی دارم سوزش ودرد زیادی موقع نشستن وبه نظرم پارگی وعفونت دارم چونکه خون‌ریزی داشتم ممنونم که جواب میدهید

کبرا زینال زاده از آذربایجان شرقی

سلام وقت بخیر خسته نباشید چهار روز درد در معبد دارم سوزش در مان خانکی چی است

عباس

سلام من درد وسوزش دارم باید چیکار کنم

علی لشنی

احساس خارش وسوزش و لولیدن در سوراخ مقعد میکنم دیروز هم دکتر نگاه کرد گفت موردی نداره ولی بازم این حس رو دارم دلیلش چی میتونه باشه

خسرو هستم
پاسخ به  admin

سلام دو روز درد داخل مقعد دارم موقع بیرون آمدن مدفوع خیلی شدیدی داشتم .راه درمان چیست؟

امیر

سلام من یک سال پیش کرونا گرفتم یک ماه بعد از بهبودی یک هفته دچار خونریزی و سوزش در ناحیه دفع شدم علتش رو نمیدونم . از عوارض کروناست یا داروهایی که مصرف کردم . ۱۰ روز پیش هم سرماخورگی داشتم و داروهای ضد عفونت مصرف کردم دوباره به صورت جوزئی مبتلا شدم به درد مقعد ممنون میشم راهنمایی کنید

Last edited 2 years ago by امیر
مهران

سلام خسته نباشید. دکتر مدت هفت ماه است زیر نافم درد دارم که اوایل درد میپیچید تو بیضه ها وآلت تمام آزمایشات رو انجام دادم همه اوکی بودن بعد گفتن شاید بخاطر فشار تمرینات ورزشی مخصوصا حرکات شکم بوده ولی آزمایشات فتق و همه چی مثبت بود تا شروع به ورزش کردن مخصوصا دویدن درد زیر ناف و سمت چپم شروع میشه دردش اینجوریه که انگار درد جای بخیه باشه مثل بریدگی!!!. دقت گردم وقتی دستشویی فرق نمیکنه مدفوع یا ادارا میکنم درد سمت چپم مثل نبض میزنه.تو دستشویی کردن مشکل ندارم.ممنون میشم راهنمایی کنید.

مهران
پاسخ به  admin

یکدنیا سپاس از پاسخگویی

محسن

باسلام دکتر بنده ده روز پیش یبوست داشتم به سختی دستشویی کردم بعداز اون در مقعد دارم طوری که هنگام نشستن درد می‌کنه،یه جوری از داخل درد می‌کنه که حس میکنم بالای داخل مقعدم انگار چیزی مونده وقتی پامو کیپ میکنم از داخل دردم میگیره همش فکر کنم دستشویی دارم اولها به سختی دستشویی میرفتم اما الان یکم بهتر شده ولی هنوز درد دارم .

بهنام

سلام من دردی مقعدی دارم اما سوزش ندارم خارش کمی هم دارم و فقط موقع نشستن درد میکنه باید چیکارکنم

ساسان
پاسخ به  admin

هردو بیشتراطراف هم دردوهم خارش جوری که نمیتونم بنشینم حتی روی موتور

ساسان
پاسخ به  بهنام

سلام دکترچندماهی دردوخارش مقعدواطراف داشتم بعدورم داشته حالادردوخارش وزخم شده خونریزی داره بالاترازمقعدالبته کلاخارش داره راه رفتن هم کم کم برام مشکل میشه ممنون میشم راه حل بدین

خانم غفاری

سلامعدتی هست دچار درد مقعد شدم البته این درد همیشگی نیست وبیشتر شبها دچار درد میشم به طوری که از شدت درد از خواب بیدار میشم به مدت ۲۰ دقیقه هی درد میگیره ول میکنه ومجدد درد میگیره.وبرای دفع مدفوع هم هیچ مشکلی ندارم .

ریحانه
پاسخ به  خانم غفاری

منم دقیقا همینجوریم فقط شبا اونم با درد شدید بیدار میشم

هلما
پاسخ به  ریحانه

من رفتم پیش چنتا متخصص گفتن درد شدید مقعد موقع خواب از اعصابه 🥺

هلما
پاسخ به  خانم غفاری

منم چنساله درد مقعد تو خوابو دارم .رفتم پیش چنتا متخصص گفتن وقتی موقع خواب میگیره از اعصابه

احمد اصغری
پاسخ به  خانم غفاری

من هم دقیقا همین جوری هستم چند ساله پیش دکتر رفتم دارو داد ولی فرقی نکرد هر موقع این طوری شدین تو یه لگن آب گرم بریزید و بشینید توش یا با آب گرم قسمت مقعد رو چند دقیقه بشویید سریع خوب میشه

حجت احمدی
پاسخ به  خانم غفاری

سلام من هم چند سالی هست که هر چند ماه یکبار یکدفعه شب که خوابیدم توی خواب درد مقعد میاد سراغم بطوریکه از خواب بیدار میشم و بعد از کلی ماساژ دادن حدود۵تا۱۰دقیقه کم کم خوب میشه خیلی بدجوره وقتی اینجور میشم با ماساژ دادن و گرم کردن زودتر خوب میشه ولی کلا خیلی بد هست

زکیه

باسلام حدودچندسالی هست که دچاریبوست شدم که باخوردن غذاهای فیبری ومایعات اوضاع بهترشده اما نزدیک دوسال هست که گاهی درناحیه مقعد مشکل دارم یعنی احساس تیرکشیدن ،به جراح عمومی هم مراجعه کردم گفتن چیزی نیست هروقت این درد وتیرکشیدن سراغم میاد کف پام هم به شدت درد داره ،پزشک مربوط به اون هم رفتم اما گفتن مشکل نداری لطفا راهنمایی بفرمایید.

Rima

سلام من حدودا یک هفته هست ک سوزش شدید مقعدی دارم اما فقط هنگام دفع..بقیه اوقات هنگام نشستن و …هیچ گونه مشکلی ندارم و خونریزی هم ندارم..مشکلم چی میتونه باشه درمانش چیع خواهشا کمک کنید ممنون

ناشناس

سلام خسته نباشید
چند روز بود که یبوست بودم ولی هنگامی که شیاف گرفتم شیکمم کار کرد ولی هنگامی که می خوام برم دستشویی خیلی داخل مقعد درد میگیره

Last edited 2 years ago by ناشناس
پیمان

سلام و خسته نباشید
من دوروزه یه دردی داخل دهانه مقعد دارم با کمی خارش با ویتامین آد چرب کردم بهتر شد. ولی وقتی انگشتمو میمالیدم رو سوراخ وکمی داخلش یه برجستگی کوچیک وسط دهانه مقعد احساس میکنم. مدفوع های راحتی هم داشتم این اواخر یوبوست نداشتم. یهو اینجورشد. ایا راه حل خانگی هس ک خودم انجام بدم؟ ک اگ انجام دادمو بهتر نشد بعد برم دکتر

ناشناس

سلام وقت بخیر
من وقتی گرمی میخورم مثل سیر گردو زیره و غذاهای باد دار خوراک لوبیا … ۷ ساعت بعد درد شدید در مقعد دارم که حدود ۱ ساعت طول میکشه و بعد تمام اگر نخورم این اتفاق نمی افتا البته یبوست جزئی هم دارم

گمنام

سلام آقای دکتر
درد در ناحیه ی مقعد دارم و این اتفاق شاید ماهی یا دوماهی یکبار برام اتفاق بیفته
و بیشتر بعد از آمیزش این اتفاق رخ میده
تغریبا یه ربع طول میکشه و بعدش اروم میشه
دلیلش چیه

گمنام

سلام دکتر
من یکی دو روز پیش موقع دفع یکم بهم فشار اومد بعد از اون احساس درد دارم در ناحیه مقعد
جوری ک وقتی تکون میخورم درد میگیره
فکر کنم درد از داخل هم باشه
لطفا راهنمایی کنین

فقط ب اسم الله

سلام آقای دکتر توروخدا کمکم کنید.دو روزه ک دشویی میرم معذرت میخام خودمو میشوم انگاری ی چیزی تیزی تو مقعدمه ک دستم میخوره بهش درد داره .توروخدا راهنمایی کنید

Akbar
پاسخ به  admin

سلام دکتر عزیز این بیماری مشابه بیماری مته

جواد

سلام من فقط درد مقعد دارم نه سوز شی نه خون ریزی مشکل اش چی هست ممنون میشم جواب بدین

م.ی

سلام
من چند سال پیش عمل پاکسازی رحم انجام دادم حدود ۵ سال پیش.از قبل این عمل آخرهای پریودی م یبوست میشدم و درد زیادی در ناحیه مقعد داشتم بعد عمل تقریبا بهتر شدم
ولی الان دقیقا بعد از پریودی درد مقعدم ب حدی میشه ک خواب ندارم مدتی ژلوفن استفاده میکردم ک‌بعد از چند بار دیگه جواب نمیداد
الان چند ماهه باید شیاف استفاده کنم
دکتر گوارش رفتم درخواست کلونسکوپی دادم ک‌گفتن نیازی نداری ب احتمال زیاد از میوم یا دردهای رحمی است
الان من چکار کنم واقعا کلافه ام خیلی درد دارم
ممنونم راهنمایی م کنین

Avh

سلام
چند وقتی میشه احساس سوزش در مقعد میکنم، یه چند ساعتی هست و بعد رفع میشه
سوزش زیادی هم نداره
بکجا باید مراجعه کنم

ارزو

سلام
درد چند سانت بالای سوراخ مقعد چی میتونه باشه
من بواسیر دارم ولی این درد رو نمیدونم چیه
لطفا کمک کنید

اسدی

سلام آقای دکتر چندسالی هست در ناحیه مقعدهنگام شب درد شدیدی میگیرم حدودا۴۰ دقیقه زمان میبره تادردم آروم بشه تو این فاصله مدام دستشویی میرم نه خارش نه سوزش دارم فقط دردشدید دارم خودبه خود رفع میشه به فاصله چندماه درمیان اتفاق می افته دکترم نرفتم دارومصرف نمیکنم ممنون

aram

سلام من درد شدید دارم که از مقعد شروع میشه تا ناف گاها هم شکم بعضا میگیره و ول میکنه گاها نشستن و مدفوع رو سخت میکنه بدون خون ریزی و سوزش و قرمزی هست و اسهال و استفراغ ندارم و بنظر شما از چی میتونه باشه؟

رضا
پاسخ به  aram

سلام آقای دکتر ببخشید بنده چند روزی دچاریبوست شدم که باشیاف تخلیه انجام می‌شود احساس دردشدیددرهنگام تخلیه دارم لطفاً راهنمایی کنید

محمد

سلام دکتر جان مدتی هست که احساس میکنم مدفوع دارم ولی وقتی میرم دست شویی هیچی ندارم ولی باعث میشه زور بزنم همش و مقعدم درد میگیره احساسش جوری هست که هر۲دقیقه یکبار فکر میکنم مدفوع دارم وقتی میرم دست شویی میبینم ندارم مشکل چیه خستم کرده دیگه

9128262574

درود بر شما جناب آقای دکتر

تقریبا ۱ سال هست بعد از مراجعه به سرویس بهداشتی و دفع حدودا نیم ساعت بعد دیوار سمت راست معقد از داخل درد میگیره و حدودا ۲ تا ۳ ساعت بیشتر درد داره و متاسفانه رو اعصاب تاثیر مستقیم داره
عفونت و خونریزی هم تا به حال نداشتم

ممنون میشم راهنمایی کنید

زهرا

سلام من چند ماهی هست درد معقد دارم و مدفوع همراه با ترشحاتی خونی مثل سفید تخم مرغ با خون هنگام دفع مدفوع احساس یک توده صفت مانند بالا معقد می کنم ممنون میشم راهنماییم کنید دکتر هم رفتم

محمد کاظم

سلام خسته نباشید
ده روزی هست به سوزش و درد زیادی را در مقعد تحمل می کنم بدن درد زیادی مثل سرماخوردگی و عفونت بدن احساس میکنم . بنظر شما احتمال ابسه مقعد هست یا بواسیر
لطفا برای درپان راهنمایی کنید . ممنون

نسرین

سلام
من سالهاست توی روده بزرگم احساس گرفتگی و درد دارم و بعد از غذا خوردن و هضم غذا احساس درد در اون ناحیه رو میکنم سالها با این درد کنار اومدم حتی خونریزیهای عمیقی هم داشتم اما اهمیت ندادم تا الان احساس سنگینی میکنم و درد در مقعد و ناحیه کبد دیابتیک هم هستم و الان احساس زخم در تمام رکتوم و مقعد میکنم بخاطر دردی ک دارم اگه میشه راهنمایی کنید ک کجا برم ممنون

Akbar

سلام وقت شما بخیر چند مدتی هست که بع از مدفوع که مقعد رو می شورم یه برجستگی از انتها حس میکنم که هنگام شستن درد میکنه قبلا عقب تر بود تازگی به سمت مقعد پیش روی کرده ودر حال حاضر همراه با درد هست چی کار باید بکنم؟ممنون

اکبر

درود فروان.چند سالی میشه درد و سوزش مقعد دارم.ولی دائمی نیست.یکبارم دکتر رفتم.گفتن بواسیر داری ولی در حد خفیف.ی زائده کوچیک بیرون مقعد دارم.الان دو سه روزی هست باز دردام شروع شدن.وقتی نیاز به wcدارم و ی خورده دیر میرم تیرهای کشنده ای از سمت مقعد به داخل بدنم میکشه.

سارا

سلام آقای دکار همسرم دو روزه بخاطر درد نلقد نمیتونه تکون بخوره ،من نگاه کردم نه زخمی داره نه بواسیر یک سانت بالاتر از معقد زیر پوست که دست میزنم مثل یه غده سفت میمونه که بی نمهایت دردناکه،اینم بگم ظاهرا هیچ مشکلی نداره وهر چی هست داخله،خجالت میکشه دکتر بره و به هیچ کسم نمیگه ،فقط من میدونم آقای دکتر این درد وحشتناک که اشکشو در اورده چیه؟ایا خطرناک نیست ؟

مهنا

سلام بنده خانمی هستم ۴۲ ساله هرازگاهی به درد مقعدی دچار میشوم یعنی کلا مشکل گوارش دارم الانم مقعدم درد شدیدی گرفته دردش توکل شکمم پخش میشه وکلا پایین تنم درد میکنه رو ن هام احساس میکنم دهنه مقعدم بسته است

ککککک

سلام خسته نباشید
دکتر ی دو روزی هست بنده درد مقعدی و ورم کردن یک لبه از دریچه مقعد رو دارم علتش چیه ؟

Ranmouri

سلام. وقتتون بخیر
من تقریبا از یکی دو سال پیش تا الان درد در مقعد داشتم و تیر می‌کشید در حد چند ثانیه ولی با این چند ثانیه میمردم از درد الان این درد و تیرکشیدنه بیشتر شده .روزانه چند بار شده و تیر کشیدنا طولانی تر و الان ترشحات عفونی خیلی بیشتر شدن . به نظرتون دلیل این درد چی میتونه باشه؟

پیام

سلام مدت ۳ماهه دهانه مقعد سنگین و زورپیچ شده همش تو دستشویی هستم اما خبری از دفع نیست دیوانه شدم روانی شدم کمکم کنید لطفاً اکثر مواقع قرص بیزاکودیل می خورم برای رفع حاجت کمک کنید لطفاً

زینب
پاسخ به  admin

سلام من ۴سال میشه ازدردمقعدم کلافه میشم خیلی درددارم بعدازاینکه میرم دسشویی اگه پمادی قرصی هست معرفی کنید یه راه حلی بگین ممنون میشم

معصوم

سلام.ببخشید من مدتی هست مقعدم درد خفیف دارم.البته همیشگی نیست.. دوره ای هست.چند سالی هست ک خارش هم دارم.اسهال ک کلا ندارم.فقط خیلی کم گاهی در دفع مشکل دارم.واقعیت خیلی میترسم ک سرطان مقعد نداشته باشم!!!!! امکانش هست درد هموروئید باشه؟

سعادت

سلام وقت بخیر ده روزه اپاندیس عمل کردم
والان دو سه روزه سوزش مقعد گرفتم
لطفا راهنمایی کنید ممنون

نازنین زهرا

سلام دکتر یه دختر یک و نیم ساله دارم که دو ماهگی عمل نمونه برداری از روده انجام دادم الان یک هفته‌ای هست دخترم هنگام مدفوع کردن درد مقعد داره جوری که از صبح میگه دستشویی دارم تا شب که بهش فشار بیادمدفوع می‌کنه میخواستم ببینم ممکنه به خاطر عمل نمونه برداری انسداد روده باشه

علی

سلام وقتتون بخیر من چند روزه که درد خیلی شدیدی در ناحیه مقعد البته داخل مقعد دارم روزای اول درد کم بود ولی الان خیلی شدید شده و اصلا دیگه قطع نمیشه همش احساس میکنم یه چیزی داخل مقعدم میسوزه و درد میکنه پماد آنتی هموروئید هم مصرف کردم ولی باز دردم شدیدتر و مداوم شده باید چیکار کنم

صفری

با سلام درد شدید در مقعد ولی همیشگی نباشه مثلا ماهی یا دوماهی یکبار ولی همون یکبار جوری درد بگیره که حتی نتونی روی باسن بشینی و نفخ زیاد نشونه چی میتونه باشه

مریم

سلام آقای دکتر من ازهرچندوقتی مشکل دفع مدفوع دارم الان دوسه روزی هست که کاملا مجاری دفع مسدود شده نه دردی، سوزشی، خونریزی ندارم وقتی دستشویی میرم دورمقعدم ورم میکنه احساس میکنم که توده ای جلو دفع راگرفته. این مشکل دلیلش افتاددگی اندامی داخل مجاری مقعد نیست؟ لطفا راهنمایی کنید

سارا

سلام معذرت میخوام این حروف و میزنم ولی مجبورم من موقع نزدیکی کردن با شوهرم در ناحیه مقعدی احساس درد میکنم من چون تازه عروسم نمیدونم عادیه یا نه اگه میشه راهنمایی کنین ممنون

سالوادور
پاسخ به  سارا

دوست عزیز بخدا از پشت رابطه نداشته باش
والله خطرناکه بخدا خطرناکه…اخرش به مشکل خطرناکی بر میخوری..نکن اینکارو.

ملینا

سلام دکتر من داخل مقعدم احساس درد و تیر کشیدگی دارم و این درد و تیر کشیدگی داخل رحمم هم میپیچه از شر شب این مشکل و دارم …نمیتونمم مدفوع کنم و موقع ادراد هم درد دارم لطفا میشه راه نمایی کنید؟

کلهر

سلام وقت بخیر من هرچند وقت یکبار در ناحیه‌ی مقعد احساس درد آزار دهنده آیی دارم اما سوزش تیر کشیدن و عفونت ندارم سابقه یبوست هم ندارم اما پدرم سابقه بواسیر داره و عمل کرده ممکنه منو مبتلا باشم؟

علی

سلام وقت بخیر.
من حدود ۳ماه پیش هموروئید و شقاق داشتم لیزر کردم.الان مجدد یه هفته پیش اولین دفع خونریزی زیادی داشتم الان در حد یه قطره اما کل روز من سوزش ودرد دارم حتی نمیتونم تکون بخورم.

Last edited 11 months ago by علی
سیامک
پاسخ به  علی

سلام نهخوبید بنده کمی جسم به معقدم فروبردم به یه علتی خون اومد بعد قطع شد برای چند بارانجام دادم درعرض 4ماه حالا خون قطع شده کلن ولی مثل اینکه فلفل ریختی زیاد تند نیست وترک عادت کردم چکار کنم تا داخل کونم درد شبیه فلفل نباشه وحا لت اول باشه خون نمیاید ودوربر معقد هیچ نیست چند مرحله انجام داده بودم خون کم میومد قطع میشد الان هم خون نماید وترک عادت کردم فقط فلفلی مثل اینکه داخلم باسن

Last edited 10 months ago by سیامک
افشین

یافتم…یافتم! یه راهکاری براتون آوردم که دم دکون هیچ عطار و پزشکی گیر نمیاد و خلاصه به این وضوح، هیشکی براتون نمیگه؟!، قبل از همه بگم این راهکار با توجه به دلایل تیرکشیدن مقعد، برای همه جواب نمیده و روی فردی مذکر بعد از تحمل دردی 3 الی 4 ساعته تست و حل شده! الان که دارم براتون می‌نویسم، توی عمر 35 سالم به همچین مشکلی نخورده بودم و خیلی خوشحالم که تونستم مشکلم را عیب یابی، و برطرف کنم، یعنی وقتی از دستشویی، مدفوع کرده اومدم بیرون، انگار جام المپیک رو برده بودم!، خب کمی برم به عقب، برخی… Read more »

م.ص

سلام .من چند سال پیش کولونوسکوپی دادم و هموروئید نوع یک داشتم .اما بعد چند سال یک هفته پیش یبوست داشتم که همراه خون تازه بود .بعد اون الان داخل مقعدم درد میکنه .علتش چیه .پماد رکتول مصرف میکنم سه شبه اما خوب نشده