مرکز درمان بواسیر(هموروئید)، شقاق، کیست مویی، فیستول و زگیل تناسلی

  • آدرس
    تهران، ابتدای خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، پلاک 14، طبقه 5
  • تلفن
    ۰۹۹۱۸۹۵۴۰۹۱   -   ۰۲۱۸۸۶۵۸۴۲۶
  • شنبه-چهارشنبه 8:00 تا 22:00
    مشاوره تلفنی: 7:00 تا 23:00

پماد دیلتیازم 2% برای هموروئید و شقاق + نحوه مصرف

پماد دیلتیازم 2% برای هموروئید و شقاق + نحوه مصرف

یکی از راهکارهای درمان شقاق (فیشر) و درمان هموروئید استفاده از پماد دیلتیازم 2 درصد است. این پماد می تواند در رفع علائم بیماری موثر باشد و در برخی موارد به درمان قطعی بیماری نیز کمک نماید. شقاق یکی از شایعترین بیماریهای ناحیه مقعدی است. این بیماری موجب بروز ترکی عمیق و بسیار دردناک در دیواره مقعدی می گردد.

شقاق های حاد که برای اولین بار علائم آن را تجربه می کنید، ممکن است با درمان های خانگی و دارویی بهبود یابند.

حتما بخوانید: لیزر شقاق مقعدی (درمان قطعی)

در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از پماد های معروف برای درمان فیشر مقعدی بپردازیم :

موارد مصرف پماد دیلتیازم

پماد دیلتیازم برای چیست

داروی دیلتیازم از داروهای موضعی برای درمان بیماری شقاق و بواسیر یا هموروئید است که در اشکال ژل و پماد یافت می شود. این پماد عوارض جانبی خاصی را به دنبال ندارد و می تواند درد و ناراحتی بیمار را به سرعت کاهش دهد. بهتر است این پماد با مشورت پزشک مصرف شود.

معمولاً این پماد به جهت کاهش درد مقعد پس از جراحی و نیز هنگام اجابت مزاج توصیه می شود. این دارو عوارض چندانی را به همراه ندارد اما در برخی موارد موجب سردرد، سرگیجه و سوزش و خارش مقعد می گردد.

قبل مصرف پماد دستان خود را بشویید و یا از دستکش استفاده نمایید. سپس مقداری پماد یا ژل دیلتیازم را بر روی ناحیه مقعدی اعمال نمایید. بهتر است در مورد تعداد دفعات استفاده از این پماد با پزشک مشورت نمایید. اما به طور معمول این دارو 2 بار در شبانه روز مصرف می شود. درمان با استفاده از این دارو باید حداکثر هشت هفته و یا تا زمانی که درد بیماری بهبود یابد، ادامه یابد.

پماد دیلتیازم برای هموروئید یا بواسیر

تاثیر پماد دیلتیازم برای هموروئید به این صورت بوده که عضله اسفنکتر داخلی و خارجی اطراف راست روده را شل کرده و جریان خون را تقویت می کند تا به رشد پوست جدید روی پارگی در پوشش رکتوم کمک کند. این پماد فشار کانال مقعدی را کاهش می دهد که باعث کاهش درد و اسپاسم می شود.

همچنین بعد از انجام هموروئیدکتومی معمولا دیلتیازم خوراکی یا به صورت پماد توسط پزشک تجویز شده تا خونرسانی به ناحیه عمل شده افزایش یابد.

مطلب پیشنهادی: لیزر هموروئید / بواسیر چیست؟

موارد منع مصرف

طریقه مصرف ژل موضعی دیلتیژل

پماد دیلتیازم دارویی است که معمولا برای درمان شقاق مزمن مقعد با شل کردن ماهیچه های صاف اسفنکتر مقعد و ترویج بهبودی استفاده می شود. با این حال، موارد منع مصرف و اقداماتی وجود دارد که باید قبل از استفاده از پماد دیلتیازم در نظر گرفته شود. برخی از موارد منع مصرف پماد دیلتیازم عبارتند از:

  1. در صورت مشاهده علائم حساسیت به این دارو: افرادی که دارای حساسیت یا آلرژی شناخته شده به دیلتیازم یا هر یک از مواد تشکیل دهنده پماد هستند، نباید از پماد دیلتیازم استفاده کنند.
  2. شقاق حاد مقعد: پماد دیلتیازم معمولاً برای درمان شقاق حاد مقعد توصیه نمی شود، زیرا بیشتر برای شقاق مقعدی مزمن استفاده می شود. استفاده از پماد دیلتیازم برای شقاق حاد ممکن است موثر نباشد و به طور بالقوه شرایط را بدتر کند.
  3. برادی کاردی شدید: دیلتیازم یک مسدود کننده کانال کلسیم است که می تواند ضربان قلب را کاهش دهد. افراد مبتلا به برادی کاردی شدید (ضربان قلب آهسته) باید از پماد دیلتیازم با احتیاط استفاده کنند یا به طور کامل از آن اجتناب کنند، زیرا می تواند ضربان قلب را بیشتر کاهش داده و منجر به عوارض شود.
  4. بیماری های قلبی: افراد مبتلا به برخی بیماری های قلبی، مانند بلوک قلبی، سندرم سینوس بیمار، یا نارسایی احتقانی شدید قلب، ممکن است در معرض افزایش خطر عوارض جانبی پماد دیلتیازم باشند. اگر سابقه بیماری قلبی دارید، قبل از استفاده از پماد دیلتیازم، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.
  5. بارداری و شیردهی (مگر با تایید پزشک): بی خطر بودن پماد دیلتیازم در دوران بارداری و شیردهی به طور کامل ثابت نشده است. افراد باردار یا شیرده باید قبل از استفاده از پماد دیلتیازم برای ارزیابی خطرات و مزایای بالقوه با پزشک خود مشورت کنند.
  6. نارسایی کبد یا کلیه: افراد مبتلا به نارسایی شدید کبدی یا کلیوی ممکن است هنگام استفاده از پماد دیلتیازم نیاز به تنظیم دوز یا نظارت دقیق داشته باشند، زیرا دارو در کبد متابولیزه شده و از طریق کلیه ها دفع می شود.
  7. مواردی مانند سندرم سینوس بیمار، بلاک دهلیزی بطنی درجه 2 یا 3، فشار خون پایین، سکته قلبی حاد و احتقان ریوی باید از مصرف این دارو پرهیز کنند.

قبل از استفاده از پماد دیلتیازم برای اطمینان از استفاده ایمن و مؤثر، لازم است در مورد هر گونه شرایط پزشکی، آلرژی یا داروی موجود با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند توصیه های شخصی را بر اساس نیازها و ملاحظات بهداشتی فردی ارائه دهند.

تداخلات دارویی

برای مصرف این دارو تداخل دارویی مشخصی تعیین نشده است اما بهتر از مصرف همزمان این دارو با هر داروی دیگری حتی داروهای بدون نسخه و گیاهی بپرهیزید. اگر قصد مصرف هر دارویی دیگری را دارید، قبل از مصرف آن به پزشک اطلاع دهید. به طور مثال  باید از مصرف همزمان این دارو با داروهای مدر آور، کورتیکواستروئیدها، مهار کننده ها یا القا کننده های متابولیسم کبدی، داروهای بی حسی، آریتمی قلب و فشار خون بپرهیزید.

عوارض جانبی داروی دیلتیازم

این دارو  مانند هر داروی دیگری در کنار اثرات مثبت خود اثرات جانبی دیگری را نیز به دنبال دارد. این اثرات ممکن است در همه افراد نمود نداشته باشد و یا شدت های مختلفی در افراد مختلف داشته باشد. البته مزایای مصرف این دارو بسیار بیشتر از معایب آن است با مشورت پزشک می توان این معایب را به حداقل کاهش داد. برخی از عوارض جانبی این دارو به این شرح است:

  • سردرد 
  • سرگیجه یا احساس سبکی سر
  • سوزش و خارش مقعد
  • خونریزی از مقعد

تاثیر پماد دیلتیازم بر درمان شقاق یا فیشر مقعدی

استفاده از پماد دیلتیازم می تواند به رفع اسپاسم عضله و التهاب کمک نماید. اما نمی توان از این پماد به عنوان درمان قطعی شقاق استفاده نمود. علت این امر هم این است که پماد بدون توجه به علت اصلی پدید آورنده این بیماری، علائم آن را رفع  می کند. در نتیجه ممکن است پس از مدتی استفاده از این پماد مجدداً علائم آن را تجربه نمایید. در نتیجه استفاده از این پماد نمی تواند جایگزین مناسبی برای روش های تهاجمی تر مانند درمان شقاق با لیزر و جراحی باشد.

به همین ترتیب و با توجه به مشکلات و دردی که جراحی شقاق به همراه دارد، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب از درمان شقاق با لیزر برای درمان قطعی این بیماری استفاده می شود.

پماد کلوتریمازول چیست؟ کلوتریمازول 1 درصد برای عفونت مقعد

پماد کلوتریمازول چیست؟ کلوتریمازول 1 درصد برای عفونت مقعد

بهمن 15, 1402
علت اسپاسم (گرفتگی) زودگذر مقعد یا پروکتالژیا فوگاکس چیست؟

علت اسپاسم (گرفتگی) زودگذر مقعد یا پروکتالژیا فوگاکس چیست؟

بهمن 19, 1402

مطالب مرتبط

شماره موبایل خود را جهت تماس کارشناسان میتوانید وارد کنید و به دیگران در سایت نمایش داده نمیشود
105 دیدگاه ها
تمام نظرات را نمایش بده
نجفی

بیماری شقاق دارم
وزخم آن خوب شده
خارش بیش از حد معقد درمانش چیست

تارا
پاسخ به  admin

من هم شقاق دارم برای خارش از پماد بتامتازون استفاده کردم البته تجویز دکتر بود چون خارش باعث گوشت اضافه میشه

سام
پاسخ به  نجفی

سلام . دوره نقاهت شما چقدر طول کشید که زخم خوب شد ؟

الیاس

ممنون از لطف شما

۰۹۱۴۳۱۲۱۰۷۴

شقاق دارم چندتا دکتر رفتم پماد شربت ملییم داده ۲ماه است هنوز خوب نشدم کار هم نمی توانم انجام دهم کار که میکنم سوزش شدید میآید از تبریز لطفا راهنمایی کنید خداوند ارج بدهد

امین
پاسخ به  ۰۹۱۴۳۱۲۱۰۷۴

فقط لیزر کنید من یکسال این درد را تحمل کردم لیزر کردم بدون درد و راحت شدم کلا دوساعت از اول تا آخرش حیرون میشی بد میری خونه

سعیده
پاسخ به  امین

کجا عمل کردین؟ اسم دکتر چی بود؟

مری
پاسخ به  امین

اسم دکترتون لطف میکنید و کدوم شهر؟

خدایاکمک کن
پاسخ به  امین

دوره نقاهش چقدربود..شقاق لیزر کردین..یابواسیر

نرگس
پاسخ به  ۰۹۱۴۳۱۲۱۰۷۴

سلام .منم همین مشکل رو داشتم .ازروش سنتی استفاده کردم ،یه آجر رو بزارید روی گاز خوب داغ بشه یه حوله تمیزروش بزاریدوبشنید روی آجر طوری که زایده بیرون زده روی اجرقراربگیره مراقب باشید نسوزید. ویک دمنوش گیاهی درست کردم وقتی غذاهای نفاخ وباددار میخورم ازاین دمنوش استفاده میکنم (جدوا،هل باد وهل سبز رابه اندازه مساوی آسیاب کنید یک قاشق چایخوری داخل لیوان آب‌جوش بریزید به همرای نبات، ولرم شد میل کنید خیلی خوبه انشاءلله که بهبودی حاصل شود

حمید
پاسخ به  نرگس

تشکر

شیدا
پاسخ به  نرگس

شما هیموروید و بواسیرداشتین

سعید
پاسخ به  ۰۹۱۴۳۱۲۱۰۷۴

فقط لیزر فقط

حمید
پاسخ به  ۰۹۱۴۳۱۲۱۰۷۴

سلام پماد دیلتیازم بسیار مفید است و یکی از بهترین پمادها است.

هلالی

سلام چندتا دکتر جراح عمومی رفتم به من گفتن شقاق داری وباید جراحی بشی البته پماد دیلتیازم وانتی فیشر باریج دادن ک استفاده کنم منتهی من درد ندارم فقط زمانی که از دستمال استفاده میکنم خون میاد، خواستم بدونم با دارو درمان میشم یا نیازبه عمل دارم؟ممنون میشم منو راهنمایی کنید

علی اکبر
پاسخ به  admin

عوارض سوزوندن مقعده همورئید داخلی باعث خونریزی روده و کم خونی میشه و بعد ها منجر به سرطان روده میشه

Last edited 2 years ago by علی اکبر
سامی
پاسخ به  هلالی

دوست عزیز قرص روهومورین بخر برا بواسیر و درد وخونریزیه عالیه

مسعود

سلام. من یبوست ، بواسیر، آبسه و درد ندارم ولی عمل دفع درست انجام نمیشه، ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

مسعود
پاسخ به  admin

ممکنه با دارو خوب بشه؟ ممنون و سپاس

مسعود
پاسخ به  admin

ممنون از وقتی که گذاشتید.

Last edited 2 years ago by مسعود
سام
پاسخ به  مسعود

سلام . از ملین ها استفاده کنید. روزانه ده لیوان آب بخورید و حتما پیاده روی داشته باشید

سامی
پاسخ به  مسعود

سیلاکس بخور

رضا
پاسخ به  مسعود

برو عمل کن راحت میشی

میثم

سلام من درد شقاق دارم دکتر هم رفتم از ژل دلتیازم استفاده میکنم بعد از اجابت مزاج خون ودرد فراوان دارم نزدیک به یک ماه است هربار پیش دکتر میرم بعد معاینه یک تادو روز درد زیاد دارم واز شیاف ایندو متاسین هم استفاده میکنم پیشنهاد شما

مجتبی
پاسخ به  admin

سلام عمل بالیزر چقدر خرج داره؟

و دوران نقاهتش چقدر طول میکشه

سعید

من مقعدم بعد از یک یبوست سخت شدیداً زخم شد و خونریزی داشت . بعد از استفاده از آنتیفیشر باریج خونریزی قطع شد ولی زخم نه و حین اجابت مزاج درد شدید دارم با وجود اینکه یبوست ندارم.حدودا دو ماه است.لطفا کمکم کنید

سعید
پاسخ به  admin

با تشکر از شما.
من دیروز رفتم و عمل لیزر شدم.
الان درد شدیدی دارم.
اگر تهران بودم نزد شما می آمدم.

زهرا
پاسخ به  admin

سلام من عمل فیشر کردم …الان بعدش خیلی درد داشتم .دکتر گف پناد دلتیژل بزن .دوبار استفاده کردم مقعدم خشک میکردم رودستمال پرخون میشد …بنظرتون پماد و استفاده کنم‌.کلا دودفعه استفاده کردم .توروخدا کمکم کنید؟؟ممنونم

سام
پاسخ به  زهرا

سلام ‌‌. من هم همین مشکل رو داشتم . دکتر گفت بعدش دستمال نکش . خداروشکر فعلا خوبم

Maryam
پاسخ به  سعید

سلام شما کجا لیزر انجام دادین؟

Maryam
پاسخ به  admin

سلام.خسته نباشین..ممنون میشم از شما که مرکزی رو که در رشت لیزر فیسر انجام میدین رو آدرسش رو بدین

Maryam
پاسخ به  admin

من در رشت هستم مدتیه فیسر آنال با درد بسیار زیاد همراه با خونربزی دارم پیش جراح رفتم میگه باید جراحی بشی.حالا نمیدونم کجا لیزر انجام میدن.لطفا ادرس یا شماره تماس بدین ممنونم

زهرا
پاسخ به  سعید

پماد های دیگر را امتحان کنین
اون پماد خوب نمیکنه

مری
پاسخ به  سعید

منم اینطور بودم .دکتر زیاد رفتم و درنهایت دکتر اخری بهم پماد ونوپلنت venoplantدادند عالی سه چهار روزه جواب گرفتم.

عظیمه

بواسیرداشتم عمل شدم بعد از دوسال دوباره برگشت الان پارگی شقاق معقد دارم همراه دردو سوزش خون ریزی

سحر
پاسخ به  admin

سلام خسته نباشید من فقط شقاق دارم اونم برطرف میشه و هزینه اش چقدر میشه ممنون

پریا

سلام من خوزستانم دردشکاف شقاق وبواسیرداشتم لیزرکردم ولی هیچ تغییری نکردم اینجا میگن با لیرزبرطرف نمیشه فقط عمل جراحی بشه همچین چیزی صحت داره لطفن جواب زدید

سما
پاسخ به  پریا

من جراحی انجام دادم و بسیار پشبمونم نه لیزر و نه جراحی درمان قطعی نیست و دوباره برمیگرده پس چه بهتر که جراحی نکنید چون مشکلات چند برابر میشه

کاید
پاسخ به  سما

لطفا پس بگید چیکار کنیم . نه لیزرنه عملجواب نمیده

دهقان هستم از یزد

سلام ببخشید منم در ناحیه مقعد بک دونه بزرگ به قدر یک نخود زده که خیلی اذیت میشم و هنگام رفتن به دستشویی زمانی که کمی یبوست میگیرم درد و سوزش شدیدی حس میکنم به نظرتون چه کار باید کرد و این چه بیماری هست ممنون میشم راهنمایی کنید

زهرا

سلام ببخشید پماد دیلتیازم رو میتونم در دوران شیردهی استفاده کنم ؟

بینام

سلام من چند سال مشکل دارم مشکل من با یبوست شروع میشه و معقدزخم میشه خون نمیاد زیاد ولی درد شدید و ورم طوری که پماد نمیتونم مصرف کنم وهمش درحال سوزش ودرد هستم وبخاطر یبوست دکتر جراح گفته نمیتونی عمل کنی از صبح که میرم دستشویی تا شب سوزش دارم ممنون میشم راهنمایم کنید

منصور

سلام دوستان من معده ام کلیپ داشت رفتم آندوسکوپی کردم واز همون شب پشتم یعنی داخل مقعدم همچو یک توپ تنیس ورم کرده وبرای دفع مزاج خیلی درد دارم ونمی تونم خوب کارم را انجام بدهم خاهشن راهنمای بکنید کجا بروم وچی استفاده کنم

محمدی
پاسخ به  منصور

سلام خوب شدید شما

سهیلا

سلام من دوسال مشکل روده وبواسیردارم می رم دکتر دارو می نویسه بعد تمام شدن دارو دوباره دردم شروع می شه اینقدر دارو خوردم خسته شدم الان یک هفته است مقعدم خونریزی درد شدید نفع روده ودرد شکمی از ناحیه چپ و راست دارم دارلاکسی وپماد دیلتیژل وام جی باریج ولیدوکاعین اچ وشیاف آنتی هموروعید استفاده میکنم یکم بهتر شده ولی موقع دفع درد شدیدی دارم یه بیرون زدگی هم دارم میشه راهنماییم کنید

سهیلا

سلام می شه راهنمایم کنید

زهرا

سلام ببخشید میشه راهنمایی کنید برای درد شقاق لیزر بهتره یا عمل جراحی

محمد.
پاسخ به  admin

سلام من دوسال پیش شقاق داشتم رفتم دکتر خوب شدم الان دوباره درد مقعدی و خارش دارم ،دیلتیازم استفاده کردم ولی بازم درد دارم ببخشید میشه راهنمایی کنید

اوارع
پاسخ به  محمد.

چجوری خوب شدی چه مصرف کردی

Last edited 1 year ago by اوارع
سما
پاسخ به  زهرا

هیچکدام پماد بزن خوب میشه جراحی اشتباهه مخصوصا برای خانم ها پماد مسیلونین ان ان بسیار خوبه

حیدری

سلام من یک هفته اس که خونریزی از مقعد دارم بعد از دفع سوزش وشکم درد میگیرم یبوست ندارم علتش چی میتونه باشه وراه درمانش چیه

سام

سلام . اول عرض کنم که فیشر بیماری بسیار منفور و کثیفی هست .بنده به دنبال یبوست شدید دچار فیشر مقعد شدم در حدی که خونریزی باعث کثیف شدن لباس زیرم میشد ، حتی با نشستن در توالت هم خونریزی شدید داشتم . هم روی مدفوع رگه خونی داشتم و هم روی کاسه توالت خون سرخرگی زیادی می‌ریخت و این وضع تا حدود سه هفته پیش رفت.خونریزی به حدی بود که پس از اجابت مزاج نیم ساعت مشغول شستشوی توالت بودم . به توصیه یکی از دوستان جراحم مایعات زیاد مصرف کردم و از شربت ملین برای رفع یبوست در… Read more »

سام

سلام مجدد دوستان این مورد رو هم ذکر کنم که اول باید علت ایجاد شقاق رو پیدا کنید و اونو درمان کنید .من یبوست داشتم و الآنم اگر مایعات کم مصرف کنم و داروهای ملین نخورم یبوست میشم. پس اول علت رو رفع کنید. اکثرا هموروئید خفیف دارن و متوجه نمیشن به همین خاطر با یک تحریک کوچیک مثل حتی یکبار یبوست دچار شقاق میشن. این همورویید رو هم چک کنید و اگر تشخیص داده شد قبل از پیشرفت و شقاق درمان کنید. اگر شقاق با دارو در طی حداکثر شش هفته رفع نشد باید به درمان های تهاجمی به… Read more »

علی

سلام ببخشید من رفتم دکتر شربت میلین و پماد دیلیتازم داد چند هفته باید استفاده کنم پماد دیلیتازم رو و اینکه نیاید فشار به ناحیه مقعد بیارم؟

کمایی

سلام. یک هفته پیش درمانگاه شما عمل لیزر کردم و راضی هستم.
1- از ژل دیلتیازم که استفاده میکنم تا یک ساعتی سوزش دارم.
2-بعد از یک هفته هنوز از جای عمل خون آبه میاد این طبیعیه؟

مصطفی

سلام. بر اثر استفاده طولانی از لیدوکائین اچ پوست ناحیه مقعدی نازک و قرمز و ملتهب شده. سولم اینه که آیا پماد دلتیژل هم پوست رو نازک میکنه در مصرف طولانی؟؟ واینکه ایا میشه روی پوست نازک ویا قرمز و ملتهب شده استفاده کرد؟؟؟

یونس

سلام ایا شقاق بدون درد و خون ریزی وجود دارد؟

صبری

سلام برادرمن دردمقعدی داره دور مقعدش هم تیکه گوشت زده رفته دکتر دارو داده ولی بهتر نشده الان مدفوع میکنه خون میاد دردم داره میشه راهنمایی کنین ممنون میشم

ریحانه

سلام من عمل کردم لیزر از این پماد دکتر داده خیلی اذیت میشم استفاده میکنم. میشه استفاده نکنم یا راه حل دیگ ایی داره

بیرانوند

سلام .حدود ۴ماه بودکه یک زخم دارای چاک وهمراه دردشدید وخونریزی برروی مقعدم بوجود آمده بودوازاین بابت خیلی رنج میبردم. به چندین جراح ومتخصص دستگاه گوارش مراجعه کردم ولی متاسفانه هیچ نتیجه ای نگرفتم وثمره آن یک کیسه قرص وپمادبودکه هیچ نتیجه ای نداشت .پزشکان به من میگفتن که هموروئید دارم .ویک بارهم بیهوشم کردن آزمایش کندوسکوپی دادم .تااینکه یکی ازدوستانم به من گفت چرالیزر نمیکنی ومن هم وقتی درگوگل دنبال لیزر میگشتم باکلنیک دکترزارعی آشنا شدم وبه آنجا مراجعه کردم وایشان برخلاف جراحان دیگر بدون هیچ آزمایشی بیماری من روشقاق تشخیص دادن گفتن ۳ تامیباشد درصورتی که من متوجه… Read more »

Last edited 1 year ago by بیرانوند
عباس

سلام لطفاً بگین نحوه و مقدار استفاده از پماد دیلتیازم مقعدی برای درمان شقاق چگونه است؟ممنونم

Last edited 1 year ago by عباس
نبی اله سروش

بهترین وابر جراح عمومی فیشر ،وفیستول وهموریید ومقعد دکتر علیرضا زارعی فوق تخصص کولون ورکتوم از ۰ من خودم و۱۰ نفر دیگه از شما جراحی کردیم تمام ،کارش حرف نداره او بی شک پیچش مو رو می بینه

اکرم

سلام من بیماری شقاق وخارش دارم چکار بابد بکنم

عزیز هوشمند

سلام دکتر برای هموریید و شقاق یک داروی ترکیبی داده همراه ژل دایتیژل.یادم نیست کدام رو اول باید استفاده کنم.لطفا راهنمایی بفرمایید .با سپاس

نجفی

سلام من یه مدت یبوست شدم الان وقتی میشینم درد مقعدی دارم خونریزی ندارم فقط موقع نشستن درد دارم دکتر هم ملین و پماد دلیتیازم داده ولی فرقی نکرده بنظرتون چیکار کنم

نجفی

سلام من یه مدت یبوست شدم الان موقع نشستن درد مقعدی دارم خونریزی ندارم فقط موقع نشستن اذیت میشم دکتر هم ملین و پماد دیلتیازم داد ولی فرقی نکرده بنظرتون چیکار کنم

اکبری هستم

بنده حدوده 10 ساله یبوست شدید دارم جدیداََ از ناحیه معقد سوزش وخارش دارم دکتر هموروئید تشخیص داده وپماد دیلتیژل داده مدته 17 روزه مصرف کردم ثاثیری نداشته چکار کنم آیا خوب میشم یا باید عمل کنم؟

حمزه

سلام دوستان شربت معده مگنی و دیلیتازم و قرص سیلاکس گیاهی خیلی خوب جواب میده اگه خواستین بیشتر توضیح بدم چون من این درد رو داشتم هم خوریزی هم عفونت شربت مگنی قبل از هروعده غذا بخورید پماد دیلیتازم با انگشت به داخل مقعد بزنید قرص سیلاکس هم بعداز هروعده غذا استفاده کنین یک هفته بعد جواب میگیرین من یک سال نیم این حالت رو داشتم خودم خودمو درمان کردم

حامد

بعد استفاده از پوماد دیلتیازم سرگیجه و سردرد دارم راهی هست عوارض دارو اذیتم نکنه

محمد

سلام.درود بر شما که وقت به بیماران مربوطه میدید.دکتر لرستان لیزر co2داره؟ اگه نداره آدرس بدید.تشکر

علی

سلام
من قبلا سابقه عمل فیشر داشتم منتهی دوباره به همون مشکل برخوردم دکترم گفت امکان عمل دوباره نیس چون باعث بروز بی اختیاری میشه فعلا این ژل نوشته که ۵ هفته مصرف کنم
میشه یه راهنمایی کنید

حسین

سلام
ایا مصرف همزمان پماد دیلتیازم۲% با پماد گیاهی رینای سبزبرای همورئید اشکالی داره؟

صدرا

سلام من بواسیر یا هموروئید خارجی لیزر کردم اینجوری که میگن خیلی هم ساده نیست عملش ساده س ولی بخدا یک هفته س پانسمانهای مقعدی مضخرف داره که عفونت نکنه ولی بازم عفونت داره

لیلا

سلام روی این پماد زده در دمای ۲ تا ۸ درجه نگهداری بشه اماپماد من به مدت ۱۸ ساعت توی دمای ۲۷ درجه بود نیازه که یدونه دیگه تهیه کنم؟

آراد

سلام من چند روزی هست که دچار این مشکل شدم وتازهدارم دارو مصرف میکنم آیا تاثیر دارم وچقددوره درمان میخواد برای استفاده ازاین دارو ها