مرکز درمان بواسیر(هموروئید)، شقاق، کیست مویی، فیستول و زگیل تناسلی

  • آدرس
    تهران، ابتدای خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، پلاک 14، طبقه 5
  • تلفن
    ۰۹۹۱۸۹۵۴۰۹۱   -   ۰۲۱۸۸۶۵۸۴۲۶
  • شنبه-چهارشنبه 8:00 تا 22:00
    مشاوره تلفنی: 7:00 تا 23:00

عمل جراحی کیست مویی {سرپایی} – سینوس پیلونیدال

عمل جراحی کیست مویی {سرپایی} – سینوس پیلونیدال

عمل جراحی کیست مویی یکی از روشهای موثر برای درمان و از بین بردن این عفونت پوستی می باشد. که به صورت عمل سرپایی کیست مویی در مراکز پزشکی انجام میشود. کیست مویی یا همان سینوس پیلونیدال نوعی از بیماری های نشیمنگاهی است که در اثر برگشت مو به زیر پوست و ایجاد آبسه و به وجود آمدن گودال یا سوراخ های کوچک بر روی سطح پوست ایجاد می شود و تنها روش قطعی عمل، درمان کیست مویی با لیزر یا جراحی است. این بیماری عفونی و دردناک با برگشت مو به داخل پوست و واکنش سیستم ایمنی بدن به آن موجب التهاب و عفونت در سطح پوست می شود.

این کیست از آنجا که در انتهای ستون فقرات و در پایین کمر بوجود می آید به نام کیست مویی پایین کمر نیز نام گرفته است و یکی از بهترین روش های درمان برای آن عمل جراحی بوده زیرا هرچه از زمان ابتلا به این بیماری بگذرد عفونت بیشتر شده و بافت های بیشتری درگیر می شوند.

درمان قطعی کیست مویی تنها از طریق روشهای تهاجمی مانند عمل کیست مویی و لیزر درمانی با برداشت کیست حاوی مو و حاشیه ای از بافت سالم اطراف آن امکان پذیر است. از آنجا که تا به حال هیچ دارو و یا روش کم تهاجمی تری برای درمان کیست پیشنهاد نشده است، البته در برخی موارد از تزریق فنل و یا فیبرین استفاده می شود اما تجربه نشان داده این روشها تنها تاثیر موقتی داشته و هیچ یک نمی توانند درمان قطعی برای این بیماری باشند.

مطلب پیشنهادی: درمان کیست مویی با لیزر

یکی از پرکاربردترین روشهای رهایی از کیست مویی، عمل جراحی می باشد. این عمل جراحی به منظور برداشت بافت آسیب دیده و نواحی اطراف آن با هدف از بین بردن کامل عفونت انجام می شود. عمل کیست مویی با جراحی در دو روش انجام می پذیرد که در ادامه به تشریح بیشتر آنها می پردازیم:

جراحی کیست مویی به روش باز

عمل کیست مویی به روش باز

روش جراحی باز کیست مویی باید در بیمارستان و تحت بیهوشی کامل یا بی حسی از کمر به پایین انجام شود. در طی انجام این عمل جراحی بافت آسیب دیده به همراه نواحی اطراف آن کاملاً برداشته می شود.

قبل از جراحی مشاوره بگیرید

مشاوره رایگان با تیم کلینیک زارعی از طریق تماس با شماره زیر امکان پذیر است:

پس از این مرحله زخم و یا گودال ایجاد شده بدون بخیه زدن رها شده و با پانسمان پر خواهد تا در حدود یک هفته از آن ناحیه ترشحات و عفونت خارج شود و پس از حدود دو تا سه ماه، به طور کامل از کف زخم بافت خودش را ترمیم می کند. اما این روش نیازمند مراقبت های ویژه ای است و پانسمان تا ترمیم شدن زخم باید هر روز تعویض شود. برای تعویض پانسمان می توانید به درمانگاه ها مراجعه کنید یا در خانه آن را انجام دهید.

پس از مدتی این زخم کوچک تر شده و از بین می رود به گونه ای که پس از طی چندین ماه تنها از آن یک شیار به جای می ماند.

در این روش عمل کیست مویی به سبب از بین رفتن کامل عفونت و ترمیم زخم از درون به سمت بیرون، احتمال عود کیست مویی بسیار کمتر است اما چون زخم بخیه زده نمی شود مراقبت از آن و نیز تعویض پانسمان ها اهمیت ویژه ای می یابد زیرا که خطر قرار گرفتن در معرض عفونت بسیار بیشتر است. از طرفی با انجام این نوع جراحی دوره نقاهت به شدت افزایش یافته و ممکن است بیمار درد بیشتری را در مقایسه با سایر روش ها تجربه نماید.

مطلب پیشنهادی: درمان کیست مویی بدون جراحی

عمل کیست مویی به روش بسته

عمل کیست مویی به روش بسته

نوع عمل جراحی بسته کیست مویی (سرپایی) کاملا مشابه به روش باز انجام می شود. تمامی نواحی آسیب دیده به همراه اطراف آن برداشته خواهد شد. اما این بار زخم باز رها نشده و بخیه زده می شود و یا ممکن است بسته به نظر پزشک از روش ترکیبی باز و بسته استفاده شود. این روش نیز همانند روش قبل در بیمارستان و تحت بیهوشی انجام می شود. با این تفاوت که احتمال عفونت به سبب بسته بودن زخم کاهش می یابد.

از آنجایی که زخم کیست بسته می شود، احتمال عود مجدد بیماری در روش بسته بسیار بیشتر از روش باز است. اما دوره بهبودی پس از آن بسیار کمتر است و بیمار می تواند در مدت کوتاهی به روال عادی زندگی باز گردد.

کیست مویی نوعی آبسه مقعدی بوده که در انتهای ستون فقرات تشکیل می شود. در واقع می توان گفت که سینوس پیلونیدال مجموعه ای از آبسه ها می باشد.

بهتر است برای انتخاب نوع روش جراحی از توصیه های پزشک بهره ببرید، زیرا انتخاب نوع این روشهای جراحی بستگی به عواملی مانند نوع کیست، شدت عفونت، وضعیت سلامت بیمار، سابقه پزشکی او و …. دارد.

هزینه عمل کیست مویی

به طور معمول در مراحل بسیار ابتدایی ممکن است که بتوانید با مراجعه به پزشک و استفاده از آنتی بیوتیک ها سینوس مویی خود را درمان کنید. در این مواقع هزینه عمل کیست مویی بیمار خیلی بالا نیست. ولی هرچه زمان بیشتری بگذرد، کیست حجیم تر شده در نتیجه هزینه درمان آن هم بالاتر می رود. در نتیجه برای ذکر هزینه دقیق جراحی حتما فرد باید جراحی شود. ولی در کل در تمام کشور ها هزینه عمل جراحی نسبت به لیزر کمی پایین تر است. ولی مزیت های لیزر بیشتر است و متاسفانه برخی از بیماران حاضر هستند با نپرداختن این اختلاف هزینه جزئی زیر تیغ جراحی رفته و عوارض بیهوشی و عمل تهاجمی جراحی را گاها تا آخر عمر تحمل کنند.

مطلب پیشنهادی: هزینه درمان کیست مویی با لیزر و جراحی

عمل سرپایی کیست مویی با لیزر

امروزه لیزر کیست مویی به دلیل عوارض کم، راحتی بیمار و نتیجه مطلوب پس از عمل است. از آنجا که این روش به شکل سرپایی انجام شده و کلا بین 20 تا 30 دقیقه زمانی می برد، به روش درمان سینوس مویی بدون عمل جراحی معروف است.

طی این عمل قسمت کیست فقط به اندازه یک سانت باز می شود و ترمیم آن در مقایسه با جراحی باز و بسته زودتر اتفاق می افتد. به جرات می توان گفت عمل با لیزر مطمئن ترین انتخاب است.

لنسینگ Lancing یا برش سطحی

از روش لنسینگ معمولا برای کیست های سطحی یا تخلیه آبسه های پوستی استفاده می شود. به این صورت که پزشک با استفاده از یک تیغ جراحی به صورت کاملا سطحی و لایه لایه روی پوست برش ایجاد کرده و عفونت را تخلیه می کند. در آخر هم روی زخم را با پانسمان می بندد تا از داخل به بیرون ترمیم پیدا کند.

به طور معمول چهار هفته زمان می برد تا پوست به طور کامل بهبود یابد.

فلپ لیمبرگ

یکی از روش های تقریبا جدید؛ عمل فلپ لیمبرگ می باشد که در طی این پروسه پزشک برشی به شکل لوزی روی خود کیست ایجاد می کند و کل بافت آلوده و آسیب دیده را از قسمت دنبالچه خارج می کند. سپس یک برش در ناحیه اطراف باسن ایجاد کرده و یک چین یا فلپ از پوست را روی محل اولیه سینوس می کشند.
روش فلپ لیمبرگ معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و یکی از تاثیرگذارترین روش های جراحی ایمن برای این عارضه است.

کمترین هزینه درمان در کلینیک زارعی

متخصصان ما در کلینیک زارعی با کمترین هزینه و بدون اتلاف وقت کیست مویی شما را درمان می کنند. با شماره زیر تماس بگرید.

کاریداریکس

یکی از روش هایی که به درمان کیست مویی پس از جراحی کمک می کند، کاریداریکس می باشد. البته این روش نوعی متفاوت برای بستنزخم بعد از جراحی است و یک روش درمانی به شمار نمی رود.

به این صورت که بعد از جراحی پلاستیک بخیه های دو طرف خط اسکار بالا آورده شده و به کناره های محل عمل شده وصل میشود.

عکس عمل جراحی کاریداریکس سینوس مویی و بخیه زدن

نحوه خوابیدن بعد از عمل

لازم است این نکته را بدانید که هیچ گونه فشاری نباید به محل زخم وارد شود. در نتیجه اگر به روش باز عمل سینوس پیلونیدال انجام دادید، باید روی شکم بخوابید. روش جراحی باز یکی از راه های درمان این بیماری است که از قدیم بسیاری از بیماران آن را انجام می دادند. ولی اگر به صورت بسته عمل کردید، فقط لازم است که شب اول به روی شکم بخوابید. بعد از آن دیگر راحت خواهی بود.

همچنین این نکته را جدی بگیرید که تا زمان بهبودی کامل به مدت طولانی ننشینید چون به محل زخم فشار وارد می شود.

مزایای عمل بسته کیست مویی نسبت به روش باز

درست است که در هر دو روش قسمت عفونت به یک اندازه برش خورده تا موهای جمع شده خارج شوند. ولی این روش نسبت به جراحی باز دارای مزایی می باشد که به صورت زیر هستند:

  • دوره نقاهت بیماری در زمان بستن زخم جراحی بسیار کوتاه تر است.
  • در روش باز نیاز به تعویض روزانه پانسمان است که اکثرا این کار کمی برای بیماری سخت است.
  • از آنجا که کیست در ناحیه نشیمنگاهی بوده و محل جراحی در نزدیکی مقعد است رعایت نکات بهداشتی هنگام دفع بسیار مهم است زیرا زخم باز خیلی زود عفونت خواهد کرد.
  • در روش درمان کیست مویی با لیزر نیازی به بستری شدن در بیمارستان نبوده و فرد می تواند همان روز به منزل خود باز گردد.
  • عدم بیهوشی و از بین بردن کیست با لیزر توسط بی حسی موضعی.
  • احتمال عود مجدد بسیار کم در عمل با لیزر نسبت به عمل جراحی سنتی.

البته در کنار تمامی مزایای بستن زخم جراحی، اگر به هر دلیلی زخم عفونت کند کاری جز باز کردن دوباره زخم و تخلیه کامل عفونت وجود نخواهد داشت، اما در روش باز هرگونه عفونت و چرک تا ترمیم زخم تخلیه خواهد شد.

طبق مطالعات انجام شده درمان کیست مویی با لیزر پنجاه درصد موفق تر بوده است و هیچ کدام از معایب روش های جراحی را ندارد و در این روش هیچ آسیبی به بافت اطراف کیست وارد نمی‌شود و دوره نقاهت بسیار کوتاه تری نسبت به روش های سنتی دارد.

مراقبت بعد از عمل جراحی کیست مویی شامل چه مواردی است؟

یکی از عواملی که مدت زمان بهبودی کامل شما به آن بستگی دارد، مراقبت های بعد از عمل است. اگر سینوس پیلونیدال فرد به شکل یسته جراحی شده و بخیه خورده باشد، به طور معمول 4 هفته طول می کشد تا زخم بهبودی خود را به دست بیاورد. ولی اگر زخم باز باشد، هفته های بیشتری برای بهبودی زمان می برد. در تمام این مدت باید مراقب باشید که توده عفونت نکرده و عود نکند.

اکثر افرادی که یکی از این دو روش را انتخاب می کنند معمولا می توانند طی 2 الی 4 هفته به محل کار خود باز گردند ولی اگر این درمان با لیزر انجام شود، به 2 الی 4 روز کاهش پیدا می کند. همچنین یک سری نکات هستند که باید پس از جراحی آنها را رعایت کنید:

  • تا زمان بهبودی کامل از انجام ورزش ها و فعالیت های سنگین خودداری کنید.
  • تا حد امکان کارهایی را که نیاز به نشستن طولانی مدت دارند انجام ندهید.
  • اگر شغل کارمندی دارید، هر نیم ساعت یکبار از جای خود بلند شده، کمی قدم بزنید و مجدد بنشینید.
  • حتما توصیه های پزشک خود را دنبال کنید.

در صورت عدم مراقبت صحیح؛ کیست پیلونیدال ممکن است عوارضی ایجاد کند، از جمله موارد زیر:

  • ایجاد آبسه
  • عود کیست
  • عفونتی سیستمیک که در بدن پخش می شود

در موارد نادر، بیماری پیلونیدال می تواند به کارسینوم سلول سنگفرشی، که نوعی سرطان میباشد، تبدیل شود.

عوارض

جراحی کیست مویی ممکن است شامل درد، خونریزی، عفونت، التهاب و ناراحتی باشد. همچنین، در صورتی که کیست بزرگ باشد، ممکن است باعث فشار بر روی بافت های اطراف شود و باعث درد و ناراحتی شود.

بعضی از عوارض نادر شامل تشکیل چربی در ناحیه جراحی، احساس اختلاط در ناحیه جراحی و تغییرات رنگ پوست می‌باشند. به هر حال، این عوارض در اغلب موارد بهبود پیدا می‌کنند و معمولاً بدون مشکلات خاصی بهبود می‌یابند. در صورتی که علائم پس از جراحی بهبود نیافت، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

سوالات متداول جراحی سینوس پیلونیدال

بله. در موارد عمل جراحی اگر عفونت ناشی از کیست به طور کامل در بدن فرد از بین نرود، احتمال عود وجود دارد.

در عمل با لیزر عفونت بدون هیچگونه خونریزی و برش با استفاده از اشعه سوزانده شده و از بین می رود. ولی در عمل جراحی با انجام برش پوست و خارج کردن کیست انجام می شود که ممکن است همراه با عوارض پس از عمل باشد. لیزر درمانی با توجه به عدم خونریزی و احتمال بازگشت تقریبا صفر، طرفداران بیشتری دارد.

به طور معمول بین 6 تا 10 هفته (با توجه به اندازه زخم) برای بهبودی زمان لازم است که این زمان در عمل با لیزر نصف می شود.

بله. در عمل جراحی سنتی و لیزر، هر دو جای زخم تا زمان ترمیم کامل باز گذاشته می شوند.

جراحی سنتی برای زنان حامله توصیه نمی شود ولی لیزر درمانی مشکلی ندارد.

ناحیه تحت درمان با مقعد فاصله دارد و مشکلی ایجاد نمی کند.

بستگی به اندازه جای برش دارد ولی به طور معمول زخم ناشی از کیست های بزرگ کمی برجسته می شود.

درمان بواسیر خارجی “هموروئید باد کرده” ⚡بدون جراحی و سریع

درمان بواسیر خارجی “هموروئید باد کرده” ⚡بدون جراحی و سریع

مهر 15, 1402
زگیل مقعد؛ درمان قطعی + “عکس” و تشخیص زگیل داخل مقعدی

زگیل مقعد؛ درمان قطعی + “عکس” و تشخیص زگیل داخل مقعدی

مهر 21, 1402

مطالب مرتبط

شماره موبایل خود را جهت تماس کارشناسان میتوانید وارد کنید و به دیگران در سایت نمایش داده نمیشود
110 دیدگاه ها
تمام نظرات را نمایش بده
امیرحسین

من یکم برآمدگی بالای مقعدم حس میکنم که خارش داره یکم. ممکنه کیست مویی باشه؟

مسلم

سلام خدمت دکتر. شرمنده باید عرض کنم که پایین مقعد من دقیقا یک توده مویی درست شده که باتوجه به توضیحات خوب جنابعالی متوجه شدم کیست مویی دارم. الان تا زمانی که بزرگ نشده و هنوز کوچک است چه روشی را پیشنهاد میکنید برای ریشه کن کردن؟ با تشکر خدمت شما

سمانه

سلام خواستم به دوستان بگم مطلع باشن که درمان با لیزر خیلی بهتره. پسر من 2 بار کیست مویی دنبالچه داشت و عمل باز کرد ولی باز برگشت تا اینکه لیزر کرد الان از جاشم یه خط خیلی کوچیک مونده و بعداز عملم خیلی حالش خوب بود. ریسک نکنید توروخدا

بهفر

سلام آقای دکتر زارعی پسر من 27 سالشه و تاحالا دوبار عمل جراحی باز کیست مویی انجام داده که بخیه هم خورده بود. با لیزر موهای زائد پشتشو از بین بردیم که عود نکنه ولی باز برگشته و وقتی فشار میدمش یک چرک زرد خارج میشه. ممکنه که به دلیل جراحی باشه؟ اگه لیزر بکنه خوب میشه یا بازم عود میکنه؟

المبرا

به نظر من لیزر خیلی برای درمان کیست مویی بهتره چون خیلی کمتر طول میکشه زودترم خوب میشه. اصلا هم لازم نیس هی نگران باشیم که نکنه برگرده

غلامرضایی
پاسخ به  المبرا

ببخشید چ‌لیزری باید بریم؟؟

قاسم

بعد عمل جراحی باز احتمال عود کردن وجود داره؟؟

هادی

ببخشید من خیلی سال پیش جراحی کردم ولی هنوز جاش مونده. میتونم بیام لیزر کنم؟؟

همایون

سلام خدمت دکتر زارعی عزیز. پسر من دو ماه پیش به کیست مویی دچار شد و الان تصمیم داریم برای عمل اقدام کنیم. شما جراحی میکنید؟ روش درمانتون چیه

حمید

عمل جراحی سینوس مویی رو با بیهوشی انجام میدین؟ یا بی حسی؟

سینا

سلام دکتر عمل باز کیست مویی داشتم و ترشحات دارم

حقی

ممنون از مطلب مفیدتون

مبینا

سلام ده روزه عمل باز کیست مویی رو انجام دادم موقع در اوردن گاز استریل از داخل سوراخ خیلی اذیت میشم اشکال نداره بعد شست و شو گاز رو داخل نزارم فقد روش بزارم تا راحت باشم؟

محمد
پاسخ به  مبینا

من عمل نکردم هنوز درد داره

ابوالفضل

سلام آقای دکتر
من دیشب عمل پلونیدال انجام دادم به صورت بسته
الان چ روش هایی انجام بدم دوباره عود نکنه از الان بهم بگین
خیلی درد دارم آقای دکتر بهم یه راهی بدین تورو خدا

Last edited 2 years ago by ابوالفضل
فاطمه

سلام من تبریز رفتم پیش دکتری برای درمان کیست مویی ایشون گفتند فقط برشش رو با لیزر انجام میدیم بقیه موارد عین جراحیه سنتیه و بعد عمل هم باید عین روش سنتی پانسمان روزانه شود نیشه دقیق توضیح بدید که آیا بعد جراحی با لیزر هم نیاز به تعویض پانسمان هست یا نه ؟
یح بدید

مرضیه

سلام خسته نباشبن دکتر زارعی عزیز میخواستم خدمتتون عرض کنم که من یه جوش بالای کمرم داشتم که هر چند وقت یه بار ظاهر میشد و فشارش میدادم چرکش تخلیه میشد که اتفاقا خیلیم درد داشت. جدیدن متوجه شدم که دو سه شاخه مو ازش زده بیرون. وقتی این مقاله ها رو خوندم متوجه شدم که کیست مویی دارم. قبلا سابقه عمل جراحی لگن داشتم با این حال میتونم عمل جراحی کیست مویی هم داشته باشم؟

خودم
پاسخ به  مرضیه

سلام مشکل همون ،موهاست خب ،اونارو در بیاری ،خوب میشه

محمد

سلام خسته نباشید،من ۳ هفته ست عمل کردم
دکترم گفت بعد از بهبود کامل زخم مو ها رو لیزر کنم ،گفتن اگه لیزر نکنم به صورت قطعی مشکل پیش نمیاد ، از شما میخوام بپرسم حتما لیزر کنم یا اگه نکنم دوباره این مشکل میاد یا نه ؟

Last edited 2 years ago by محمد
احسان

سلام وقت بخیر
من عمل کیست مویی انجام دادم ب صورت بسته الان زخم بعد گذشت 1 هفته عفونت کرده و ترشهات داره نظر شما چیه چکارش کنم

زهرا

سلام من در تاریخ ۱مهر ۱۴۰۰عمل سینوس پیلونیدال در پایین کمرم به صورت بسته انجام دادم الان که در تاریخ ۶آذر ۱۴۰۰هستیم این قدر جای عمل درد داره اصلا نمیتونم بشینم یا وقتی میخوام پاشم درد شو به دوتا باسنم میزنه ولی از جای عملم عفونت یا ترشحات اصلا بیرون نمیاد الانم دکتری که جراحیم کرده فوت کرده الانم نمیدونم باید چی کارکنم میخواستم بدونم که بنظرتون کیستم عود کرده اگه میشه تو رو خدا جلوی پام یه راهی بزارید چون واقعا دردش کشندس اصلا نمیتونم تحملش کنم

Last edited 2 years ago by زهرا
فاطمه

سلام من لیزر کردم ولی دکتر بخیه زده الان یه تیکه بخیه م باز شده باید چیکار کنم؟

یوسف

من سینوس داشتم الان حدود۸ماهه عمل کردم ولی نمیدونم برگشت میکنه یانه ،،از کسی که تجربه داره بهم راهنمایی کنید ممنونم

یوسف

من بعد از عمل سینوس داشتم ولی هیچ دکتری نرفتم که دیگه نشون بدم،،یعنی لازم هست برم یانه

محمد

سلام من تهران هستم میشه به من ی وقت بدید دو سالی هست که این کیست رو دارم که موقع نشستن اذیتم میکنه

حسین

سلام،من عمل باز انجام دادم یک هفته از درمانم میگذره امروز داخل زخم مو دیده شده و نتونستن در بیارم آیا اشکالی نداره؟

علی هستم

دکتر میشه برای هفته بعد برای من نوبت بذارین برای عمل؟ ساکن کرج هستم

ولی پور

سلام سال ۹۵ عمل کیست انجام دادم ولی بعد یک سال از عمل هر موقع بیشتر از نیم ساعت روی صندلی میشینم درد میکنه ایا راه حلی داره

مجید

سلام من ۶روز عمل باز کیست مویی انجام دادم شغلم رانندگی واگر درمانم طولانی بشه ازبابت درآمد به مشکل میخورم برای ادامه کارم چکار باید بکنم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

مجید
پاسخ به  admin

ممنون از پاسخگویی و توجه شما به سوالات بیماران

محسن

سلام وقت بخیر
پدرم عمل کیست مویی داره و تریاک مصرف میکنه میخواستم ببینم برای بیهوشی قبل از عمل مشکلی براش پیش نمیاد ؟لطفاراهنمایی کنید تشکر

مهداد عبدی

سلام آقای دکتر خسته نباشید. من سینوس عمل کردم به صورت بسته .میخواستم ببینم موهای روی بخیه رو چطوری باید تمیز کنم .باتشکر

اشکان

سلام و عرض خسته نباشید
کیست مویی دارم میشه بگید حدودا چند تا بخیه میزنید؟

میلاد

بنده ۶ ماه پیش عمل باز کیست موئی انجام دادم و طبق دستور پزشک هروز شستشو دادم و پانسمان عوض کردم، الان مدتی هستش که دوباره درد باسنم برگشته و موقعی که کمی مینشینم باسنم درد میگیره!!
ممکنه دوباره عود کرده باشه؟ چکار باید بکنم؟

نسترت

سلام من ۲۳ روز عمل باز کردم ترشح دارم عادی هست

Mahak

سلام وقت شمابخیر من 4روزپیش کیست مویی عمل کردم میخواستم بدونم ک با چه سرمی باید شست و شوبدم

دنیا

سلام من میخوام کیست مویی عمل کنم ، علائم بعد از اتاق عمل چیه؟؟

نسترن

خسته نباشید دکترمن عمل سینوس باز انجام دادم یک هفته بعد از عملم رفتم مطب پیش دکترم برا چکاب و خودشون پانسمانم عوض کردن وقتی اومدم خونه فرداش ک خواستم خوانوادم عوض کنن وقتی گاز استریل از زخم بیرون اوردیم نگاش ک کردیم متوجه شدیم مو بهش گیره و کاملاا واضح بود عکس هم ازش گرفتم و وقتی دیدمش خیلی نگران شدم و استرس دارم لطفا میشه بگید باید الان جیکار کنم راستی موقع پانسمان عوض کردن دکتر خیلی فشار میداد به پانسمان ک تو زخم میزاشت
لطفا راهنماییید کنید ممنون میشم

نسترن

سلام خسته نباشید دکتر من عمل سینوس باز انجام دادم الان دوهفته ایی میشه .من ورزشکارم و میخوام بدونم چقدر طول میکشه که بتونم تمرینا حرفه اییم رو شروع کنم زخمم درحال بسته شدنه تقریبا تا ۱۰ روز دیگ کامل ممکنه بسته بشه ..واینکه این چتدروز نسبت به چند روز پیش حساس ترشده و موقع پانسمان عوض کردن اذیت میشم و کلا درحالت عادی هم یکم درد داره چتدروزپیش اینطور نبودم راحت تر میشستم یا میخوابیدم ولی الان حساس شده نسبت به جندروز پیش علتش چی هست؟ممنون از وقتی که میزارید🙏

مهسا

سلام دکتر من عمل بسته سینوس انجام دادم
ببخشیدا ولی موقع کار کردن شکمم روش فشار اومده و بخیه درد میکنه احتمالش هست بخیه ام بازشده باشه
الان یک هفته از عملم میگذره

ابراهیم

بعداز عمل جراحی بسته‌نخ‌بخيه ها‌چه‌میشه؟بایدپیش‌دکتر‌برم؟لطفا راهنمایی کنید

محبوبه

سلام.من حدودا ۱۵،۱۶سال پیش عمل کیست مویی رو انجام داد وحدودا ۸سال پیش بعداز بارداریم دچار بواسیر شدم آیاعلت بواسیرم همین بوده؟و سه چهار سال پیش هم
عود کیست داشتم ۲بار. میخواستم ببینم که آیاممکنه دوباره هم عفونتی چیزی داشته باشم؟

زهرا

سلام وخسته نباشید من پنج سال پیش عمل کردم ولی الان ۳یا۴ماهی میشه که پشتم درد میکنه و میزنه سمت راست باسنم عملم بسته بود و ۸۵تابخیه خورده بود الان بازمیترسم عود کرده باشه لطفا راهنمایی کنید علاییم عود بعداز جراحی چگونه است ممنون از لطفتون

Last edited 1 year ago by زهرا
زهرا
پاسخ به  admin

فدات ممنون ازلطفتون

سمیرا

سلام دکترمن ی ماه پیش.پیش خودتون کیست مو لیزر کردم ک بخیه زدید الان بعضی وقتا خیلی تیر میکشه و سوزش و خارش داره…قبلنم دوبار عمل کرده بودم اولی روش باز دومی بسته ک عود کرد..الان این علائمو دارم چرا اینجوری شده خیلی میترسم ک باز عودنکنه

فاطمه

ببخشید دکتر خانم سراغ دارین پیش اقایون خجالت میکشیم چیکارکنیم؟

مهدی

سلام بنده قبلا سینوس داشتم و عمل کردم متاسفانه ناحیه ای که عمل صورت گرفته به هم بسته شده و بنده حین نشستن بشدت اذیت میشم به صورتیکه حتی ۱ دقیقه هم نمی توانم بصورت عادی بشینم این قضیه بشدت من رو کلافه کرده و از اونجایی که باید برای ساعت های طولانی مدت هم درس بخوانم اصلا نمی توانم با این قضیه کنار بیام چه راهکاری هست و آیا برای بازگشت به شکل اولش عملی صورت می گیرد؟ فقط میخوام از شر این قضیه خلاص بشم واقعا آزار دهنده است.

معصومه قدیری

سلام وقتتون بخیر بنده نزدیک دوسالی هست که عمل کیست مویی باز کردم و بعد چندماه دردتوناحیه عملم داشتم اماکم بودوفکرکردم عادیه امااین اواخردردش زیادشده جوری که پهلوبه پهلو شدنم سخته و درد دارم باید چیکارکنم

مرتضی بالنده

سلام وخسته نباشی جناب ایابعدازدوبارعمل سینوس هنوزهم زخم کامل بسته نشده لطفا راهنمایی بفرماییدتشکرازشما

مرتضی بالنده

سلام و عرض ادب خدمت شادکترزاری بزرگوارپسرم ۲۴سالش هست دوبارعمل سینوس بازانجام داده ولی متاسفانه پرشده ولی کامل نمی بنده وخیلی نگرانم اگه بیایم خدمت شما انشالله مشکلش حل میشه ممنونم خداعمرباعزت بهتون بده

علی

سلام من الان کیست مویی دارم واندازه ان تقریبا یک بند انگشت است باز هم میشه با لیزر انجام داد؟

کاربر 477

سلام وقتتون بخیر
من دو هفته پیش عمل جراحی کیست مویی انجام دادم و بعداز باز شدن بخیه 2حفره بود. یکی حفره ی کیست مویی که ایجاد شده و یکی حفره ای که موقع جراحی بریدند. و دیروز جایی بودم که مجبور به استفاده از توالت ایرانی شدم و اون تیکه گوشتی که بین این دو حفره بود قطع شد. خونریزی زیادی نداشتم. معلوم بود بخاطر اون گوشتیه که بین این دو حفره بود قطع شد هست. ولی آیا اوکیه ؟ پر میشه ؟

۰۹۱۲۶۱۵۵۷۶۷

سلام آقای دکتر عمل جراحی سینوس پیلونیدال باز چند روز طول می کشد تا بسته شود با توجه به اینکه هر روز شستشو می دهیم و پانسمان انجام می شود ممنونم

زهرا

سلام روز دوشنبه عمل کردم الان ۵روز از لیزر کیست مویی میگذره عمق کیستم دوبند انگشت باید هر روز پانسمان عوض کنم چون موقع عوض کردن پانسمان خیلی درد می کشم ممنون میشم پاسخگو باشید

زهرا

نیاز روزانه عوض کنم یا امکانش هست عفونت کنم