درمان شقاق مقعدی در کودکان و عوارض این بیماری برای کودک

بهترین درمان شقاق مقعدی در کودکان

شقاق یا فیشر مقعد یکی از بیماری های شایع دستگاه گوارش در کودکان است که ممکن است کودک شما را در هر سنی حتی نوزادی درگیر نماید. شقاق بیماری مزمن و دردناکی است که باید هرچه سریعتر در کودکان درمان شود، زیرا در غیر این صورت گسترش یافته و یا عفونی می شود. شقاق به ایجاد ترک عمیق در دیواره مقعد اطلاق می شود، که طبیعتاً درد بسیاری را برای بیمار به همراه دارد، به گونه که فرآیند معاینه را تحت تاثیر خویش قرار می دهد. این زخم در ناحیه ای حساس از بدن قرار دارد، که امکان عفونی شدن آن بسیار زیاد است. پس از اطلاع از وجود بیماری هرچه سریعتر باید برای درمان شقاق مقعدی در کودکان"}” data-sheets-userformat=”{"2":15297,"3":{"1":0},"9":2,"10":2,"11":0,"12":1,"14":[null,2,0],"15":"Calibri, sans-serif","16":11}”>درمان اقدام نمود زیرا این بیماری برای کودکان بسیار آزاردهنده است.

علل شقاق یا فیشر مقعدی در کودکان

از مهمترین  عللی که به شقاق در کودکان ایجاد می شود، می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

• یبوست و اسهال مداوم و مزمن
  • عدم رعایت بهداشت
  • استفاده از دستمال های خشک و خشن رفتار کردن با مقعد
  • عدم تحرک
  • مصرف غذاهای ناسالم و فاقد فیبر کافی

تشخیص شقاق یا فیشر مقعدی در کودکان

برای درمان شقاق مقعدی در کودکان نیاز به معاینه توسط پزشک است که معمولاً از روش معاینه چشمی و انگشتی استفاده می شود، زیرا ترک با چشم قابل مشاهده است. اما از آنجایی که بیمار درد بسیار زیادی را متحمل می شود، معمولاً اجازه این عمل را به پزشک نمی دهد، در نتیجه پزشک با استفاده از بی هوشی یا بی حسی مقعد را مورد معاینه قرار می دهد.

بهترین روش درمان شقاق مقعدی در کودکان

درمان شقاق مقعدی در کودکان

اغلب درمان شقاق مقعدی در کودکان با روش‌های ساده و خانگی قابل بهبود است. این روش‌ها شامل تغییر در رژیم غذایی، تحرک کودک و پماد برای درمان شقاق است که می تواند به رفع و درمان این عارضه کمک نماید. اما در صورتی که با درمان های خانگی عارضه بهبود نیافت، لازم است درمان های جدی تر را به تعویق نیاندازید. در مرحله بعدی ممکن است پزشک مصرف دارو و پماد و یا حتی جراحی را پیشنهاد نماید که عارضه و مشکلات خاص خود را دارد.

اما درمان شقاق با لیزر بهترین و نیز موثر ترین روش درمانی است که پیشنهاد می شود، این روش می تواند بدون عارضه نواحی آسیب دیده را ترمیم نماید و کودک شما را برای همیشه از این بیماری خلاص نماید. از مزایای استفاده از لیزر به این شرح است :

• بدون درد و خونریزی
  • بدون نیاز به بستری کودک
  • در مدت زمان کمتر از یک ساعت
  • بدون عوارض بعدی
  • دوره نقاهت کوتاه
  • درمان قطعی

عوارض شقاق یا فیشر مقعدی در کودکان

شقاق در کودکان ممکن است، با عوارض همراه شود. این بیماری آزار دهنده، مهلک و کشنده نیست اما می تواند به شدت زندگی کودک را تحت تاثیر خویش قرار دهد. یکی از مهمترین موضوعات درد شدید کودک است که می تواند تحمل آن را سخت کرده و حتی موجب می شود، کودک از اجابت مزاج خودداری نماید، که خب این امر می تواند بیماری های دیگری را به دنبال داشته باشد. به علاوه ابتلا به این بیماری می تواند تاثیرات منفی بر روحیه کودک شما داشته باشد. پس در صورت بروز هر یک از نشانه ها آزار دهنده هر چه سریع تر برای درمان شقاق مقعدی در کودکان اقدام نمایید.