پماد آنتی هموروئید بهترین داروی بواسیر و هموروئید داخلی و خارجی

پماد آنتی هموروئید

بواسیر مشکل شایعی است که بسیاری از افراد همیشه از بیان آن خجالت می کشند و به دنبال راه حل سریعی برای درمان آن می باشند. یکی از این راه حل ها استفاده از پماد آنتی هموروئید است که می تواند در کنترل و کاهش علائم و نشانه های این بیماری نقش مهمی داشته باشد.

بواسیر در اثر التهاب و کشیدگی بیش از اندازه ی رگ های ناحیه ی مقعد به وجود می آید. چنین مشکلی اگر تحت درمان قرار نگیرد می تواند به مرور زمان پیشرفت کند و علائم و نشانه های وخیم تری پیدا کند. اگر هموروئید در مراحل ابتدایی و خفیف آن تشخیص داده شود با روش های درمانی بسیار ساده ای می توان علائم و نشانه های آن را تا حد زیادی کاهش داد و از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد. یکی از این روش های درمانی ساده استفاده از پماد آنتی هموروئید است.

پمادها و تمامی روش های درمانی مشابه این مورد به عنوان درمان قطعی و موثر بواسیر شناخته نمی شوند و فقط برای کاهش و کنترل علائم آزاردهنده ی این بیماری می توانند مفید و موثر باشند.

فراموش نکنید که پماد آنتی هموروئید هرگز نمی تواند جایگزین روش های درمان قطعی مانند لیزر درمانی باشد.

در اینکه کدام برند و کدام پماد بهترین و موثرترین اثر درمانی را بر روی درمان بواسیر دارد، هیچ گزارش و سند علمی معتبری در دست نیست ولی اثربخشی تمامی این پماد ها بر روی روند کاهشی علائم و نشانه های هموروئید تا حدی مورد تایید پزشکان قرار گرفته است.

فرمول اولیه ی این پمادها تقریبا مشابه یکدیگر است و عمدتا از عصاره های گیاهی و طبیعی ساخته شده اند به همین دلیل عوارض بسیار کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارند

موارد زیر تا حد زیادی می توانند بر میزان اثربخشی یک پماد آنتی هموروئید تاثیر گذار باشند:

• سن
  • جنسیت
  • نوع بواسیر
  • میزان پیشرفت بواسیر
  • استفاده ی همزمان از سایر درمان های تکمیلی و خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی
  • نحوه ی صحیح استفاده از پماد

پماد آنتی هموروئید نباید بیشتر از 7 روز استفاده شوند و اگر علائم و نشانه های بواسیر شما تغییری نکرد یعنی بیماری شما به این خط درمانی پاسخ نمی دهد و نیاز به درمان پزشکی دارد.

پمادهای آنتی هموروئید 4 عملکرد همزمان زیر را می توانند داشته باشند:

• ضد التهاب
  • ضد درد
  • قابض
  • بی حس کننده ی موضعی

تشخیص اینکه کدام پماد آنتی هموروئید بهترین و موثرترین پماد برای درمان بواسیر می باشد امری مشکل است ولی یک پماد آنتی هموروئید موثر و بدون عارضه شامل ترکیبات زیر است:

• لیدوکائین (ضد سوزش ، ضد خارش  ،ضد درد و ضد تحریک)
  • هیدروکورتیزون استات (ضدالتهاب)
  • زینک اکساید (قابض و ضد تحریک)
  • آلومینیوم ساب استات (قابض و ضد التهاب)

پمادهای آنتی هموروئید برای انواع بواسیر داخلی و خارجی قابل استفاده هستند و تا حد زیادی در تسکین درد، التهاب، خارش و سوزش ناشی از انواع بواسیر موثرند.