درمان زگیل تناسلی با کرایو ؛سرما درمانی و انجماد، هزینه، مزیت و عوارض

یکی از روش های قطعی جهت از بین بردن و درمان انواع زگیل ها ؛ به خصوص زگیل های تناسلی، درمان با روش کرایو می باشد که با نام های سرما درمانی، کرایوتراپی ، فریز کردن و انجماد نیز ممکن است آن را شنیده باشید. درمان زگیل تناسلی با روش کرایو در کلینیک یا مطب متخصص جراح عمومی انجام می شود. پس از بررسی های لازم توسط پزشک مربوطه، نیتروژن مایع در دما -196 درجه سانتی گراد یا دی اکسید کربن روی زگیل ها اعمال می شود. دکتر برای کاهش حس درد بیمار از بی حسی موضعی استفاده کرده و زمان انجام کرایو شخص فقط کمی سرما روی پوست خود حس می کند. زمان تقریبی برای درمان با کرایو 20 دقیقه است.

در صورت زیاد بودن تعداد زگیل ها ممکن است که جلسات درمانی تا دو یا سه جلسه بکشد یا طبق صلاحدید پزشک از روش درمان زگیل تناسلی با لیزر کمک گرفته شود.

درمان زگیل تناسلی به روش کرایو چگونه است؟

درمان زگیل با روش کرایو

روش کرایوتراپی (جراحی به روش کرایو) توسط اعمال نیتروژن مایع و یخ زدن ، زگیل های دستگاه تناسلی را از بین می برد. این عمل در مراحل زیر انجام می گیرد:

1. پزشک نیتروژن مایع را به زگیل ها و اطراف آنها اعمال می کند. در این هنگام نیتروژن به عمق زائده های گوشتی نفوذ می کند.
  2. سپس بافت زائده با نیتروژن مایع منجمد می شود. پزشک صبر می کند تا بافت ذوب شود. در صورت لزوم و تشخیص پزشک، ممکن است که مجدد بافت زگیل را منجمد کند.
  3. در آخر نیتروژن مایع با تخریب دیواره ی سلول ها، بافت زائده را از بین می برد و قسمت تحت درمان ملتهب می شود. این التهاب کمک می کند تا بافت عفونی سریع تر از بین رفته و پوسته پوسته های ناشی از زگیل شروع به ریزش کنند.

زمان انجام این عمل نسبت به تعداد زگیل ها و اندازه آنها متفاوت است. بیمار در طول درمان ممکن است احساس سوزش خفیف یا متوسط داشته باشد.

لازم به ذکر است که زگیل های تناسلی در مجرای ادرار یا مقعد معمولاً به زمان درمان بیشتری احتیاج دارند زیرا ممکن است زگیل ها داخل دهانه این عضو ها شکل گرفته باشند.

تعیین نوبت در کوتاه ترین زمان

اگر تصمیم دارید با روش کرایو زائده های خود را از بین ببرید، برای تعیین نوبت با شماره زیر تماس بگیرید.

مراقبت های قبل و پس از درمان کرایو

روز درمان پیش از اینکه به کلینیک مراجعه کنید، با کرم موبر تمام موهای زائد خود را از بین ببرید. از تیغ یا ژیلت استفاده نکنید. چرا که باعث پخش شدن ویروس زگیل به دیگر قسمت های بدن می شود.

پس از انجام کرایو تقریبا بیمار به 2 هفته زمان برای بهبودی نیاز دارد تا زگیل کاملا برطرف شود. اگر پس از گذشت 2 الی 3 روز کمی درد داشتید، کاملا طبیعی است. در اکثر موارد روی جای زگیل تاول می زند یا ممکن است یک زخم کوچک ظاهر شود. اگر تاول سر باز کرد و کمی خو آبه از آن خارج شد، محل زخم را کاملا تمیز نگه دارید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

اما نگران نباشید زیرا پس از گذشت چند روز زخم و تاول از بین می روند.

چطوری از زگیل تناسلی پیشگیری کنیم

انجام و توجه به برخی نکات می تواند در روند بهبودی و درمان تا حدودی موثر باشد. مراقبت های بعد از عمل شامل کارهای زیر هستند:

• هر 12 ساعت از پمادهای التیام دهنده برای زخم استفاده شود.
  • دوش گرفتن، حمام کردن و شستن زگیل ها پس از کرایو درمانی مشکلی ندارد.
  • تا بهبودی کامل سعی کنید رابطه جنسی خود را کم کرده و از کاندوم استفاده کنید.
  • با گذشت یک هفته از انجام کرایو زائده ها خودشان می ریزند پس از کندن آنها خودداری کنید.
  • به منظور اطمینان خاطر از تیغ یا ژیلت برای اصلاح استفاده نکنید.
  • زائده های زگیل را لمس نکنید زیرا امکان منتشر شدن ویروس تا از بین نرفتن آنها ممکن است وجود داشته باشد.

خانم ها توجه کنید!

زنان در درمان با کرایو باید نکات زیر را به خوبی در نظر بگیرند:

• حدودا تا 3 هفته پس از انجام کرایو ممکن است ترشحات آبکی واژن داشته باشید.
  • زمان عادت ماهانه به جای استفاده از تامپون از نوار بهداشتی باید استفاده کنید.
  • تا زمان بهبودی کامل برقراری رابطه جنسی ممنوع می باشد.

درمان با کرایو تا چه اندازه موثر است؟

درمان زگیل تناسلی با کرایو

طبق تحقیقات پزشکی حدود 75 درصد از بیماران از کرایو جواب قطعی گرفتند و حدود 15 درصد اظهار داشتند که زگیل ها دوباره برگشتند. لازم به ذکر است یکی از مزیت های درمان با کرایو این می باشد که به طور کامل زگیل ها را پاکسازی کرده و امکان انتقال به نواحی دیگر بدن صفر است. در این موارد می توان گفت که زگیل های تناسلی به طور قطعی درمان شده اند. اما باید به این نکته نیز توجه کنید که زگیل ها فقط پاکسازی می شوند و ویروس اچ پی وی همچنان در بدن می ماند. این ویروس ضعیف می شود ولی از بین نمی رود. تا به امروز هیچ راه درمانی برای از بین بردن ویروس hpv کشف نشده است.

مزیت درمان با کرایو نسبت به روش های دارویی

به طور قطعی می توان گفت که درمان با کرایو از روش های متفرقه با سایر دارو یا پماد ها بهتر می باشد. مزایا این روش عبارتند از:

• درمان در یک جلسه در کوتاه ترین زمان ممکن .
  • امکان انتقال زگیل به سایر قسمت های بدن در این روش صفر است.
  • درد  بسیار کمی دارد و بیمار اذیت نمی شود.
  • ظاهر پوست را حفظ کرده و جای زخم باقی نمی گذارد.
  • به صورت کاملا سرپایی در کلینیک انجام می شود و نیازی به بستری شدن ندارد.

آیا درمان زگیل تناسلی با کرایو عوارض دارد؟

فریز زگیل تناسلی و انجماد زائده ها روشی کاملا مطمئن و امن است ولی در برخی از موارد نادر می تواند خطراتی از جمله عفونت کردن زخم به همراه داشته باشد. که با مصرف آنتی بیوتیک های خوراکی برطرف می شود.

هزینه کرایوتراپی زگیل تناسلی (انجماد)

یکی از دلایلی که مردم به سمت پماد ها و روش های دارویی جذب می شوند، هزینه درمان زگیل با کرایو می باشد. درست که کمی هزینه بیشتری دارد ولی در عوض جواب آن قطعی است. جهت اطلاع از هزینه دقیق باید زائده ها حتما معاینه شوند و شرایط آنها سنجیده شود. در مواردی حتی ممکن است پزشک راه دیگری را برای درمان پیشنهاد کند.

ارتباط سریع با مشاوران ما

جهت اطلاع از هزینه دقیق کرایو زگیل تناسلی در کلینیک زارعی عکس زائده ها را به شماره واتساپ زیر بفرستید تا مشاوران ما در کمترین زمان پاسخگو باشند .

پرسش و پاسخ

خیر. در این روش درمانی بی حسی موضعی صورت گرفته و فرد هیچگونه دردی حس نمی کند.

هر دو روش برای از بین بردن زگیل ها مناسب می باشند ولی نسبت به وضعیت هر مراجعه کننده انتخاب روش درمانی متفاوت است.

بله. روش درمانی کلینیک زارعی به دو روش کرایو و لیزر می باشد.

مشاوران کلینیک زارعی از شنبه تا چهارشنبه و ساعت 8 صبح الی 22 شب پاسخگو شما عزیزان هستند. برای مشاوره و تعیین نوبت با شماره های زیر تماس بگیرید: ۰۹۹۱۸۹۵۴۰۹۱ – ۰۲۱۸۸۶۵۸۴۲۶

خیر. لیزر و کرایو هر دو علائم ویروس را از بین برده و آن را ضعیف می کنند. ویروس hpv همیشه در بدن می ماند و تا کنون درمان قطعی برای آن یافت نشده است.

بعضی از این اسپری ها در داروخانه ها به فروش میرسند که می توانند به صورت کاملا سطحی زگیل ها را درمان کنند و احتمال بازگشت وجود دارد.

علت خون در ادرار یا هماچوری چیست؛ علائم، تشخیص و درمان

دی 16, 1399