درمان سریع فیستول مقعدی با لیزر بدون بازگشت؛ هزینه و مراقبتهای بعد از عمل

روشهای درمان فیستول مقعدی با لیزر

تا مدت ها تنها روش قطعی و موثر برای درمان فیستول مقعدی انجام عمل جراحی بود تا اینکه با پیشرفت علم و تکنولوژی پزشکان توانستند لیزر درمانی را برای درمان کشف کنند. در رابطه با درمان های خانگی و گیاهی باید بگوییم که هیچ کدام از این روش ها کارایی و تاثیر کافی را برای درمان قطعی آن ندارند و این روش ها صرفا جنبه ی درمان حمایتی و تکمیلی را دارا هستند.

آیا فیستول مقعدی درمان قطعی دارد؟

درمان قطعی فیستول مقعد

بله. این بیماری درمان قطعی دارد. با برش دادن پوست محل فیستول مقعدی و تخلیه ی کامل آن می توان کانال را برای همیشه مسدود ساخت و از بین برد. تا مدتها تنها روش درمان قطعی، سپردن بیماران به تیغ جراحی بود ولی امروزه روشی با نام لیزردرمانی برای درمان قطعی این بیماری کشف شده است که به  مراتب مطمئن تر و موثر تر است و عوارض بسیار کمتری نسبت به انجام عمل جراحی دارد.

درمان فیستول مقعدی با لیزر بدون عمل جراحی

درمان فیستول با لیزر

تیغ جراحی برای هیچکسی خوشایند نیست آن هم در شرایطی که برای عمل در ناحیه‌ی مقعدی باشد. امروزه جایگزین مطمئن تر و بهتری برای عمل جراحی فیستول مقعدی وجود دارد که در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین میزان عوارض و خطر می تواند برای همیشه به این مشکل پایان دهد و از طریق روش درمان فیستول با لیزر بدون عمل جراحی ، بدون درد و بدون خونریزی و بیهوشی امکان پذیر است.

لیزر فیستول مقعدی در تهران

یکی از تخصصی ترین و بهترین کلینیک ها در تهران برای عمل لیزر فیستول مقعدی کلینیک زارعی می باشد که با دارا بودن کادری با تجربه و حرفه ای تا پایان دوره درمان بیمار را همراهی می کنند. کلینیک ما ابتدای خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، پلاک 14، طبقه 5 بوده و از شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 صبح الی 22 در خدمت شما عزیزان می باشد.

بهترین متخصص فیستول در تهران کیست؟

هزینه درمان یا عمل فیستول مقعدی با لیزر

در رابطه با هزینه درمان فیستول با لیزر که شاید برای بسیاری از شما دوستان سوال باشد باید بگوییم که این عمل کاملا سرپایی است و بدون نیاز به انجام بستری و بیهوشی صورت می گیرد از این رو هزینه ی آن به مراتب از هزینه های درمانی بیمارستان و انجام عمل جراحی پایین تر خواهد بود.

اما در رابطه با هزینه ی دقیق باید بگوییم که برآورد کردن دقیق هزینه ی انجام این کار نیاز به بررسی و انجام معاینات پزشکی دارد تا به طور دقیق مشخص شود که محل فیستول و اندازه ی آن چقدر است.

در ضمن اینکه لیزردرمانی فیستول مقعدی امکان بازگشت مجدد بیماری را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد و به صفر می رساند در حالی که در روش عمل جراحی امکان بازگشت مجدد و عود آن وجود دارد از این رو شما 1 بار و برای همیشه بابت آن هزینه خواهید کرد.

پاسخدهی در کوتاه ترین زمان ممکن!

جهت دریافت اطلاعات دقیق از هزینه های لیزر فیستول در نواحی نشیمنگاهی از طریق شماره زیر با مشاوران کلینیک زارعی تماس بگیرید.

عمل فیستول مقعدی

درمان فیستول مقعدی با جراحی

درمان فیستول مقعدی با جراحی از روش هایی است که سالها برای درمان این بیماری توسط پزشکان انتخاب می شد و در حال حاضر هم با وجود روش های ایمن تری مانند لیزر درمانی همچنان این خط درمانی پابرجاست. برای انجام عمل جراحی فیستول از تکنیک های متعددی استفاده می شود. هر تکنیک و روش مختص نوع خاصی از بیماری است که بنا به تشخیص و صلاحدید پزشک شما انتخاب خواهد شد. این تکنیک ها به شرح زیر است:

• فیستولوتومی که در بیش از 90 درصد موارد بیماری کاربرد دارد و با ایجاد یک برش باز طولی تمامی قسمت هایی که در اثر فیستول مقعدی تخریب شده اند به طور کامل تخلیه می شود.
  • فلپ آدوانسمنت که مختص موارد بسیار خاص و وخیم است مانند افرادی که در خطر بی اختیاری مدفوع قرار دارند. در این روش با بریدن قسمت هایی از پوست رکتوم یا مقعد اقدام به ترمیم بافت های آسیب دیده می نمایند.
  • پلاگین بیولوژیکی که با استفاده از بافت انسانی ( مخاط روده ی انسان ) پلاگین مخروطی شکلی ساخته می شود که آن را توسط بخیه به سر داخلی مجرای فیستول متصل میکنند و از گسترش آن جلوگیری می نمایند.
  • استن از قدیمی ترین تکنیک های جراحی فیستول است. در این روش با قرار دادن یک نخ بخیه برای مدت 6 الی 12 هفته درون فیستول مقعدی قرار می دهند تا چرک و عفونت داخل آن تخلیه شود.

درمان گیاهی فیستول مقعدی

درمان گیاهی فیستول شاید از بحث برانگیزترین موضوعات پیرامون این بیماری باشد. این بیماری با تخریب بافت ها و عفونت فراوانی همراه است که در صورت عدم درمان مناسب و رسیدگی های پزشکی می توان به شدت عفونی و دردناک شود. از این رو توصیه ی ما برای درمان فیستول فقط خط درمان های پزشکی است.

درمان گیاهی صرفا می تواند در این میان جنبه ی حمایتی و تکمیلی را دارا باشد و با کاهش علائم و نشانه ها همه چیز را موقتا آرام جلوه دهد در حالی که با تاخیر انداختن روند درمان، فیستول مقعدی گسترش می یابد و شرایط وخیم تری را برای بیمار ایجاد می کند.

در کتب طب سنتی به خواص درمانی مواردی از قبیل عسل، پونه ی کوهی، سرکه ی سیب، سیر و روغن درخت چای برای کاهش علائم و نشانه های فیستول مقعدی اشاراتی شده است.

درمان فیستول مقعدی با عسل

عسل یکی از فوق العاده ترین خوراکی ها برای از بین بردن انواع عفونت ها و سموم بدن است. مصرف مداوم و روزانه ی عسل می تواند بسیاری از عفونت های بدن را از بین ببرد و برای تسکین درد و التهاب ناشی از فیستول بسیار مفید است.

برای استفاده از خواص عسل می توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

• 1 قاشق غذاخوری عسل را با 1 لیوان آب ولرم ترکیب کرده و 2 بار در روز آن را میل نمایید.
  • عسل را به طور مستقیم بر روی فیستول خود بمالید و اجازه دهید جذب پوست شما شود.

مزیت درمان فیستول مقعدی با لیزر نسبت به سایر روش ها

عمل جراحی فیستول تا سالها تنها روش درمانی ممکن برای پایان دادن به این بیماری بود ولی با کشف روش لیزر درمانی پزشکان دریافتند که میزان موفقیت این روش درمانی به قدری بالاست که تمامی موارد درمانی توسط آن با موفقیت به سرانجام رسیده است و بیماران با کمترین میزان ممکن با عوارض و خطرات پس از انجام آن مواجه شده اند.

از این رو با اطمینان بیشتری این روش به عنوان مناسب ترین گزینه برای عمل جراحی فیستول انتخاب شد.

اما چرا درمان فیستول با لیزر تا این حد توانست بیشترین درصد رضایت بیماران را کسب کند و بالاترین میزان موفقیت را در روش های درمانی کسب نماید:

• از جمله مزیت های لیزر درمانی سرپایی بودن عمل است که بدون نیاز به بستری در بیمارستان انجام می‌گردد.
  • در حین لیزر درمانی هیچ اثری از خونریزی و درد وجود ندارد.
  • در روش لیزر درمانی نیازی به انجام بیهوشی عمومی نیست و بیمار فقط تت بیحسی موضعی قرار می گیرد.
  • در روش لیزر درمانی اثری از تیغ جراحی نیست.
  • در روش لیزر درمانی فیستول نیازی به تعویض پانسمان نیست.
  • پروسه ی درمانی توسط لیزر درمانی بسیار کوتاه است و بیمار کمترین مدت دوران نقاهت را تجربه می کند.
  • در روش لیزر درمانی احتمال ابتلا به عفونت های بعد از عمل و بیماری هایی نظیر هپاتیت به 0 می رسد.
  • در این روش خبری از عوارض خطرناک و غیرقابل جبران مانند بی‌اختیاری در دفع مدفوع و گاز روده نیست.

مراقبت های بعد از عمل فیستول مقعدی

اگر شما هم جزو کسانی هستید که این سوال را دارد، “بعد از عمل فیستول چه باید کرد ؟” ، حتما این نکات را با دقت بخوانید. همچنین برای جلوگیری از ایجاد عفونت و بازگشت مجدد بیماری و سریع تر گذراندن دوران نقاهت بعد از عمل جراحی فیستول دسته ای از مراقبت ها و توصیه ها وجود دارد که رعایت کردن آنها باعث می شود که در مدت زمان سریع تری سلامتی خود را به دست بیاورید و به روند زندگی عادی خود باز گردید.

مراقبت های بعد از عمل فیستول شامل موارد زیر است:

• مصرف مرتب داروهای آنتی بیوتیک
  • نوشیدن 8 الی 9 لیوان آب در روز
  • استفاده از منابع غنی فیبر مثل میوه ها و سبزیجات تازه
  • درمان سریع یبوست در صورت ابتلا به آن
  • انجام پیاده روی روزانه
  • استراحت کافی
  • پرهیز از نشستن و خوابیدن بر روی زخم
  • تعویض پانسمان در فواصل زمانی معین
  • شستن روزانه ی محل زخم با آب گرم و شامپوی بچه و خشک و تمیز نگه داشتن آن
  • نشستن در ظرف آب گرم برای مدت 15 دقیقه در طول روز

سوالات متداول بیماران درباره لیزر فیستول مقعدی

تنها روش قطعی و تایید شده توسط پزشکان امروزه بدون عمل جراحی، لیزردرمانی می باشد.

زیرا روش درمان فیستول با لیزر تحت بی حسی موضعی انجام می شود و عوارض بیهوشی جراحی را ندارد. به علاوه در عمل فیستول با لیزر بیمار درد خیلی کمتری را حس می کند و می تواند به راحتی به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد.

متخصص جراحی عمومی بهترین گزینه برای انجام لیزر می باشد. به علاوه شما می توانید به کلینیک ما هم مراجعه کنید. شماره تماس و مشاوره: ۰۹۹۱۸۹۵۴۰۹۱ – ۰۲۱۸۸۶۵۸۴۲۶

در این موارد انجام عمل جراحی خطرناک است و متخصص توصیه نمی کند. در نتیجه لیزر سریع ترین و قطعی ترین روش است.

خیر. زیرا درمان با لیزر روشی است که با دقت بسیار بالا متخصص در کلینیک زارعی انجام می شود و احتمال آسیب به عضلات مقعد تقریبا صفر است.

بله. در این شرایط معمولاً پزشک MRI برای مشخص شدن دقیق محل عبور کانال چرکی تجویز می کند.

بله. خروج کمی خون به مدت 4 الی 7 روز پس از عمل کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

خیر. عمل با لیزر در کلینیک تخصصی و مجهز زارعی کاملا به صورت سرپایی انجام می شود و بیمار نیاز به بستری حتی به مدت چند ساعت هم در کلینیک ندارد.