استفاده از عنبرنسا برای درمان فیستول چگونه است؟

در طب سنتی ایران، دود عنبر نسا حاصل از سوزاندن سرگین ماده الاغ از دیرباز برای درمان زخم‌ های التهابی و عفونت‌های پوستی، درمان عفونت های داخلی بدون عوارض جانبی قابل‌ توجهی استفاده می‌شده است. امروزه برای درمان بسیاری از بیماریها از جمله فیستول مقعدی به کار می رود. توجه کنید که نحوه استفاده از عنبر نسا برای درمان فیستول اهمیت ویژه ای دارد.

طبق مطالعه ای از ncbi.nlm.nih.gov ثابت شد که دود عنبر نسا بهبود زخم را افزایش می دهد، تشکیل اسکار را کاهش می دهد، از رشد سلول های سرطانی (Hela و KB) جلوگیری کرده و دارای خواص ضد میکروبی است.

مطلب پیشنهادی: درمان فیستول با لیزر چگونه است؟

نحوه استفاده از عنبر نسا برای درمان فیستول

عنبرنسا چیست

عنبر نسا یک داروی گیاهی سنتی است که در اخیرا برای درمان بیماری‌ های مختلف از جمله فیستول استفاده می‌شود. اعتقاد بر این است که دارای خواص ضد التهابی و ترمیم کننده زخم است که می تواند به درمان فیستول کمک کند.

برای استفاده از عنبر نسا برای درمان خانگی فیستول می توان مراحل زیر را انجام داد:

1. خود عنبر نسا را مانند جوشاندن گیاه در آب به مدت 10-15 دقیقه بجوشانید.
  2. اجازه دهید جوشانده شده تا در دمای اتاق خنک شود.
  3. از یک پارچه تمیز یا گلوله پنبه ای برای استفاده از جوشانده در ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.
  4. این عمل را 2-3 بار در روز تکرار کنید تا فیستول بهبود یابد.

مهم است که قبل از استفاده از عنبر نسا یا هر داروی گیاهی دیگر برای درمان فیستول با یک متخصص مشورت کنید تا از بی خطر بودن و مناسب بودن آن برای شرایط خاص خود اطمینان حاصل کنید.

مطلب پیشنهادی: روشهای طب سنتی برای درمان فیستول

آیا عنبر نسا برای درمان فیستول موثر است؟

فیستول مقعد موجب خون در مدفوع

اگرچه همیشه توصیه می شود قبل از استفاده از هر گونه داروی گیاهی از جمله عنبرنسا برای درمان فیستول یا هر بیماری دیگر با یک جراح فیستول مقعدی مشورت کنید، اما این ماده برای جلوگیری از رشد عفونت می تواند مفید باشد. آنها می توانند بر اساس نیازهای فردی و سابقه پزشکی شما، راهنمایی هایی در مورد گزینه های درمانی ایمن و موثر ارائه دهند.

سایر روشهای طب سنتی برای فیستول مقعد

گیاهان طب سنتی قرن هاست که برای درمان بیماری های مختلف از جمله فیستول استفاده می شود. در حالی که شواهد علمی ممکن است در این باره کم باشد، برخی از گیاهان طب سنتی فواید بالقوه ای برای درمان فیستول دارند. در اینجا چند نمونه از گیاهان طب سنتی که معمولاً برای درمان فیستول استفاده می شوند آورده شده است:

• آلوئه ورا: آلوئه ورا به دلیل خواص ضد التهابی و ترمیم کننده زخم شناخته شده است. به صورت موضعی برای بهبود و کاهش التهاب در زخم های فیستول استفاده شده است.
  • کالاندولا: کالاندولا که به گل همیشه بهار نیز معروف است، دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. می توان از آن به صورت موضعی به عنوان مرهم یا پماد برای کمک به بهبود زخم های فیستول استفاده کرد.
  • زردچوبه: زردچوبه حاوی کورکومین است، ترکیبی با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی. می توان آن را به صورت موضعی یا مکمل مصرف کرد تا به کاهش التهاب و بهبود فیستول کمک کند.
  • چریش: چریش دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که می تواند به جلوگیری از عفونت در زخم های فیستول کمک کند. می توان از آن به صورت موضعی به عنوان روغن یا پماد استفاده کرد.

توجه به این نکته مهم است که در حالی که گیاهان طب سنتی ممکن است مزایای بالقوه ای برای درمان فیستول داشته باشند، ضروری است قبل از استفاده از آنها با یک متخصص مشورت کنید. آنها می توانند راهنمایی هایی در مورد گزینه های درمانی ایمن و موثر ارائه دهند و به اطمینان حاصل شوند که گیاهان طب سنتی با هیچ دارو یا شرایط بهداشتی موجود تداخل ندارند.

پماد ام جی برای درمان بواسیر درجه 1 و 2 + عوارض

فروردین 18, 1403