مرکز درمان بواسیر(هموروئید)، شقاق، کیست مویی، فیستول و زگیل تناسلی

  • آدرس
    تهران، ابتدای خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، پلاک 14، طبقه 5
  • تلفن
    ۰۹۹۱۸۹۵۴۰۹۱   -   ۰۲۱۸۸۶۵۸۴۲۶
  • شنبه-چهارشنبه 8:00 تا 22:00
    مشاوره تلفنی: 7:00 تا 23:00

بهترین پماد برای کیست مویی؛ درمان و بعد از عمل

بهترین پماد برای کیست مویی؛ درمان و بعد از عمل

آیا پماد برای کیست مویی موثر است؟ در پاسخ باید گفت که پمادهای موضعی ممکن است برای کیست مویی تاثیر مثبتی داشته باشند. این پمادها می توانند شامل مواد ضد التهابی، ضد باکتری، ضد قارچ و ضد درد باشند که می‌توانند بخاه کاهش التهاب، درمان عفونت و کاهش درد کمک کنند. 

همچنین پمادهای حاوی آنتی‌بیوتیک ممکن است برای درمان عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها مفید باشند. با این حال، بهتر است همیشه از پزشک خود درباره استفاده از پماد برای کیست مویی مشورت بگیرید. به علاوه لازم است این نکته را بدانید که انواع پمادها برای کاهش علائم و اذیت های کیست مویی مورد استفاده قرار می گیرند و به هیچ عنوان توده را از ریشه درمان نمی کنند.

مطلب پیشنهادی: کیست مویی چیست؟ (بررسی علائم و دلایل)

کدام پماد برای درمان کیست مویی موثر است؟

روشهای درمان خانگی کیست مویی از جمله استفاده از پماد برای کیست مویی همگی می توانند به عنوان مرهمی برای درد بیماری، کاهش سوزش و التهاب و از بین بردن عفونت کمک کننده باشند. در ادامه این مطلب تمام پمادهایی که روی این بیماری نشیمنگاهی تاثیر گذارند، ذکر شده اند.

هدف از استفاده این پمادها؛ از بین بردن چرک، پیشگیری از رشد باکتری ها و میکروب ها می باشد. 

مطلب پیشنهادی: لیزر کیست مویی بدون جراحی (درمان قطعی و سریع)

پماد سیاه برای کیست مویی (ایکتیول)

اگر درگیر این بیماری باشید، احتمالا اسم پماد سیاه برای کیست مویی زیاد به شما پیشنهاد شده است. پماد ایکتیول Ichthyol که با نام مرهم سیاه نیز شناخته می شود، دارای خواص ضد التهابی قوی بوده و علت نام گذاری آن رنگ سیاه پماد بوده که از زغال سیاه تهیه شده است. 

زغال سیاه در طب سنتی و پزشکی دارای خواص بسیاری بوده که از جمله آنها می توان به ضدالتهاب قوی و کاهش درد و سوزش اشاره کرد. علاوه بر زغال، مواد تشکیل دهنده این کرم روغن کرچک و نارگیل هستند که هر دو برای انواع بیماریهای پوستی خاصیت درمانی دارند.

طریقه استفاده از پماد مرهم سیاه چگونه است؟

برای اینکه بهترین نتیجه را از این کرم دریافت کنید، پیشنهاد میکنیم که ابتدا محل توده را به آرامی با آب ولرم و صابون شستشو داده و خشک کنید. سپس یک لایه ضخیم از پماد را برداشته و روی موی برگشتی بمالید. محل را حتما با یک پارچه یا پلاستیک بپوشانید تا به جایی مالیده نشود. سپس بعد از 6 الی 8 ساعت پماد سیاه کیست مویی را شستشو دهید.

تعداد دفعات استفاده از این پماد حتما باید با مشورت پزشک باشد.

پماد آنتی بیوتیک تتراسایکلین

رایج ترین پماد برای درمان کیست مویی استفاده از کرم آنتی بیوتیک تتراسایکلین است. که همچنین به عنوان بهترین پماد آنتی بیوتیک برای درمان این عارضه شناخته می شود. تتراسایکلین می تواند علاوه بر التهاب و سوزش، تورم توده و قرمزی آن را نیز به حداقل برساند.

پماد موپیروسین برای کیست مویی

استفاده از کرم موپیروسین همراه با کمپرس آب گرم شدیدا بعد از عمل جراحی کیست مویی توصیه می شود. این پماد برای بیمارانی که جراحی انجام دادند یا تحت درمان کیست مویی با لیزر قرار گرفته اند الزامی است.

After the procedure, hot compresses and mupirocin ointment were used for 2 to 3 weeks until re-epithelization was complete.

معمولا پیشنهاد می شود که تا یک ما یا 2 الی 3 هفته نسبت به میزان گسترش توده به فاصله هر 8 ساعت استفاده شود.

https://www.patientcareonline.com/view/pilonidal-cyst-umbilicus

مطلب پیشنهادی: عمل جراحی کیست مویی

مترونیدازول

مترونیدازول. یکی از رایج ترین آنتی بیوتیک هایی بوده که برای عفونت های کیست مویی تجویز می شود مترونیدازول است. این کرم می تواند عفونت انواع آبسه مقعدی یا کیست مویی کمر را از بین ببرد زیرا از تکثیر باکتری ها جلوگیری می کند. مترونیدازول را می توان به صورت خوراکی یا موضعی استفاده کرد و گاهی اوقات قبل از جراحی به صورت داخل وریدی تجویز می شود.

درمان دارویی کیست مویی با پماد مترونیدازول یا قرص های آن به قدری موثر بوده که معمولا برای درمان بواسیر یا زخم مقعدی شقاق نیز از آن استفاده می شود. این قرص ها یا پماد موضعی آن اغلب برای درمان انواع باکتری یا انگل های روده ها، دستگاه گوارش، مجرای ادراری یا دستگاه تناسلی زنان و مردان تجویز می شوند.

سفالکسین و سفیکسیم برای موی برگشتی کمر

در موارد بسیار خفیف، آنتی بیوتیک های خوراکی مانند سفالکسین یا سولفامتوکسازول-تری متوپریم و یا آنتی بیوتیک های موضعی مانند اسید فوسی تالمیک با نظر دقیق پزشک برای درمان موی برگشتی ممکن است تجویز شوند. با این حال، در حالی که آنتی بیوتیک ها ممکن است به تسکین التهاب کمک کنند، ممکن است به طور کامل کیست پیلونیدال را درمان نکنند.

معمولا دکتر کیست مویی سفالکسین یا سفیکسیم را برای جلوگیری از رشد باکتری و خشک شدن عفونت بعد از عمل کیست مویی تجویز می کند.

خون در ادرار نشانه چیست؟ 7 علت رایج + تشخیص و درمان

خون در ادرار نشانه چیست؟ 7 علت رایج + تشخیص و درمان

مرداد 21, 1402
نحوه گذاشتن شیاف آنتی هموروئید + فواید و عوارض

نحوه گذاشتن شیاف آنتی هموروئید + فواید و عوارض

مرداد 27, 1402

مطالب مرتبط

شماره موبایل خود را جهت تماس کارشناسان میتوانید وارد کنید و به دیگران در سایت نمایش داده نمیشود
0 دیدگاه ها
تمام نظرات را نمایش بده