مرکز درمان بواسیر(هموروئید)، شقاق، کیست مویی، فیستول و زگیل تناسلی

  • آدرس
    تهران، ابتدای خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، پلاک 14، طبقه 5
  • تلفن
    ۰۹۹۱۸۹۵۴۰۹۱   -   ۰۲۱۸۸۶۵۸۴۲۶
  • شنبه-چهارشنبه 8:00 تا 22:00
    مشاوره تلفنی: 7:00 تا 23:00

زگیل دهانی + {درمان و روشهای انتقال زگیل زبان}

زگیل دهانی + {درمان و روشهای انتقال زگیل زبان}

زگیل دهانی یا زگیل در دهان به چه علت ایجاد می شود؟ اغلب افرادی که از نظر جنسی فعالیت زیادی دارند، در دوره ای از زندگی خود به پاپیلومای انسانی یا همان ویروس اچ پی وی HPV مبتلا می شوند. زیرا اچ پی وی یکی از شایع ترین ویروس هایی است که از طریق رابطه جنسی منتقل می شود. با این وجود بیش از 100 نوع از ویروس اچ پی وی وجود دارد که 40 نوع از آنها منجر به ایجاد زگیل دهانی و زگیل در گلو می شوند.

اچ پی وی از طریق تماس پوستی ناحیه تناسلی طرفین با یکدیگر نیز انتقال پیدا می کند. می توان گفت یکی از رایج ترین راه های انتقال اچ پی وی از طریق دهان و دخول آلت تناسلی به آن است که در موارد حاد باعث سرطان گلو و ریه می شود.

حتما بخوانید: درمان زگیل تناسلی

علائم زگیل تناسلی در دهان

زگیل دهانی معمولا با علائم خاصی همراه نیست. این اتفاق به این معنی است که افراد مبتلا آگاهی چندانی نسبت به ویروس در بدن خود نداشته و برای از بین بردن آن کاری نمی کنند. در نتیجه اگر بدن فرد سیستم ایمنی پایینی داشته باشد، عفونت در بدن او پخش می شود. همچنین در برخی از افراد زگیل تناسلی در دهان و گلو ظاهر می شود. در این موارد احتمال دارد که فرد به سرطان دهان گرفتار شود.

تشخیص زگیل تناسلی در دهان و گلو

رشد سلول های سرطانی در گلو همچنین می تواند منجر به سرطان حلق، لوزه و زبان شود. سلول های سرطانی به دلیل ماندگاری طولانی مدت سلول های ویروس HPV رشد می کنند. اگر فردی دچار هر کدام از این سرطان ها شده باشد، با علائم زیر مواجه می شود:

  • گرفتگی صدا
  • گلودرد مداوم
  • سرفه های خونی
  • مشکل در بلعیدن
  • گوش درد مداوم
  • کاهش وزن بی دلیل
  • بزرگ شدن غدد لنفاوی
  • به وجود آمدن توده هایی روی گونه ها
  • رشد توده هایی برجسته روی گردن

اگر هر کدام از این علائم را تجربه کردید و حدس می زنید که به اچ پی وی دهان مبتلا هستید، سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید.

حتما ببینید: عکس زگیل تناسلی در زنان و مردان

دلیل ابتلا به زگیل دهانی

به طور معمول افراد به دو دلیل گرفتار این ویروس می شوند. همانطور که پیشتر ذکر شد، دسته ای این ویروس را از طریق ارتباط جنسی دریافت می کنند و دسته ای دیگر به دلیل وجود یک خراش کوچک در دهان خود هنگام بوسیدن عمیق ممکن است سلول های ویروس اچ پی وی را جذب کنند. تحقیقات حول این موضوع که چگونه اچ پی وی از طریق دهان منتقل می شود، همچنان ادامه دارد.

انتقال زگیل تناسلی از راه دهان و شیوع در ایران

طبق گزارش شبکه خبری bbc دکتر مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز، ایران می‌گوید اچ پی وی (ویروس زگیل تناسلی) در ایران فوق‌العاده شیوع پیدا کرده است.

ویروس پاپیلومای انسان (HPV) یکی از علل اصلی سرطان‌های دهانه رحم است، بیش از نود درصد موارد سرطان دهانه رحم به این ویروس مربوط است. اچ‌پی‌وی در آقایان هم ممکن است موجب سرطان شود.

راه انتقال این ویروس پوست و مخاط (پوشش مرطوب اعضای داخلی بدن) است. مهمترین راه تماس جنسی است، به ویژه از راه واژن و مقعد. انتقال ویروس از راه دهان هم امکان‌پذیر است.

همچنین بخوانید: زگیل تناسلی مردان {عکس + درمان}

دکتر محرز به تندرست‌نیوز گفت: “این ویروس به هیچ عنوان درمان قاطع ندارد، فقط زگیل‌های تناسلی ناشی از ابتلا به این ویروس را با لیزر یا محلول‌های مخصوص می‌سوزانند، در بسیاری از مواقع هم این زگیل ها خود به خود از بین می‌رود اما مسئله این است که در نهایت ویروس در بدن می‌ماند و از بین نمی‌رود، گاهی عود کرده و منتقل هم می‌شود.”

دکتر محرز همچنین در رابطه با واکسن اچ پی وی اضافه کرد: “این واکسن کاملا موثر است و برای مردان تا ۲۶ سال و برای زنان ۳۵ تا۴۰ سال حتما باید تزریق شود.”

عوامل خطر اچ پی وی hpv در دهان

موارد خطرناک زگیل دهانی و اچ پی وی در دهان ، شامل موارد زیر هستند:

  • شرکای جنسی متعدد : برقراری رابطه جنسی با افراد متعدد، خطر ابتلا به این ویروس را افزایش  خواهد داد. داشتن بیش از 20 شریک جنسی در طول دوره فعالیت جنسی درصد ابتلا یک فرد به عفونت اچ پی وی دهان و دندان را به مقدار قابل توجهی بالا می برد.
  • رابطه جنسی دهانی : بر اساس تحقیقات پزشکی بالا رفتن فعالیت جنسی از طریق دهان، خطر ابتلا به این ویروس را افزایش می دهد.
  • سیگار کشیدن : طبق آمار ، مشخص شده است که سیگار کشیدن به ترویج HPV کمک می کند. بلعیدن دود سیگار باعث می شود که مخاط دهان آسیب پذیر شده و این امر از عوامل خطر برای ابتلا به انواع سرطان دهان است.
  • نوشیدن الکل : زیاده روی در نوشیدن الکل باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت اچ پی وی در مردان می شود.
  • مذکر بودن : آمارها نشان داده اند که مردان بیشتر از زنان در معرض خطر ابتلا به اچ پی وی و زگیل دهانی قرار دارند.
  • سن : سن افراد یکی از عامل های خطر در ابتلا به سرطان دهان و دندان است. زیرا ممکن است سالها طول بکشد تا یک فرد به سرطان مبتلا شود.

همچنین بخوانید: زگیل تناسلی زنان {عکس + روشهای درمان}

تشخیص

با اینکه آزمایش خاصی برای شناسایی اچ پی وی دهان هنوز به ثبت نرسیده است، ولی دندان پزشک و یا دکتر می توانند با استفاده از چکاپ و نمونه برداری یا همان بیوپسی از لحاظ فیزیکی آن را تشخیص دهند. همچنین انجام آزمایش hpv اچ پی وی هر چند وقت یک بار برای زنان و مردانی که از نظر جنسی فعال هستند، توصیه می شود.

مطلب پیشنهادی: برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی، واژن و مقعد به چه دکتر یا پزشک متخصص مراجعه کنیم؟

تشخیص زگیل تناسلی در دهان

آیا زگیل تناسلی در دهان سرطان است؟

خیر. زگیل دهانی سرطان نیست. اما، مطالعات نشان داده است که انواع خاصی از ویروس اچ پی وی می تواند به سرطان دهان و حلق تبدیل شود، به ویژه HPV-16.
اگر بخواهیم آن را سرطان در نظر بگیریم، HPV-16 تنها در حدود 1٪ از جمعیت رخ می دهد. با این حال، حدود دو سوم سرطان‌های اوروفارنکس با HPV مرتبط هستند. (توجه: اکثر افرادی که به عفونت HPV دهانی مبتلا می شوند سرطان نخواهند گرفت.)

پیشگیری

اکثر سازمانهای پزشکی جلوگیری از ابتلا ویروس اچ پی وی و زگیل دهانی را با استفاده از داروها توصیه نمی کنند. بلکه بهترین راه جلوگیری را سبک زندگی درست می دانند. در ادامه به بررسی نکات پیشگیری می پردازیم:

  • جلوگیری از ابتلا به بیماریهای مقاربتی با داشتن رابطه ای ایمن از طریق استفاده از کاندوم.
  • محدود کردن شرکای جنسی.
  • بدون خجالت با شریک جنسی خود صحبت کرده و مطلع شوید آخرین باری که آزمایش بیماریهای مقاربتی انجام داده، چه زمانی بوده است.
  • اگر شما هم از نظر جنسی فرد فعالی هستید، به طور مکرر باید تست دهید.
  • اگر تصمیم دارید با فردی وارد رابطه شوید، تا زمانی که از او مطمئن نشدید رابطه جنسی دهانی نداشته باشید.
  • زمان رابطه دهانی از دنتال دم (Dental Dam) یا کاندوم استفاده کنید.
  • در چکاپ های نرمال دندانپزشکی، از پزشک خود بخواهید تا بطور کامل داخل دهان شما را بررسی کند که تشخیص دهد اتفاق غیر عادی وجود دارد یا خیر. 
  • حتما پیش از برقراری هرگونه رابطه واکسن hpv بزنید.

چگونه می توان با تزریق واکسن از ابتلا به hpv جلوگیری کرد؟

مانند سایر واکسیناسیون هایی که از عفونت های ویروسی محافظت می کنند ، واکسن های HPV و گارداسیل بدن را تحریک می کنند تا آنتی بادی هایی تولید کنند که در آینده با ویروس HPV مبارزه کنند. آنتی بادی های موجود در بدن به ویروس متصل شده و از آلوده شدن سلول ها به آن جلوگیری می کنند. واکسن های اچ پی وی فعلی بر اساس ذرات ویروسی مانند (VLP) ساخته می شوند که توسط اجزای سطح سلول ویروس HPV تشکیل می شوند.

از بین بردن و درمان زگیل دهانی

معمولا انواع HPV و زگیل دهانی قبل از ایجاد هرگونه مشکل از بین می روند. اگر به دلیل HPV دچار زگیل های دهانی شوید ، با مراجعه فوری به پزشک، او می تواند زگیل ها را از بین برده و درمان کند.

مطلب پیشنهادی: درمان زگیل تناسلی ، واژن و مقعد با لیزر در مردان و زنان بدون بازگشت

درمان زگیل دهانی با درمان های موضعی ممکن است دشوار باشد زیرا برخی از این زگیل ها به راحتی در دسترس نبوده و داخل گلو یا حلق ایجاد شده اند. پزشک شما ممکن است از یکی از روش های زیر برای درمان زگیل  تناسلی در دهان استفاده کند:

  • عمل جراحی برای برداشتن
  • سرما درمانی ، فریز کردن یا انجماد زگیل ها
  • تزریق اینترفرون آلفا-2B (اینترون A ، روفرون-A) 
  • همچنین لیزر درمانی یکی از رایج ترین روشهایی است که امروزه برای درمان زگیل دهانی استفاده می شود. زیرا بزرگترین مزیت لیزر Co2 بازگرداندن بافت طبیعی پوست به حالت اولیه خود است.

از مزیت های دیگر لیزر می توان به درد کمتر، طول درمان کوتاه در کمتر از یک ساعت، دوره نقاهت چند روزه و نداشتن عوارض اشاره کرد.

تصویر زگیل تناسلی در دهان

این زائده ها می توانند به شکل های مختلفی در دهان رشد کنند. در اینجا انواع آنها را برای شما آورده ایم:

سوالات متداول

این زائده های کوچک به طور پراکنده یا بهم چسبیده زیر زبان، کنار آن و داخل سقف دهان می توانند رشد کنند و به مرور زمان تعداد آنها زیاد می شود.

به وجود آمدن این عارضه در دهان به این معنی بوده که فرد به نوعی از ویروس اچ پی وی منتقل شده است.

بله. این زائده ها اگر درمان نشوند می توانند منجربه سرطان زبان، حلق یا ریه شوند.

بله. این ویروس در نواحی مرطوب به راحتی منتقل می شود و یکی از راهای شایع منتقل شدن از طریق دهان است.

بله. این همان ویروس است، اما می تواند به روش های مختلف ظاهر شود.
HPV یک اصطلاح برای ویروس پاپیلومای انسانی است. اما، انواع بسیاری از ویروس وجود دارد. HPV دهان یکی از آنهاست.

اغلب، هیچ علامتی مرتبط با HPV دهانی وجود ندارد. اما در برخی از افراد ممکن است زخم یا زگیل روی لب، دهان یا گلو ایجاد کنند.

شباهت و تفاوت شقاق و بواسیر یا هموروئید برای تشخیص و درمان

شباهت و تفاوت شقاق و بواسیر یا هموروئید برای تشخیص و درمان

مهر 24, 1398
درمان بواسیر با روغن زیتون چگونه انجام می شود؟

درمان بواسیر با روغن زیتون چگونه انجام می شود؟

اردیبهشت 18, 1400

مطالب مرتبط

شماره موبایل خود را جهت تماس کارشناسان میتوانید وارد کنید و به دیگران در سایت نمایش داده نمیشود
134 دیدگاه ها
تمام نظرات را نمایش بده
ناشناس

سلام دکتر من به یه آقایی رابطه جنسی دهانی داشتم و ایشون آرمایش دادنو فهمیدن اچ پی وی دارن. احتمالش هست که منم گرفته باشم؟

......

سلام وقت بخیر
آقای دکتر اگر ترشحات واژن فرد مبتلا به Hpvدراندامی دیگر مثلا روی سینه در اثر تماس دست آلوده قرار بگیرد…..ایا ویروس به انجا هم منتقل میشه و تا جه زمانی روی سطح بدن ویروس زنده است؟و اگر فراموس شود شسته شود و شیرخوار سینه را بمکد ایا منتقل میشود ؟ ممنون میشم پاسخ مرا بدین

ناشناس

ایا کسی که فقط رابطه دهانی داشته و زیگیل دهانی گرفته ممکنه در ناحیه تناسلی که تماس جنسی با فرد آلوده نداشته هم دچار زیگیل بشه؟

ارین

سلام وقت بخیر من چند روزی هست با تشخیص دکتر مبتلا به زگیل حلقی هستم ولی نه رابطه حنسی داشتم نه الکل مصرف میکنم و نه اهل دود هستم ایا دلیل دیگه هم وجود داره برای انتقال؟لازم به ذکره که دانشجوی پرستاری هستم و تو مرکز اعصاب و روان شاغلم

Ali

سلام آیا از طریق دست هم انتقال اچ پی وی به دهان ممکن است؟ یعنی دستی که آلوده به ویروس است با دهان برخورد کند؟

مهدی

سلام
ببخشید دکتر اگر نمیدانیم اچ پی وی داریم یانه، چه آزمایشگاه باید بدهیم،، آزمایشگاه خون مشخص میکند یا آزمایشگاه دیگری باید بدهیم؟؟؟

مهدی

ببخشید منظورم این بود که چه آزمایشی باید بدهیم، آزمایشه خون یا آزمایشه دیگری باید بدهیم؟؟؟

مهرداد

سلام . من و خانمم دچار زگیل دهانی شدیم و نمی دونیم چیکار کنیم ، لطفا راهنمایی کنید. همسرم خیلی ترسیده و روحیه اش رو از دست داده.

Last edited 2 years ago by مهرداد
مصی

من چند هفته ت گلوم ی چیزی احساس میکنم یکمم صدام گرفته میتونه زیگیل تناسلی باشه

Mobi
پاسخ به  admin

ما ام میتونیم عکس ارسال کنیم ؟

Zahrashirazi49@gmail.com

سلام دکتر خسته نباشید توروخدا جواب بدین دارم سکته میکنم من حدودا یه سالی میشه روی زبونم ی چیزی شبیه زگیل یا گوشت اضافس
صبحا که از خواب بیدار میشم اغلب گلو درد دارم که با خوردن غذا یا مایعات گرم مثل چای رفع میشه
امشب ک درمورد اچ پی وی فهمیدم رفتم تو ایینه نگاه کردم حس میکنم ته ته زبونم هم چندتا دونه داره یا شایدم دارم حساسیت نشون میدم
هجده سالمه و هیچ رابطه جنسی ام نداشتم

نازنین

سلام زگیل دهان درمان قطعی داره آیا من زبانم چند تا داره و رو‌لبمم اومده چیکار کنم بنظرتون درمان داره ؟؟؟

لیلا

سلام وقتتون بخیر ، ببخشید من زگیل دهان دارم روی زبونم . آیا جایی هست با کرایو برداره

حمید
پاسخ به  admin

سلام دکتر من ته زبانم جوش های ریزه ریزه سفید دیده میشه جریانش چیه ؟

ناخید

سلام
ته حلقم ی دونه زرد رنگ میبینم میخاستم ببینم زگیل تناسلیه

الی

ممکنه بعد از چندین ماه رابطه بدون اینکه طرفین شریک جنسی دیگه‌ای داشته باشن ویروس ظاهر شه؟
درحالی که روی اندام جنسی نیست فقط یه لکه‌ی سفید در کنار گلو؟

الی

سلام ممکنه زگیل به اندام تناسلی انتقال پیدا نکنه اما به دهان منتقل شه؟

Last edited 2 years ago by الی
الینا

سلام دکتر امکانش هست که زگیل رو با استفاده از دارو درمان کنید و از لیزر و این چیزا استفاده نکنید ؟

Spd

سلام وقتتون بخیر
من یه چند وقتیه یه دونه زائده شبیه زگیل تناسلی در ناحیه تناسلیم ایجاد شده و امروز هم روی زبانم چند تا دونه مشابه همون ایجاد شده و اینکه ۱۸ سالمه و رابطه جنسی هم تا حالا نداشتم ممکنه زگیل تناسلی باشه ؟ اگه زگیل تناسلی باشه خودش خوب نمیشه ؟ حتما باید برای درمان با لیزر اقدام کنم ؟
لطفا جواب بدین 🙏🙏🙏

..م

سلام دکتر من زائده های ریزی ته گلوم حس میکنم که موقع قورت دادن آبم حتی درد میگیرن ممکنه که زگیل تناسلی باشن؟

Last edited 2 years ago by ..م
امیر

سلام من زیر زبانم در دو قسمت سه عدد حالت پرز است که رو بافت زیرین زبان چسبیده ولی وقتی دست میزنم اویزان و بسیار نرم که باز دوباره به سطح زیرین زبان میچسبه در هر طرف از قسمت وسط زبان سه تاست تا الان دقت نکرده بودم میخوام ببینم این بافت طبیعیه یا مشکلی وجود دارد؟ نه درد داره نه سوزش نه خارش

محمد

سلام .من چند سالی هست که نوک زبونم یه زگیل تخت بدون هیچ درد و حسی به وجود اومده .نیاز به پیگیری داره؟ممنون از راهنمایی تون

ثنا

سلام اقا دکتر من امروز با نامزدم رابطه جنسی داشتم از کاندوم استفاده کردیم ولی بعد تموم شدن رابطه متوجه شدم شوهرم زگیل تناسلی داره مال اونم تازه در اومده بود من الان چیکار کنم چطور پیشگیری کنم که مبتلا نشم

محمد

سلام اگه زگیل تناسلی روی التم رو درمان کنیم میتونم با همسرم رابطه ی دهانی داشته باشم و دهان همسرم زگیل نزنه؟

زهرا

سلام خسته نباشین من شوهرم روی زبانش حالا گوشت اضافه داره علتش چیه

محمد

سلام اقای دکتر من یه هفته ایی میشه توگلو قرمزه دوتا لکه مثل تاول توگلوم کنار زبون کوچک هست رولبم هم حالت اف نمیدونم زگیل هست یا نه دکتر هم رفتم گفت عفونت ویروسی هست مثل قارچ رابطه غیر مجازهم نداشتم دردی ندارم فقط گلوم التهاب داره باید برای درمانش چکارکنم

نازگل

سلام من زگیل معقدی و واژینال دارم.
و سه دوره کرایو انجام دادم ولی اصلا تاثیری نداشته امکان داره با کرایو از بین نرن

سارا

از راه بوسه هم منتقل میشه؟

سارا
پاسخ به  admin

منظورم تماس آب دهان دو فرد به یکدیگر هست

سیما

سلام دکتر من مثل همیشه آزمایش کامل پاپ اسمیر و اچ پی وی دادم و مشکلی نداشتم، اما دوست من اچ پی وی داره و در حالیکه از دندونپرشکی برگشته بود و لثه اش زخم بود از لیوان مشروب من خورد ه بود و من اینو بعدا فهمیدم که لیوان مشترک استفاده شده در حالیکه لثه زخمی و خونی داشته، الان من ممکنه ازش گرفته باشم؟

Riza

ببخشید آیا فقط با لب رفتن زگیل انتقال مییابد ؟
منظور ناحیه تناسلی با دهان تماس نداشته باشد فقط دهن با دهن

زهرا

سلام دکتر من زگیل تناسلی داشتم و چند ماه با استفاده از اسید درمان شدم اخرای درمانم فقط یه دونه زگیل مانده بود که رابطه جنسی داشتم و بعد یک هفته با همان شریک جنسی رابطه جنسی دهانی داشتم ممکن است که در دهانم زگیل ایجاد شود؟

سارا نگ

سلام آقای دکتر ممکن هست که اچ پی وی از طریق نی قلیون منتقل بشه؟ حدود یک ماه پیش از قلیون دوستم کشیدم الان خیلی استرس دارم که نکنه قبلا کسی که مریض بوده از این استفاده کرده، هربار الکل زدم بهش به حساب کرونا ولی الان خیلی استرس اچ پی وی دارم

فاطمه

سلام خسته نباشید من و نامزدم یک ماه هست که فقط رابطه دهانی داشتیم و ب تازگی متوجه شدیم ک ایشون زگیل تناسلی دارن چند درصد امکانش هست من مبتلا شده باشم؟؟ممنون میشم پاسخ بدید

احمد

سلام، آقای دکتر هر زیگیلی توی دهن ینی زیگیل تناسلی؟ ینی حتما بر اثر تماس جنسی به وجود اومده؟ راه های دیگه ای هم هست که باعث انتقال بشه و به ارتباط جنسی ربط نداشته باشه؟

بابک

سلام خسته نباشیدمن ۲۶ سالمه و مجردم.هفته پیش با دختری اشنا شدم و تو این مدت بوسیدن لب های طولانی مدت پیش اومد یک بار هم باهاشون رابطه داشتم اما با کاندوم ،مشروب و سیگار هم مصرف میکنم ۳ روز پیش احساس کردم موقع خوردن غذا یکم گلوم احساس بد و خارش داره،احساس کردم به خاطر مصرف خیلی زیاد سیگار هست،گلوم رو نگاه کردم تعدادی دونه های سفید رو لوزم دیدم،روحیم ریخته بهم شریک جنسی متعدد نداشتم و۸/۹ ماهی میشه سکس نداشتم ، امکان داره از لب گرفتن ها اچ پی وی گرفته باشم؟!دونه های سفید انتهای حلقم روی دیواره… Read more »

حسین

سلام
۱-آیا احتمال انتقال ویروس hpvاز دهان فرد آلوده (آقا) به واژن خانم هست یانه(از دهان به ناحیه تناسلی)؟یا صرفا فقط از ناحیه تناسلی به دهان قابل انتقال هست؟
۲- بعد از تزریق اولین دوز واکسن گارداسیل چه میزان ایمنی ایجاد میشود؟

احمد

سلام آقای دکتر. همسر من کرونا گرفته بود و تو معاینه حلق متوجه زائده تو گلوش شدن و ما رفتیم دکتر گوش و حلق و بینی گفت زگیله و برش داشت و فرستادن تهران برای تشخیص. امروز جواب اومده که تو نمونه هیچ نوع های ریسک و لوریسک پیدا نشده و جواب منفیه. این یعنی چی؟ ما برای رابطه مشکلی نداریم؟ و اینکه روش آزمایش مهمه؟ نشه اشتباه کرده باشن؟

احسان

سلام من روی انگشت دستم یه سه دونه زگیل زده بود ۱چ روز پیش رفتم لیزر کردم الان جاش خوب شده زخم‌نیست ولی کلخمون بسته حواستم نبود انگشتمو کردم تو دهنم ایا امکان داره زگیل دهان بگیرم؟

مهدی

سلام.
وقت بخیر..ایا قرص کینوکو پلاتینیوم ahcc
زگیل دهان رو از بین میبره.
آزمایش دادم و ۶۰ نمونه از زگیل و دارم.
قرص اصل پلاتینیوم آمریکای از اروپا برام ارسال کردن..همین ومصرف کنم کفایت میکنه.یا حتما باید لیزر یا جراحی کنم..
ممنون میشم راهنماییم کنید

مهراد
پاسخ به  مهدی

ببخشید مگه نمیگن برای آقایون هیچ آزمایشی برای تشخیص hpv وجود نداره؟؟؟

پریا

من تا حالا رابطه جنسی اصلا نداشته ام یه بوسه لبی داشته ام و دو سه روزی میشه که یه قسمت از پشت لب پایینم دو تا تاول سفید زده است می‌تونه زگیل تناسلی باشه؟؟

فرشته

سلام وقت بخیرآیا بوسیدن فرد آلوده به زگیل دهانی باعث انتقال زگیل دهانی به فرد سالم میشود

موسوی

سلام من ۴۰ ساله هستم مدت ۶ماه هست که زیرزبانم زگیل درامده لطفا راهنمایی کنید

سحر

ازمایش اچ پی وی انجام دادم مثبت ۱۶و۵۹بود چیکار باید انجام بدم

سهیل

سلام دکتر ایا رابطه اورال با خانمی که مبتلا ب زگیل تناسلی هست ولی مرد سالم است باعث انتقال این ویروس از طریق دهان خانوم الوده ب مرد سالم میشود؟

ناشناس

سلام وقت بخیر
ناحیه تناسلی کسی زگیل نوع ۶داره، اگه اون فرد حواسش نباشه و به دهنش دست بزنه زگیل دهانی میگیره؟اگه دستش رو تمیز نکرده باشه.
در حد دوتا جوش خیلی ریز روی لثه پشت لب بالا

ساحل

سلام دکتر ببخشید من مدتی که همسرم یه چیزیهای سفیدی مثل قارچ و پوست خشکه روی ناحیه تناسلی همسرم هست و منم با ایشون رابطی دهانی داشتم…خیلی ناراحتم اگه زگیل باشه من ممکنه سرطان گلو بگیرم چطوری درمان کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

امیرحسین

سلام دکتر خسته نباشی اگه کسی رابطه دهانی داشته باشه و اون فرد ب دکتر مراجعه کرده و فقط واژنش زگیل داره ممکنه الت تناسلی هم با رابطه دهانی بگیرع ؟

علیرضا

سلام. من با یک خانمی حدود شش ماه پیش رابطه دهانی داشتم و در حین رابطه دهانی زبانم را روی واژن و درون واژن ایشون حرکت میدادم. الان اچ پی وی ایشون مثبت شده. آیا ممکنه من هم مبتلا شده باشم.

کاربر

سلام آقای دکتر خسته نباشید
من در ناحیه واژن دارای زگیل تناسلی هستم چند روز پیش درحمام بعد از اصلاح با ژیلت
دستم رو به پوست ناحیه بین واژن ومقعد جایی ک زگیل ندارم خورد ک کاملا خشک شده بود بعد دیگه دستم رو فراموش کردم ک بشورم دستم رو چندباری به لباس و کتابام زدم
بعد با همون دستو و انگشتان قند برداشتم گذاشتم دهنم میخام بدونم امکان انتقال زگیل به دهانم هم هست؟؟ دچار وسواس فکری شدم

م م

سلام آقای دکتر
من بعد از مدتها با خانمی رابطه دهانی و خوردن آلت تناسلی از طرف ایشان رو داشتم
امروز متوجه زائده های روی آلتم شدم
ایل امکان اینکه از طریق ایشون به من انتقال پیدا کرده وجود داره؟

فرناز زارعی

سلام خسته نباشیدخواهرمن زگیل تناسلی و دهانی داره…بدون اینکه بگه ازبطری شخصی من آب خورد آیا من هم مبتلاشدم هیچ رابطه جنسی باهیچکس ندارم.. چون احساس میکنم دوروزه لبهام حالت خشک شدن و یه دونه ریزی زیر لبم ریخته..امکان داره منم گرفته باشم

مهسا

من ۲ سال hpv16 داشتم و در آزمایش آخر پاک شدم اما جدیدا داخل دهانم زگیل زده. آیا مربوط به hpv هست. یا اینکه پاک شدن واژن به معنای پاک شدن از کل بدن می باشد؟

نرگس
پاسخ به  مهسا

برای درمان فقط دارو مصرف کردین؟