وازلین برای درمان بواسیر + عکس روش استفاده

می دانید تاثیر وازلین برای درمان بواسیر چیست؟ ممکن است شنیده باشید برای درمان هموروئید می توانید کمی وازلین داخل مقعد خود بریزید تا درد زمان دفع مدفوع کمتر شود.

اما لازم است که حتما به این نکته توجه کنید که این روش می تواند برای توده های هموروئید کوچک کمک کننده باشد ولی به هیچ عنوان برای بواسیر داخلی یا ترومبوز شده کارامد نبوده و آنها نیاز به روش های درمانی پزشکی مانند لیزر هموروئید یا جراحی بواسیر دارند.

مطلب پیشنهادی: غذاهای مناسب بعداز عمل بواسیر یا هموروئید + غذاهای فیبردار

بواسیر چیست؟

هموروئید چیست/ رگ های خونی ملتهب در قسمت مقعد و راست روده بدن است که وجود آنها می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. همچنین بسیاری از مردم در سراسر جهان از هموروئید رنج می برند در نتیجه این یک بیماری شایع است. علائم این وضعیت می تواند ناراحت کننده باشد. علائم شامل خونریزی از مقعد، خارش خشک، و تجربه حرکت روده بسیار تحریک کننده است.

مقعد بخش مهمی از بدن است، که بسیاری از بیماری ها مربوط به همین ناحیه نشیمنگاه می باشد.

بواسیر انواع مختلفی دارد که شامل هموروئید داخلی و هموروئید خارجی می شود. اما ما اینجا فقط در مورد هموروئید خارجی صحبت کردیم. زیرا هموروئید داخلی بسیار متفاوت است و درمان آن کمی پیچیده تر است.

هموروئید خارجی زمانی است که التهاب در دهانه یا قسمت بیرونی مقعد اتفاق می افتد. این نوع هموروئید ممکن است در ابتدا با خونریزی بدون درد ظاهر شود. اما به مرور زمان بدتر می شود. با گذشت زمان، می تواند بسیار خشک و خارش دار شود و باعث ناراحتی های بیشتری شود. این اتفاق می تواند برای بسیاری از افرادی که از هموروئید رنج می برند درد زیادی ایجاد کند.

کاربرد وازلین چیست؟

وازلین یا ژل نفتی با نام انگلیسی Vaseline برای اکثر مردم، یک راه ایمن و مقرون به صرفه برای حفظ رطوبت در پوست است. حتی اگر بیماری های پوستی مانند روزاسه یا پسوریازیس دارید، استفاده از وازلین برای شما بی خطر است.

وازلین به راحتی آرایش را پاک می کند، از پوست حساس محافظت کرده و حتی می تواند برای کمک به بهبود بریدگی ها و کبودی های کوچک استفاده شود.

عکس وازلین یا ژل نفتی

ترمیم زخم ناشی از عمل جراحی بواسیر یا هموروئیدکتومی می تواند بین چهار تا هشت هفته ادامه داشته باشد. مدت زمان در نظر گرفته شده بر اساس اندازه، وخامت علائم و تعداد توده های بواسیری که دارید و همچنین سلامت جسمانی و میزان تحرک هر بیمار با بیمار دیگر فرق دارد.

آیا وازلین برای درمان بواسیر خوب است؟

فقط افرادی که توده ای تناسلی در مقعد خود حس کرده و می دانند که به درد و ناراحتی بواسیر ممکن است تبدیل شود. هر روز صبح ناامید کننده می شود و این تمام نیست. بسیاری از راه های طبیعی می توانند تحریکات ناشی از هموروئید را تسکین دهند. بسیاری از متخصصان نکات زیادی را برای جلوگیری از تشکیل هموروئید پیشنهاد می کنند. نکته اصلی این است که ابتدا از یبوست جلوگیری می کنند.

به طور معمول یبوست طولانی مدت باعث ایجاد بواسیر و تجربه دردناکی می شود.

تاثیر وازلین بر بواسیر

گاهی اوقات اگر بواسیر واقعا بد باشد بهترین راه برای درمان آن جراحی است. اما اگر به دنبال درمان های طبیعی برای بهبودی آن هستید، راه های زیادی برای این کار وجود دارد. در میان بسیاری از راه حل های خانگی، استفاده از وازلین یا ژل نفتی یکی از محبوب ترین راه حل ها است. از آنجایی که بواسیر می تواند باعث سوزش و خارش مقعد شود، وازلین می تواند به تسکین آن سوزش یا درد آن کمک کند.

عکس درمان بواسیر و شقاق با وازلین

استفاده از وازلین بر روی بواسیر به روش های بسیار ساده عمل می کند. می تواند خارش بیش از حد را درمان کند و از خشکی این ناحیه جلوگیری کند. همچنین می تواند به پوست بیرونی مقعد کمک کرده تا پوسته پوسته نشود. وازلین برای بواسیر می تواند باعث شده تا ناحیه عفونی نشده یا وضعیت از چیزی که هست بدتر نشود. استفاده از وازلین برای بواسیر می تواند لباس شما را لک کند. بنابراین باید لباس های تیره بپوشید.

نحوه استفاده از وازلین برای درمان بواسیر

کمی از وازلین را روی نوک انگشتان خود بردارید، آن را برای مدتی روی نوک انگشتان خود بمالید تا پوست گرم شود. با ماساژ ملایم آن را روی ناحیه مقعد و کمی داخل کانال مقعد بمالید. به این ترتیب وقتی روده های شما حرکت کرده و مدفوع از این ناحیه عبور می کند، قسمت روغن کاری شده نرم بوده و مدفوع به راحتی بیرون می آید.

پیشنهاد می کنیم برای تاثیر بهتر و گرفتن نتیجه خوب دو تا سه مرتبه در هفته این کار را تکرار کنید. همچنین اگر قبل و بعد از اجابت مزاج از آن استفاده کنید، ایرادی ندارد.

آیا استفاده از وازلین عوارض دارد؟

قبل از اینکه هرگونه داروی طبیعی را امتحان کنید، باید از وضعیت خود و نحوه عملکرد دارو آگاه باشید. بنابراین قبل از انجام هر کاری بهتر است که با پزشک خود در میان بگذارید.

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان و اهمیت در رابطه جنسی + عکس اندازه ایده آل

مرداد 29, 1402