مرکز درمان بواسیر(هموروئید)، شقاق، کیست مویی، فیستول و زگیل تناسلی

  • آدرس
    تهران، ابتدای خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، پلاک 14، طبقه 5
  • تلفن
    ۰۹۹۱۸۹۵۴۰۹۱   -   ۰۲۱۸۸۶۵۸۴۲۶
  • شنبه-چهارشنبه 8:00 تا 22:00
    مشاوره تلفنی: 7:00 تا 23:00

درمان زگیل دست و پا (لیزر یا کرایو؟) + علت، علائم و هزینه

درمان زگیل دست و پا (لیزر یا کرایو؟) + علت، علائم و هزینه

به وجود آمدن زگیل دست و پا ها یکی از عارضه های رایج پوستی در بین گروه های سنی از کودکان تا میانسالان است. زگیل پا به انگلیسی Plantar warts و دست ها Hand warts ؛ در اندازه های مختلف می توانند روی دست و پا یا بین انگشتان و کف پا رشد کنند. از علائم آنها می توان به خارش، سوزش و برجستگی سفت اشاره کرد.

برخی از آنها به قدری کوچک هستند که مشکلی برای فرد ندارند ولی برخی دیگر همراه با علائم یا اندازه های بزرگی می باشند که حتی ممکن است انجام کارهای روزمره را نیز برای فرد دشوار کنند. درمان زگیل دست و پا برای این افراد مهم ترین دغدغه آنها می باشد. 

روش های درمانی بسیاری برای از بین بردن این زائده ها وجود دارند که در ادامه به بررسی کامل آنها می پردازیم. 

علت زگیل پا و دست چیست؟

عامل اصلی به وجود آمدن زگیل روی نقاط مختلف پا و دست نوعی از ویروس اچ پی وی یا همان پاپیلوم انسانی می باشد. این زائده ها به شکل های مختلف مسطح، خوشه ای یا تکی رشد می کنند. البته لازم به ذکر است که اندازه و شکل آنها بستگی به ضخامت پوست فرد و میزان مقاومت بدن با ویروس دارد.

احتمال ابتلا افرادی که سیستم بدنی نسبتا ضعیفی دارند، به زگیل دست و پا بیشتر است. به همین دلیل کودکان یا میانسالان بیشتر از دیگر افراد به این زائده ها روی دست و پا خود دچار می شوند.

نکته مهم دیگری که باید آن را جدی بگیرید، این است که وجود زخم های باز روی پوست در مواردی یکی از دلیل های اصلی ابتلا به ویروس hpv است.

یکی از سوالات رایج بیماران این است که آیا ویروس زگیل دست و پا با ویروس زگیل تناسلی یکی است؟ لازم است بدانید که ویروس ایجاد زگیل کلا در هر جای بدن ویروس اچ پی وی است ولی نوع ویروسی که باعث ایجاد زگیل در دست و پا می شود، با نوع ویروسی که باعث ایجاد زائده ها در دستگاه تناسلی می شود متفاوت است.

یکی از روش های تشخیص دقیق این دو عارضه از یکدیگر مشاهده عکس واضح زگیل تناسلی است.

برای تشخیص و علت دقیق با کلینیک زارعی تماس بگیرید

مشاوران ما می توانند با تجربه بالا و تخصص کاری در کمترین زمان علت ابتلا را تشخیص دهند. شماره تماس:

دلیل و علت ابتلا به زگیل دست و پا

روش های انتقال 

یکی از بسترهای مناسب برای انتقال زگیل پا محیط های مرطوب می باشد. در نتیجه در استخر ها شانس انتقال این ویروس بالاست. همچنین در صورت دست دادن با شخصی که زگیل فعال یا سرباز در دست خود دارد، ممکن است که ویروس اچ پی وی منتقل شود.

لازم به ذکر است که سویه خطرناکی از ویروس اچ پی وی وجود داشته که منجر به زگیل تناسلی می شود. اچ پی وی از نوع زگیل تناسلی فقط از طریق رابطه جنسی و تماس نواحی تناسلی انتقال میابد.

علائم زگیل پا و دست

به طور طبیعی افراد از این زگیل ها احساس خوبی نداشته و خجالت می کشند. از طرفی دیگر، رشد آنها روی دست و پا می تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی شود. ممکن است که زگیل های پا اکثرا با میخچه یا پینه به اشتباه گرفته شوند. پس به خوبی باید با علائم زگیل دست و پا آشنا باشید تا در صورت ابتلا بتوانید به خوبی آنها را تشخیص دهید. این نشانه ها عبارتند از:

  •  خارش خود زائده و اطراف آن
  • قرمزی و التهاب
  • احساس درد یا سوزش در اثر تماس با اجسام
  • برامدگی های زبر و سفت

در موارد جدی تر زگیل های دست و پا می توانند دارای علائم زیر باشند:

  • خونریزی در صورت خارش زیاد یا گیر کردن به جسم های دیگر
  • عفونت و تکثیر سریع زگیل در صورت عدم درمان

جلوگیری سریع از گسترش علائم

در صورتی که هر کدام از علائم بالا را تجربه می کنید با مشاوران ما تماس بگیرید یا در واتساپ در ارتباط باشید.

عکس انواع زگیل دست و پا

به طور کلی می توانیم بگوییم که در چند قسمت مشخص از دست و پا، احتمال رشد زگیل ها بیشتر از نواحی دیگر است. این قسمت ها عبارتند از:

زگیل بین انگشتان دست و پا

مرطوب ترین و گرم ترین قسمت پا و دست بین انگشتان بوده و تجمع میکروب در این مکان ها به نسبت بیشتر از سایر نقاط است. به خصوص افرادی که هیچ موقع از جوراب استفاده نکرده و بهداشت پا را رعایت نمی کنند بیشتر مستعد دریافت این ویروس هستند.

عکس زگیل بین انگشتان پا و دست

زگیل روی دست و پاشنه پا

یکی دیگر از قسمت هایی که امکان رشد زگیل در آنها زیاد است، پاشنه پا می باشد. معمولا زگیل ها در این قسمت به صورت تکی یا خوشه ای رشد می کنند. همچنین روی دست به دلیل قرار گرفتن در معرض تماس با اجسام و افراد مستعد ابتلا می باشد.

عکس زگیل روی دست و پاشنه پا

زگیل کف پا و دست

ایجاد زائده ها در کف پا ناحیه ای است که فشار وارد شده به آن نسبت به دیگر قسمت های بدن بیشتر است. همچنین در برخی از افراد به دلیل قوس زیاد کف پا، فضا بیشتری برای رشد زگیل وجود دارد. رشد زگیل ها در این نواحی به صورت تکی یا خوشه ای می باشد.

شکل زگیل کف دست و پا

چگونه از ابتلا به زگیل دست و پا جلوگیری کنیم؟

شما می توانید با انجام برخی از کارهای احتمال انتقال و ابتلا به زگیل را کاهش دهید. که عبارتند از:

  • خودداری از تماس فیزیکی با افرادی که زگیل دارند.
  • اگر شخصی هستید که عادت به جویدن ناخن دارد، سریعا این عادت را ترک کنید. زیرا اکثرا ویروس و میکروب زیر ناخن ها جمع می شود و شما ممکن است با جویدن آنها، ویروس را مستقیما وارد بدن خود کنید.
  • عدم استفاده از وسایل شخصی دیگران مانند حوله، ناخن گیر و… می تواند شانس انتقال را کاهش دهد.
  • زمان رفتن به استخر یا سونا های بخار و خشک حتما حوله به علاوه دمپایی شخصی به همراه داشته باشید.

درمان سریع و قطعی

به نقل قول از mayoclinic ممکن است که زگیل های دست و پا در طی مدت زمان طولانی خود به خود از بین بروند. ولی این امر کاملا احتمالی است. یعنی شاید هم از بین نروند! 

موضوع اصلی این است که افراد معمولا از وجود آنها حس خوبی نداشته و خجالت می کشند. حتی در اکثر موارد این زائده ها می توانند در انجام کوچکترین کارهای روزمره هم مشکل ایجاد کنند. در نتیجه ترجیح می دهند تا برای درمان زگیل دست یا پا خود اقدام کنند. اگر شما هم از وجود این زگیل ها رنج می برید، می توانید با روش های زیر در کمتر از یک ساعت آنها را درمان کنید:

📞 برای [ درمان سریع و قطعی در کلینیک زارعی ] با شماره روبرو تماس بگیرید: 02188658426 📞

لیزر زگیل پا و دست

به جرات می توانیم بگوییم که امروزه لیزر یکی از روش های درمان شگفت انگیز برای از بین بردن اکثر بیماری های پوستی به خصوص زگیل دست، پا و تناسلی است. از آنجا که این روش درمانی در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین بازدهی را دارد، منتخب 90% بیماران و جراحان مطرح می باشد. 

از آنجا که روش های تهاجمی دیگر مانند جراحی و بریدن به قسمت های دیگر پوست نیز آسیب می رساند، درمان زگیل دست و پا با لیزر بهترین روش درمان می باشد. لیزر CO2 قادر است عفونت را از ریشه سوزانده و زائده را برای همیشه از بین ببرد.

sunsheinpodiatry.com بیان می کند؛

Laser therapy might be considered if conventional wart treatments haven’t worked, or if your warts are especially numerous or especially large. It all depends on your personal situation and preferences.
اگر روش های درمانی دیگر موثر نباشند، یا اگر زگیل‌های شما به‌ویژه تعدادشان زیاد باشد یا به‌ویژه بزرگ باشد، به احتمال بسیار زیاد لیزر درمانی در نظر گرفته می شود.
گفته می شود، بسیاری از بیماران لیزر درمانی را برای کارایی و راحتی آن انتخاب می کنند.

⚠ مطلب مرتبط: لیزر زگیل تناسلی

کرایوتراپی یا فریز کردن زگیل دست و پا 

فریز کردن، انجماد یا کرایو اصطلاحات رایجی هستند که برای این روش درمانی استفاده می شود. درمان به روش کرایو که مانند لیزر به صورت سرپایی در کلینیک متخصص انجام می شود، با اعمال نیتروژن مایع یا دی اکسید کربن در دما -196 درجه سانتی گراد صورت می گیرد. سپس زائده های یخ زده، خشک شده و کنده می شوند. نسبت به تعداد زگیل های دست و پا ممکن است که پزشک چند جلسه را برای درمان آنها توصیه کند. زمان حدودی درمان برای زگیل ها حدود 20 دقیقه است.

قیمت فریز زگیل دست و پا
عکس فریز زگیل دست و پا

هزینه

به طور طبیعی درمان با لیزر و کرایو و هزینه بیشتری نسبت به سایر روش های درمان دارند. به این دلیل که بازدهی قطعی تری هم داشته و احتمال بازگشت ندارند. البته لازم به ذکر است که حدود 15 درصد از بیمارانی که تحت درمان با کرایو قرار می گیرند، اعتراض از برگشتن زگیل ها دارند. از آنجا که هزینه درمان نسبت به تعداد زگیل ها و اندازه آنها متفاوت است، باید حتما توسط پزشک بررسی شوند.

هزینه درمان با لیزر و کرایو در کلینیک زارعی

جهت اطلاع از هزینه های دقیق برای درمان زگیل دست و پا در کلینیک زارعی با شماره زیر تماس بگیرید.

مراقبتهای پس از درمان زگیل دست و پا با لیزر و کرایو

یکی از نکات مهمی که باید قطعا به آن توجه کنید، تمیز نگه داشتن محل زخم می باشد. در صورت خروج خونابه و ترشحات  محل را تمیز کنید تا عفونت نکند. زمان بهبودی کامل و ترمیم زخم حدودا دو هفته طول می کشد و طی این مدت فرد باید از کارهایی که باعث تحریک محل درمان شده زائده می شوند، خودداری کند. 

در صورت رعایت این نکته زخم به خودی ترمیم پیدا کرده و زود خوب می شود ولی در مواردی ممکن است پزشک پماد خاصی را برای تسریع تجویز کند.

تشخیص

اگر مشکوک به زگیل پا و دست هستید، باید با پزشک مشورت کنید، زیرا تشخیص میزان رشد زگیل در زیر پوست دشوار است. اگر زگیل باعث درد شما شده یا به مکان دیگری سرایت کرده است، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.
پزشک می تواند به شما کمک کند تا بر اساس میزان پیشرفت زگیل، تعیین کنید که کدام درمان برای شما بهترین است. برای مثال، اگر زگیل در حال رشد خوشه ای باشد، پزشک ممکن است یک درمان ترکیبی متفاوت را برای اطمینان از حذف آن انتخاب کند.

سوالات متداول

بله. امروزه درمان با لیزر تنها روش قطعی برای از بین بردن این زائده ها بوده و احتمال عود نیز ندارد.

خیر. لیزر زگیل در کلینیک پزشک به صورت سرپایی انجام شده و بیمار پس از درمان می تواند به محل زندگی خود بازگردد.

خیر. این روش با دقت بالا توسط متخصص انجام می شود و هیچگونه خطری ندارد. از آنجا که محل به صورت موضعی بی حس می شود، فرد هیچگونه دردی را حس نمی کند.

این راه روشی مناسب برای درمان نمی باشد و پزشکان نیز آن را توصیه نمی کنند.

درمان بواسیر عمل لیزر (هموروئید)، دکتر متخصص جراحی در تهران

درمان بواسیر عمل لیزر (هموروئید)، دکتر متخصص جراحی در تهران

بهمن 6, 1401
قارچ شیتاکه چیست؟ خواص + قرص شیتاکه برای زگیل تناسلی HPV

قارچ شیتاکه چیست؟ خواص + قرص شیتاکه برای زگیل تناسلی HPV

اسفند 20, 1401

مطالب مرتبط

شماره موبایل خود را جهت تماس کارشناسان میتوانید وارد کنید و به دیگران در سایت نمایش داده نمیشود
105 دیدگاه ها
تمام نظرات را نمایش بده
احمد

من یه زائده گوشتی لای انگشتای پام دارم که فکر نمیکنم زیگیل باشه ولی اذیت میکنه

لیلا
پاسخ به  admin

شما واتساپتون بالا نمیاد چرا

فاطمه
پاسخ به  admin

سلام ،دخترم من دو ماه که زائده پوستی در کف دوستاش درآمده که میدونم زگیل هستش ،دخترم ۸ ساله هست ،من برای درمانش چه کنم ؟

سعادت

سلام دکتر چند وقت پیش کف پای من یه زگیل کوچیک زده بود که کرایو کردم و از بین رفت این یعنی من ویروس اچ پی وی گرفتم؟

هلیا

سلام آقای دکتر پسر من روی انگشتش یه زیگیل زده که اندازش متوسطه

فاطمه
پاسخ به  admin

سلام صورتم زگیل زده رفتم یخ گذاری کردم خواستم بدونم جاش میمونه یانه

علی

وقت بخیر بنده از مادرزاد سه تا زگیل روی آرنجم دارم که موقع کار کردن اذیتم میکنه شما با لیزر میتونید درمان کنیدشون؟

بهناز
پاسخ به  علی

چسب زگیل استفاده کنید عالیه

آزاده

سلام روی صورت من یک زائده تاول مانند ایجاد شده که تقریبا پهنه و اذیتمم نمیکنه. میتونم عکس بفرستم تشخیص بدین چیه؟

سعیده

سلام قیمت درمن زگیل دست با کرایو رو می خواستم بدونم

امید

سلام شما از زگیل های دست نمونه برداری میکنین برای تشخیص؟

احمد

سلام روی دست من چند ساله چندتا زگیل نسبتا کوچک هست و قبلا بهش شیره انجیر میزدیم ولی فایده نداشت چکار کنیم؟؟

عارف

سلام دکتر من از بچگی زگیل های ریز روی پام داشتم که دو سال و نیم پیش با کرایو درمانشون کردم ولی باز هم یه زگیل بزرگ روی انگشتم رشد کرده و واقعا کفش پوشیدنو دردناک میکنه. اگر لیزر کنم کلا از بین میره؟

محسن اسلامدوست

سلام دکتر جان خوبی پسرم الان حیلی وقته زگییل روی پا داره نمدونم دیگه چکار کنم

محسن اسلامدوست

چند بار هم دکتر بردم فریز انجام دادم خوب نشده لطفا راهنمایی کنین

محسن اسلامدوست

سلام میتونم عکس بفرستم

فهیم

سلام من یه زگیل دور انگشتم دارم که از بچگی بوده و فکر نمیکنم بخاطر ویروس اچ پی وی ایجاد شده باشه. ولی خب شکل قشنگی نداره. هزینه برداشتن زگیل دست با لیزر در کلینیک شما چقدر میشه؟

۰۰۰

سلام من ۷ ساله که زگیل روی انگشت دستم دارم و ۱ساله دارم انگشت دستم را کرایو میکنم اما زگیل هنوز از دست من نرفته علت چی هست

هستی
پاسخ به  ۰۰۰

سلام دوست عزیز، کرایو اشتباه محضه، روزی ب دونه سیر بخور و روزی یه بار محلول سیر رنده شده ، سرکه سیب و زردچوبه رو قاطی کن ب مدت ی رب بزار رو پوست، در عرض دو هفته کامل خوب میشی

محسن
پاسخ به  هستی

واقعا شما انجام دادین از بین رفت

رضا

سلام خسته نباشید من کف دستم زگیل خیلی کوچیک زده بود بعدش رفتم فیریز کردم تاول خیلی بزرگی زد بعد دکتر تاول ترکوند و بی حس کردو یک قسمت از زگیل فک کنم برید و بعدش زگیل بزرگ شد الانم چند جلسه لیزر و فیریز کردم دوباره بزرگ شده اصلا تغییری حس نمیکنم به نظرتون باید چیکار کنم؟

مریم

سلام من زگیل هاروی دستم روسوزاندم وپمادهایی که گفتن استفاده کردم ولی هنوز خوب نشدن والان کمیذعفونت کرده بایدچیکارکنم

زهرا

سلام من کرم کلیترامازول دیشب داخل واژن زطم میخوام بدونم الان اگ رابطه جنسی دخول برقرار کنم به آلت همسرم مایده میشه یا جذب شده

شیدا

چندتازگیل از کنارلب دخترم ریشه دارهم هست خیلی ناراحتم

شیدا

زگیل روچند باز فریز کردم بازهم درامده چکارکنمکنارلب

امیر

سلام وقت بخیر من چند عدد زگیل داشتم ۲تا روی دست و ۳تا قسمت تناسلی حدود یک هفته پیش اونا رو فریز کردم و بعداز لون دانه های قرمز رنگ بدونه خارش در سطح بدنم داره رشد میکنه ایا خطر دارن این دانه ها؟

هنگامه

سلام از کنار ناخن پام چندشاخه حالت گوشت اضافه داره میشه لیزر کرد ازبین بره

رها

سلام خسته نباشید من تقریبا۳ ساله که رو دستم زگیل زدم که اونم از یکی از اشناهامون برداشتم اول یکی بود ولی الان شش تا شده واقعا دیگه حالم از خودم بهم میخورهون هشت بار فریز کردم دو بار هم سوزوندمشون کلینیک شما تهران هست ولی من خوزستانم چی کار کنم ترو خدا کمکم کنین

رها

دکتری میشناسین توی خوزستان که این کارو انجام میده مثل شما

ماهان

سلام دکتر خسته نباشید.من حدود یه سال میشه که دور انگشت دستم یه زگیل زده روز به روز هم بزرگتر میشه چند وقت پیش هم دیدم روی دستم داره زگیل های زیادی رشد می‌کنه.لطفا راهنمایی کنید

فرنوش

من تقریبا یکسال کرایو کردم اما الان زگیل روی دستم خیلی بزرگ شده کرایو اصلا فایده نداشته و الان زگیل اینقدر بزرگ شده که

Last edited 2 years ago by فرنوش
احسان

سلام من زگیل تناسلی در ناحیه کشاله ران دارم و شش ماه تمام هر ماه کرایو میکنم ولی دوباره زگیل ها رشد می‌کنه در ضمن قرص پاور فیت روزی دو عدد مصرف میکنم خواهشاً راهنمایی کنید چکار کنم

محمد

سلام آقای دکتر خسته نباشید
روی دست من س تا زگیل ب وجود اومد ک رفتم دکتر سوزوندمشون
الان ی هفته ای میشه ک گذشته ولی س چهار زگیل کوچک دیگر در اومده!!! چرا هی زگیل بوجود می‌آید برم دکتر بسوزونم باز دوباره در میاد چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید
ممنون از شما

مریم

سلام من یه مدت استخر میرفتم دستم زگیل درآورد اول رفتم با فریز کردن برام از بین بردن بعد چند ماه دوباره در اومدن بعد با لیزر از بین بردم دوباره بعد دو سال در اومدن
حالا دارو بهداشتی یا به قول قدیمی ها واجبین که خمیر درست میکنم روی زگیل میزارم از بین میره
میشه لطف کنید بگین دارویی نداره که مصرف کنیم سیستم بدنی قوی بشه

علی از مشهد

با سلام خدمت ادمین و گروه درمانی دکتر زارعی.من در لای انگشتان پای راستم تعدادی زیگیل مشاهده کردم .تاکنون حدود سه بار لیزر درمانی و یک بار کرایو انجام دادم ولی دوباره زیگیل تولید شده و از جای دیگری درآمده به نظر شما چقدر باید لیزر های عمقی را ادامه بدم؟

ali

سلام خسته نباشید من روی دستم چنتا زگیل دارم چجوری درمانش کنم درمان دیگری جز؟لیزر و کرایو نداره اگه میشه لطفا جواب بدین

مصطفی نصرالهی

سلام دست پسره من هم هست روز به روز بیشتر میشه چه باید کنیم با لیزر دادیم سوزاندن ولی زیاد شده

پریا

سلام
من ۷ تا زگیل کف پا دارم
سوال بنده این هستش که آیا موقع لباس پوشیدن و در اثر تماس ممکن هست که به جاهای دیگه بدنم سرایت کنه؟

بهزاد جهانی

سلام خستع نباشید در اوردن زیگیل با لیزر رویه دست چند روز استراحت پزشکی دارد

فاطمه

زگیل صورت یخ گذاری کردم جاش میمونه یانه

ابراهیمی

سلام خانمی ۳۸ ساله هستم از ۴ سال پیش رو دستم زگیل دراورد دوبار فریز انجام دادم موقت از بین میروند اما دوباره روی دستم زگیل میزنه الان هر دو دستم درآورده میخاستم بدونم برای درمان پیش چه دکتری بروم و آیا راه درمان دیگه ای غیر از فریز وجود دارد یا خیر،

Arefeh

سلام من پوستای‌ کنار ناخن دستمو‌ کندم بعد زگیل زده با لیرز خوب میشه؟

Rose

سلام دکتر .من چنتا زگیل از نوع سفتش داشتم بعد رفتم فریزشون کردم الان مرتب تمیزمیکنم بعد پماد میزنم و با دستمال کاغذی و چسب میبندمش الانم پوستش و کندم گوشت دستم کاملا معلومه الان ای ینی داره ازبین میره یا کار من اشتباهه

مهدیه

سلام من چندین سال است زگیل ریز زیادی روی دست و پام دارم امکان برداشت با لیزر هست؟

حمید

سلام آیا لیزر یا کرایو برای بارداری ضرر داره اطفا جواب بدین

فرهاد

من در دست و پا دارم اما نمی‌دانم چیتوری آنرا از بیببرم

ناشناس

چه جالب خود من بعد رابطه با کسی ۴ تا زگیل در آوردم اونم از نوع کرایو

مریم

برای زگیل صورت کدام روش مناسب است

بی نام

سلام من زگیل در اومده روی انگشت پام خیلی بودن بعد رفتم لیزر کردم همشو دکتر بهم گفته کفش نپوش بنظرتون حرف منطقیه؟

Setare

سلام دکتر دست کنار انگشتم زیگیل خوشه ای زده من به دکتر رفتم و لیزر کردم مراقبت هم کردم وقتی جاش رفت دوباره به همون صورت کنارش در اومد ببخشید این نشانه چی هست

فاطمه

سلام من دو ماهی میشه تحت درمانم برای زگیل کف پام و تا حالا دوبار فریز پا انجام دادم دفعه اول دردناک بود و خون اومد و تا یک هفته از درد نمیتونستم پامو تکون بدم با اینکه دکتر پماد و اسپری داده بود. دیروز برای بار دوم فریز کردم ولی با دفعه اول فرق داشت و اینسری روی خود زگیل تاول زده انگار و رنگش سفید رنگه و دردناکه وقتی راه میرم. تا چند روز این بهبود می‌یابه؟ بزرگتر نمیشه؟ لطفا راهنمایی کنید

فاطمه
پاسخ به  فاطمه

سلام وقت بخیر من چن روز پیش قسمت هایی ک از دست و پاهام زگیل زده بودن رو لیزر کردم و با فردای همون روز جای
دوتا زگیلام ک لیزرکرده بودم ی تاول خیلی بزرگ زده و کاملا سیاه شده و خون داخلش جم شده
آیا باید این تاولع خونی و بترکونم یا ولش کنم خودش میرع؟

بهار

سلام ببخشید ممکنه زگیل دست و پا باعث ایجاد زگیل تناسلی و یا صورت بشه؟!

عرفان

بعد از فیریز کردن زگیل روی انگشت دست تاول زدن دور زگیل طبیعی هستش و چه زمانی از بین میرود

Last edited 9 months ago by عرفان
آرش

سلام من زگیل دستم را چند باری فریز کردم ولی دوباره رشد کرد و تعدادش بیشتر شده الان چه پیشنهادی دارین لیزر کنم یا نه؟ اگر لیزر بهتره انجام بدم

آذین

سلام وقت بخیر ببخشید دختر من روی زانوش زگیل زده اقدام کردم برای لیز دکتر پوست گفتن چون 5 سالشون هست و کوچیکه نباید لیزر بشن و خطرناک هست می خواستم سوال کنم این قضیه واقعا صحت داره یا خیر ؟ در ضمن از روش های درمانی چسب زگیل هم استفاده کردم ولی هنوز نتیجه نگرفتم. لطفا راهنمایی می فرمایید.

شیوا

سلام من پسرم ۶ساله هس .چند تا زیگیل تو دستش در اورده .من سه جلسه فریز هم بردم ولی فایده ای نداشته .زده بیشتر هم شده .میشه راهنمایی کنید