مرکز درمان بواسیر(هموروئید)، شقاق، کیست مویی، فیستول و زگیل تناسلی

  • آدرس
    تهران، ابتدای خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، پلاک 14، طبقه 5
  • تلفن
    ۰۹۹۱۸۹۵۴۰۹۱   -   ۰۲۱۸۸۶۵۸۴۲۶
  • شنبه-چهارشنبه 8:00 تا 22:00
    مشاوره تلفنی: 7:00 تا 23:00

آیا بواسیر باعث کمر درد میشود؟ + ارتباط یبوست و کمردرد

آیا بواسیر باعث کمر درد میشود؟ + ارتباط یبوست و کمردرد

بیماری بواسیر یا هموروئید یکی از بیماریهای نشیمنگاهی-مقعدی بوده که میتواند سایر اعضای بدن را مانند لگن نیز درگیر کند. در این میان ممکن است بیماران این سوال را داشته باشند که آیا بواسیر باعث کمر درد میشود؟ 

در ادامه نحوه اثرگذاری توده هموروئید خارجی و داخلی را بر قسمت های مختلف بدن به خصوص “کمر” بررسی خواهیم کرد.

چگونه بواسیر باعث کمر درد میشود؟

بواسیر یک بیماری زمینه ای لگنی است که باید مورد توجه قرار گیرد. هموروئید ترومبوزه داخلی یا خارجی ممکن است شدیدتر شود و برای برداشتن نیاز به جراحی داشته باشد. در نتیجه درد شدیدی در کمر و لگن پخش شده و ممکن است تا مدت ها باقی بماند. در نتیجه بهترین کار پیشگیری از ایجاد خود بیماری بواسیر است.

همچنین احساس سنگینی پاها، احساس سوزش، تورم، بی قراری پا، ضربان و گزگز زمانی که به هموروئید مبتلا هستید، ممکن است به وجود بیایند.

در برخی بیماران هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت کند هموروئید می تواند مستقیماً باعث درد لگن شود. بدون افتادگی شدید یا دفع شدید مدفوع، درد هموروئیدی معمولاً به ناحیه رکتوم محدود می شود.

مطلب پیشنهادی: لیزر هموروئید چگونه است؟

آیا هموروئید می تواند باعث درد عصبی در پاها شود؟

آیا هموروئید می تواند باعث درد عصبی در پاها شود؟

healthmatch.io بیان میکند؛ این ایده که درد هموروئید به پاها می رسد هنوز مورد بحث است. هیچ شواهد قطعی مبنی بر اینکه هموروئید باعث درد عصبی در پاها می شود وجود ندارد، پس چرا برخی افراد بر این باورند که این امکان وجود دارد؟

The idea that hemorrhoid pain radiates down the leg is still under debate. There is no conclusive evidence that hemorrhoids cause nerve pain in the legs, so why do some people believe this is possible?

یک مطالعه ارتباط بین هموروئید و نارسایی مزمن وریدی را مورد بررسی قرار داد و یافته‌ های جالبی را کشف کرد.

سیاهرگ ها جریان خون را از بدن به قلب تسهیل می کنند. جریان می تواند با انسداد وریدی، انقباض ناکافی ماهیچه های اطراف سیاهرگ ها، یا زمانی که دریچه های وریدها به درستی پمپاژ نمی کنند، قطع شود. این می تواند باعث تجمع خون در پاهای شما شده که در نتیجه باعث CVI میشود.

در میان علائم دیگر، از جمله تورم در ساق پا، مچ پا، یا پا و خارش پوست اطراف ساق پا، می تواند باعث واریس و درد شود.

علت کمردرد بواسیر چیست؟

بواسیر معمولاً به دلیل افزایش فشار روی وریدهای ناحیه تحتانی رکتوم و مقعد ایجاد می شود.
عوامل خطر شامل موارد زیر است:

  • زور زدن در هنگام اجابت مزاج
  • بلند کردن وسایل سنگین
  • مدت زمان طولانی نشستن روی توالت
  • ضعیف شدن مقعد و مقعد با افزایش سن
  • دریافت ناکافی فیبر
  • بارداری

درک عوامل ایجاد کننده بواسیر می تواند به شما در ایجاد تغییراتی در سبک زندگی کمک کند تا خطر ابتلا به آن و کمر درد را کاهش دهید.

آیا یبوست باعث کمردرد میشود؟

بله گاهی اوقات، فقط داشتن یبوست به تنهایی نیز می تواند باعث کمردرد شود. وقتی یبوست دارید، مدفوع اضافی نشسته در روده‌ها باعث تورم روده‌ها می‌ شود، این انسداد در دستگاه گوارش فشار زیادی به ماهیچه‌ های بدن به‌ خصوص کمرتان وارد می‌ کند و باعث درد و درد می‌ شود.

گاهی اوقات برعکس است. این وضعیت کمر است که مقصر یبوست است. اگر یک عفونت زمینه ای یا توموری دارید که فشار بیش از حد به نخاع وارد می کند یا اخیراً آسیب نخاعی را تجربه کرده اید یا بیماری سیستم عصبی شما تشخیص داده شده است، به احتمال زیاد بدن شما به شرایطی مبتلا شده است که به عنوان روده نوروژنیک شناخته شده که باعث یبوست شدید می شود. نه تنها یبوست می تواند باعث کمردرد شود، بلکه گاهی برعکس نیز وجود دارد.

چه زمانی به پزشک خود مراجعه کنید

یبوست و بواسیر ممکن است برای هر کسی رخ دهد. با این حال، علائم خاصی مانند موارد ذکر شده در زیر وجود داشته که جدی بوده و باید فورا درمان شوند. در صورتی که چنین چیزی را تجربه می کنید، در اسرع وقت به دنبال مراقبت های پزشکی باشید:

1. در 7 روز متوالی اجابت مزاج نداشته اید

این عارضه نشان می دهد که رکتوم یا مدفوع شما مسدود شده در روده بزرگ خود دارید. این موارد باید بلافاصله تحت راهنمایی یک پزشک درمان شود. ممکن است که شما نهفتگی مدفوع داشته باشید. چنین یبوست شدیدی باعث کمردرد می شود و می تواند به کارایی بدن آسیب جدی وارد کند.

2. خون در مدفوع

وجود خون در مدفوع معمولاً نشانه خونریزی داخلی یا شقاق مقعدی، بیماری التهابی روده (IBD) یا حتی گاهی اوقات انسداد روده است. گاهی اوقات، به دلیل خراش یا پارگی در داخل دستگاه گوارش یا خارج از آن اتفاق می افتد. موارد نادری نشان می‌دهد که این عارضه نشانه‌ای از سرطان روده بزرگ یا زخم است.

3. کمردرد مداوم

موارد زیادی وجود دارد که یبوست باعث ایجاد کمردرد به خصوص کمردرد می شود اما شدید نیست. نسبتاً در حال نوسان است. مهم نیست که وضعیت چقدر پیش پا افتاده یا بحرانی است، همیشه به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید، زیرا کمردرد مداوم نیز می تواند نشانه ای از هر مشکل اساسی دیگر در بدن باشد.

4. تب

در ابتدا هیچ ارتباطی بین تب و یبوست وجود ندارد. اما دلیل ناشناخته و زمینه ای یبوست می تواند شما را به تب منجر شود. این می تواند به دلیل عفونت ویروسی، باکتریایی یا انگلی باشد. برای درمان چنین مشکلاتی به داروهای تجویز شده توسط پزشک نیاز دارید و از این رو باید به دنبال مشاوره فوری پزشکی باشید.

پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی؛ هموروئید و زخم باز

پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی؛ هموروئید و زخم باز

خرداد 7, 1403
درد مقعدی نشانه چه بیماری است؟ درمان و علت درد در مقعد

درد مقعدی نشانه چه بیماری است؟ درمان و علت درد در مقعد

خرداد 15, 1403

مطالب مرتبط

شماره موبایل خود را جهت تماس کارشناسان میتوانید وارد کنید و به دیگران در سایت نمایش داده نمیشود
0 دیدگاه ها
تمام نظرات را نمایش بده