عکس شقاق مقعدی + تصویر واضح از شکل فیشر

عکس شقاق مقعدی

عکس شقاق مقعدی زخمی سطحی را نشان می دهد که در پوشش سلولی مقعد ایجاد شده است. البته در صورتی که این زخم را درمان نکنید، احتمال دارد، زخم عمیق تر شود و حتی عضله نیز دچار پارگی عمیق شود. شقاق به صورت زخمی طولی در نیمه تحتانی کانال مقعد در ناحیه زیر خط دندانه‌ای ایجاد می‌شود.

این زخم در ناحیه ای حساس از بدن واقع شده که مملو از حسگر است از همین روی بیمار درد شدیدی را تجربه می کند. به گونه ای که اغلب بیماران حتی اجازه معاینه انگشتی را نیز به پزشک نمی دهند. از عواملی که در ایجاد این زخم نقش دارند، می توانیم به زایمان، سابقه جراحی در این ناحیه، آمیزش جنسی مقعدی و یبوست اشاره کنیم.

عکس شقاق یا فیشر مقعدی

عکس شقاق

همان طور که در عکس شقاق مقعدی نیز مشخص است، این بیماری همراه با درد شدید با نشانه های دیگری مثل سوزش، خارش، خونریزی، تورم و قرمزی ظاهر می شود.از طرفی چون این زخم در ناحیه ای حساس بدن و مملو از آلودگی ایجاد می شود، احتمال عفونی شدن آن بسیار زیاد است.

درمان شقاق از روش های متنوعی امکان پذیر است. اما اغلب این روش ها مانند درمان های خانگی و دارویی تنها در از بین بردن علائم موثر هستند و بیماری پس از مدتی حتی با علائم شدیدتر عود می کند. استفاده از روش های تهاجمی مانند درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی می تواند به طور کامل بیماری را درمان نماید. تکنیک لیزر درمانی بدون درد و خونریزی بیماری را درمان می کند از همین روی از  محبوبیت بالایی برخوردار است.

شکل شقاق حاد و مزمن

عکس واضح از شقاق مزمن یا حاد

بیماری شقاق نسبت به نوع علائم و مدت زمان ثابت ماندن نشانه ها به دو نوع حاد و مزمن تقسیم بندی می شود. اگر این علائم با فرد تا 8 هفته همراه باشند، شقاق حاد و اگر پس از این مدت اثری از بهبودی حاصل نشود، شقاق مزمن نامیده می شود. زمانی که این زخم به مرحله مزمن می رسد، می تواند درد و سوزش زیادی به مقعد وارد کند. عکس این بیماری طی این دو مرحله به صورت بالا می باشند.

شقاق و بواسیر

علائم یا نشانه های مشترک دو بیماری شقاق و بواسیر باعث شده تا در برخی از موارد افراد متوجه نشوند که به کدام یک مبتلا هستند. نکته که باید به آن توجه کرد، این است که شقاق ایجاد پارگی در اطراف کانال مقعد می باشد در حالی که بواسیر سیاهرگ ملتهب شده اطراف مقعد بوده و به شکل بیرون زدگی خودش را نشان می دهد.

عکس بواسیر و شقاق