مرکز درمان بواسیر(هموروئید)، شقاق، کیست مویی، فیستول و زگیل تناسلی

  • آدرس
    تهران، ابتدای خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، پلاک 14، طبقه 5
  • تلفن
    ۰۹۹۱۸۹۵۴۰۹۱   -   ۰۲۱۸۸۶۵۸۴۲۶
  • شنبه-چهارشنبه 8:00 تا 22:00
    مشاوره تلفنی: 7:00 تا 23:00

درمان بواسیر با روغن زیتون چگونه انجام می شود؟

درمان بواسیر با روغن زیتون چگونه انجام می شود؟

یکی از سوالاتی که اکثر بیماران عزیز از ما میپرسند، این است که آیا درمان بواسیر با روغن زیتون امکان پذیر است؟ در این مقاله تصمیم داریم این روش درمانی یا بهتر است بگوییم روش پیشگیری را به طور کامل برای شما عزیزان شرح دهیم که بدانید تاثیر گذار است یا خیر…

حتما بخوانید: بواسیر یا هموروئید چیست؟

برای انتخاب بهترین راه درمان با ما تماس بگیرید

اگر نمی دانید کدام روش برای درمان بهتر است، با شماره زیر تماس بگیرید تا از مشاوران ما بهترین راهنمایی را دریافت کنید.

بواسیر یا هموروئید چیست؟

بیماری بواسیر یا هموروئید در حقیقت سیاهرگ های ملتهب شده اطراف مقعد هستند که به دو نوع هموروئید داخلی و خارجی دسته بندی می شوند. بواسیر داخلی به صورت توده ای داخل کانال رکتوم و بواسیر خارجی به شکل برجستگی اطراف مقعد یا خارج از کانال رکتوم به وجود آمده که عمل دفع را بسیار سخت می کنند. 

از این رو مصرف خوراکی های فیبردار، نوشیدن آب کافی در روز و استفاده از هضم کننده ها همراه غذا یا روغن زیتون همراه سالاد کنار وعده های غذایی باعث جلوگیری از یبوست می شود. پیشگیری از یبوست یکی از عوامل مهم جلوگیری از ابتلا به بواسیر است. 

همچنین اگر شخصی مبتلا به بواسیر است، با رعایت این چند نکته ساده می تواند از دردناک شدن توده جلوگیری کند.

مالیدن روغن زیتون روی بواسیر

درمان بواسیر یا هموروئید با روغن زیتون یکی از روش های خانگی می باشد که در مراحل ابتدایی بیماری شاید بتواند از پیشرفت آن جلوگیری کند. ولی به هیچ عنوان آن را به طور قطعی درمان نمی کند. 

شکی نیست که روغن زیتون به عنوان یکی از بهترین نرم کننده های روده برای دفع راحت بیماران ابتلا به بواسیر توصیه می شود اما اینکه در درمان بواسیر نقشی داشته باشد، توسط پزشک یا متخصصی تایید نشده است. 

همچنین لازم است بدانید که تنها راه درمان قطعی بواسیر با لیزر یا عمل جراحی است. در 99% موارد بیمارانی که با روشهای خانگی توده بواسیر خود را کمی کوچک کرده اند، شاهد بازگشت بواسیر عارضه بوده اند.

افراد معمولا پنبه را به روغن زیتون آغشته کرده و به مدت 20 دقیقه روزی 3 الی 4 بار روی بواسیر خود اعمال می کنند. ممکن است که توده هموروئید طی مدت بلندی با انجام این کار کمی کوچک شود اما صد در صد درمان نشده و اگر فرد دو روز این کار را انجام ندهد، توده مجددا ملتهب می شود. به علاوه ممکن است با انجام این کار فقط پوست خود را حساس کرده و نتیجه مطلوبی هم دریافت نکند. 

بیماران می توانند به جای بیهوده صرف کردن وقت خود با روش های خانگی در کمتر از یک ساعت با لیزر بواسیر خود را درمان کنند.

خواص استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون یکی از مواد طبیعی و خوراکی می باشد که خواص زیادی برای سلامتی انسان دارد. این ماده مغذی می تواند بدن را از سموم مضر پاک کرده و با ترکیباتی که در خود دارد، موجب هضم بهتر غذا و کنترل گردش خون بشود. روغن زیتون علاوه بر سم زدایی بدن برای کمک به درمان بسیاری از بیماری های دیگر از جمله چربی خون، آسم و آلزایمر (بیماری های فراموشی) استفاده می شود. همچنین روغن زیتون دارای ویتامین های بسیاری مانند ویتامین ای E بوده که اگر به هر شکلی فرد آن را استفاده کند، برای بدنش مقوی بوده و جذب می شود. برای افرادی که مشکلات گوارشی و اجابت مزاج دارند، روغن زیتون یک ترکیب پایدار و بسیار مفید است که علاوه بر ساختن کلاژن هایی که بدن روزانه به آنها نیاز دارد، به قونت گرفتن ماهیچه ها و قوی تر شدن آنها نیز کمک می کند.

زگیل دهانی + {درمان و روشهای انتقال زگیل زبان}

زگیل دهانی + {درمان و روشهای انتقال زگیل زبان}

اسفند 25, 1399
نحوه تعویض پانسمان کیست مویی (سینوس پیلونیدال) پس از عمل

نحوه تعویض پانسمان کیست مویی (سینوس پیلونیدال) پس از عمل

خرداد 1, 1400

مطالب مرتبط

شماره موبایل خود را جهت تماس کارشناسان میتوانید وارد کنید و به دیگران در سایت نمایش داده نمیشود
15 دیدگاه ها
تمام نظرات را نمایش بده
حسام

به نظرم تنها راه درمانش با لیزر روشای خونگی اصن جواب نمیده خودتونو خسته نکنین دوستان!

رضایی
پاسخ به  حسام

جواب منو دادین؟

مهشید

ممنون از مطلب بسیار آموزندتون

مصطفی محمدیان

سلام چندین ساله فیشر دارم و هنگام مدفوع درد دارم باید با انگشت استفاده نمایم

مصطفی محمدیان

باید چکار کنم لطفاً راهنمای بفرمایید آیا کلینیک پزشکی متخصص ویا فوق تخصص گوارش دارد

صابره

آیا پمادی برای دفع مدفوع سفت وبواسیرهست

تاجیک
پاسخ به  صابره

زایلوژل عالیه

رضا
پاسخ به  صابره

سلام ، نیم ساعت قبل از دستشویی دو قاشق مربا خوری اسفرزه را در یک لیوان آب جوش بریز ، ربع ساعت صبر کن تا عمل بیاید ، یک قاشق مربا خوری عسل اضافه کن و هم بزن ، چون اسفرزه به هم میچسبد ، بخور و یک لیوان آب گرم هم بعداز آن بخور ، برای نرمی مدفوع خوب است .

محمدعلی

ایا ترشی برای بواسیر مضر است ؟؟

بهرام

سلام من چون زمان و حوصله کافی برای کولونوسکوپی ندارم میخوام مستقیما با لیزر این زایده برداشته بشه ،تمامی عواقب را هم گردن میگیرم ۰ایا رفتن به کولونوسکوپی اجباری است؟