مرکز درمان بواسیر(هموروئید)، شقاق، کیست مویی، فیستول و زگیل تناسلی

  • آدرس
    تهران، ابتدای خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، پلاک 14، طبقه 5
  • تلفن
    ۰۹۹۱۸۹۵۴۰۹۱   -   ۰۲۱۸۸۶۵۸۴۲۶
  • شنبه-چهارشنبه 8:00 تا 22:00
    مشاوره تلفنی: 7:00 تا 23:00

علائم عفونت بعد از عمل هموروئید + علت خارش بعد عمل بواسیر

علائم عفونت بعد از عمل هموروئید + علت خارش بعد عمل بواسیر

عفونت بعد از عمل هموروئید یا بواسیر نادر است. اما مانند هر عمل جراحی دیگری، احتمال خطر عفونت بعد از جراحی هموروئید نیز وجود دارد. معمولا بیمارانی که تحت جراحی بواسیر قرار می گیرند، بعد از عمل خارشی در ناحیه مقعد خود حس میکنند. که این خارش ممکن است گذرا بوده یا به یک عارضه مزمن تبدیل شود. در ادامه بررسی خواهیم کرد که آیا خارش مقعد نشانه عفونت است؟ 

همچنین علائم دیگر عفونت کردن توده را مشخص میکنیم.

سایت پزشکی معتبر vinmec.com می گوید؛

Because the surgical area is located next to the anus, it is easy to get bacteria after each bowel movement, causing infection, redness, and festering.

از آنجایی که ناحیه جراحی شده درست در کنار مقعد قرار دارد و (زخم هم باز بوده)، به راحتی بعد از اجابت مزاج یا خروج گاز باکتری ها جذب میشوند. که عفونت، قرمزی و خروج چرک اتفاق می افتد.

علت خارش بعد عمل بواسیر چیست؟

علت خارش بعد از عمل بواسیر

در صورت انجام انواع عمل های جراحی در ناحیه مقعد؛ هموروئیدکتومی، جراحی با استپلر، رابربند و…  که شامل بریدن بواسیر خارجی و هموروئید داخلی، پوست اضافی … هستند، در این صورت ناحیه اسکار می تواند ملتهب بوده و خارش داشته باشد. در نتیجه پس از جراحی خارش و سوزش ادامه دارد.

بیمار بنا بر یکی از دلایل زیر، بعد از عمل بواسیر خارش دارد:

  1. بهبود زخم: خارش مقعد یک علت رایج در طول روند بهبودی پس از هر عمل جراحی، از جمله جراحی هموروئید است. با بهبودی محل جراحی، پوست ممکن است خشک شده و تحریک شود. در این مواقع بیمار احساس خارش میکند.
  2. حساسیت پوستی: پوست اطراف ناحیه جراحی شده ممکن است به مواد بیهوشی واکنش نشان داده و دچار خارش و التهاب شود.
  3. تحریک توسط مدفوع: بعد از جراحی هموروئید، دفع مدفوع می تواند محل جراحی را تحریک کند. که در این مواقع خارش به وجود می آید. اگر یبوست داشته باشید و مدفوع سفت شود، این خارش چند برابر میشود.
  4. عفونت: در برخی موارد، خارش ممکن است نشانه عفونت در محل جراحی باشد. اگر خارش با علائم دیگری مانند افزایش درد، قرمزی، تورم یا تخلیه از محل برش همراه باشد، می تواند نشان دهنده عفونتی باشد که نیاز به مراقبت های فوری دارد.

علائم عفونت بعد از عمل هموروئید

عفونت در بدن هر بیمار ممکن است به شکل های مختلفی نمایان شود. این نشانه ها عبارتند از:

  • افزایش درد: اگر درد شدید یا مزمنی را در محل جراحی تجربه کردید که بعد از مصرف داروهای مسکن تجویز شده تسکین نیافت، می‌ تواند نشانه‌ ای از عفونت باشد.
  • قرمزی و تورم: ناحیه اطراف محل جراحی ممکن است هر روز بیشتر از قبل قرمز و متورم شود. یا زمانی که آن را لمس کردید، احساس گرما داشته باشید. که نشان دهنده التهاب و عفونت احتمالی است.
  • تب: تب یکی از علائم شایع عفونت است. اگر بعد از جراحی بواسیر خود دچار تب شدید، به خصوص اگر با علائم دیگری همراه باشد، ممکن است نشان دهنده عفونت باشد.
  • چرک یا تخلیه: اگر متوجه چرک یا هر نوع ترشحی از محل برش شدید، به احتمال زیاد نشانه عفونت زخم است.
  • بوی بد: بوی نامطبوع یا بدی که از محل جراحی می آید نیز می تواند نشانه عفونت باشد.
  • خارش زیاد: در حالی که مقداری خارش در طول فرایند بهبودی طبیعی است، خارش مداوم یا شدید، به ویژه زمانی که با علائم دیگر همراه باشد، ممکن است نشان دهنده عفونت باشد.

روشهای درمان عفونت بعد از عمل هموروئید در خانه

درمان عفونت پس از جراحی هموروئید معمولاً شامل ترکیبی از مداخلات پزشکی برای رفع عفونت و ارتقای بهبودی است. در اینجا چند روش متداول درمانی وجود دارد:

  1. آنتی بیوتیک ها: اگر عفونت ماهیت باکتریایی داشته باشد، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک هایی را برای کمک به مبارزه با عفونت تجویز کند. توجه کنید که باید دوره آنتی بیوتیک را حتما سر ساعت و طی دوره آن مصرف کنید.
  2. حمام سیتز گرم: استفاده از حمام سیتز گرم می تواند به تسکین محل جراحی، کاهش التهاب و بهبودی سریع کمک کند. دستورالعمل‌ های دکتر هموروئید خود را در مورد تعداد دفعات حمام سیتز و مدت زمان آن انجام دهید.
  3. مراقبت از زخم: مراقبت مناسب از زخم برای جلوگیری از عفونت بیشتر و بهبود بهبود ضروری است. پزشک شما ممکن است تمیز و خشک نگه داشتن محل جراحی، تعویض منظم پانسمان ها و استفاده از داروهای موضعی در صورت نیاز را توصیه کند.
  4. استراحت و ریکاوری: دادن زمان به بدن برای استراحت و بهبودی پس از جراحی بسیار مهم است. تا زمان بهبودی کامل از انجام فعالیت‌های سنگین، بلند کردن اجسام سنگین یا سایر فعالیت‌هایی که ممکن است محل جراحی را تحت فشار قرار دهند، خودداری کنید.
انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس

انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس

تیر 3, 1403

مطالب مرتبط

شماره موبایل خود را جهت تماس کارشناسان میتوانید وارد کنید و به دیگران در سایت نمایش داده نمیشود
0 دیدگاه ها
تمام نظرات را نمایش بده