مرکز درمان بواسیر(هموروئید)، شقاق، کیست مویی، فیستول و زگیل تناسلی

  • آدرس
    تهران، ابتدای خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، پلاک 14، طبقه 5
  • تلفن
    ۰۹۹۱۸۹۵۴۰۹۱   -   ۰۲۱۸۸۶۵۸۴۲۶
  • شنبه-چهارشنبه 8:00 تا 22:00
    مشاوره تلفنی: 7:00 تا 23:00

8 روش عمل جراحی فیستول مقعدی + مراقبت‌های بعد از عمل

8 روش عمل جراحی فیستول مقعدی + مراقبت‌های بعد از عمل

مهمترین روشهای عمل جراحی فیستول مقعدی به شرح زیر است که به طور کامل درباره آنها صحبت کردیم. فیستول مقعدی از بیماری های عفونی ناحیه مقعدی است. این بیماری موجب اتصال غیر طبیعی دو ارگان از بدن به یکدیگر می گردد. فیستول معمولاً در اثر عفونت درمان نشده آبسه ایجاد می شود. این بیماری همراه با علائمی مانند درد، سوزش، خارش، خونریزی و … بروز می نماید.

حتما بخوانید: درمان فیستول (سریع و قطعی)

این علائم نشانه ای از جراحی فیستول است؟!

اگر هر کدام از علائم دردناک بالا را تجربه می کنید، با مشاوران ما تماس گرفته تا برای روش درمان راهنمایی لازم را بدست آورید.

این بیماری با استفاده از درمان های خانگی و دارویی قابل درمان نبوده و تنها روش های عمل جراحی تهاجمی می توانند به بهبود و درمان این عارضه کمک نمایند. تکنیک های جراحی مختلفی برای درمان فیستول وجود دارد اما همه این روش ها نمی توانند درمان موثری باشند. پس آشنایی بیشتر با تکنیک های مختلف جراحی می تواند به انتخاب روش صحیح درمان این بیماری کمک نماید.

لازم است بدانید که امروزه بهترین روش برای درمان فیستول با لیزر بوده که بدون هیچگونه عوارض و طی نیم ساعت بهترین جراح فیستول فرد را درمان می کند.

همچنین روش های جراحی فیستول نام برده زیر، صرفا برای کسب اطلاعات مراجعین عزیز نوشته شده است.

فیلم عمل جراحی فیستول

فیلم بالا یک روند کامل از نحوه عمل فیستول با با لیزر است. نوع آن فیستول واژن یا وزیکوواژینال بوده که از واژن به مقعد راه پیدا کرده است.

عمل فیستول با تکنیک فیستولوتومی

فیستولوتومی

فیستولوتومی مهمترین و کاربردی ترین روش جراحی فیستول مقعدی است. در این روش جراحی مجرای فیستول با استفاده از چاقو باز شده و محتویات آن خارج می شود. در این روش ترمیم از داخل به خارج است. مدت زمان بهبودی پس از این عمل 1الی 2 ماه است.

این روش همراه با ریسک آسیب به عضله اسفنکتر است. اما پزشک تمام سعی خود را خواهد نمود، تا کمترین میزان آسیب به این عضله وارد شود.

همچنین بخوانید: عکس فیستول مقعدی (انواع)

تکنیک جراحی فیستول به روش استن یا ستون

در روش سنتی درمان فیستول با تکنیک استن از موی اسب و یا کتان استفاده می شد. ولی امروزه از نخ بخیه یا لوله تخلیه برای از بین بردن عفونت و باز ماندن مجرای فیستول استفاده می شود. این نخ باید برای حداقل 6 الی 12 هفته در مجرای بماند و سپس پزشک انجام جراحی را تجویز می کند. این روش برای افراد در معرض خطر آسیب به عضله اسفنکتر و بی اختیاری مقعد کاربرد دارد.

عمل فیستول با تکنیک فلپ آدوانسمنت

تکنیک فلپ آدوانسمنت در مورد فیستول های پیچیده تر و افراد در معرض خطر بی اختیاری مدفوع استفاده می شود. در طی این روش با استفاده از بافت روده و یا پوست اطراف مقعد اقدام به ترمیم فیستول می نمایند. میزان تاثیر این روش درمانی 50% گزارش شده است. ابتلا به بیماری های زمینه ای برای فیستول مثل کرون و کولیت ریسک عود مجدد بیماری را افزایش می دهد.

مطلب پیشنهادی: بهترین جراح فیستول در تهران

پلاگین بیولوژیکی

پلاگین بیولوژیکی فیستول

این روش جراحی شامل ساخت پلاگین بیولوژیکی از مخاط روده بیمار و سپس بخیه زدن آن به مجرای فیستول است. بعد از انجام این جراحی بافت جدید در اطراف این پلاگین شروع به رشد می کند و به این ترتیب بیماری از بین می رود.

میزان موفقیت بعد از این عمل 80% گزارش شده است. برای انجام این جراحی بیمار باید به مدت 24 ساعت در بیمارستان بستری شود. درد، آبسه و جابجایی پلاگین از عوارض احتمالی این روش جراحی فیستول مقعدی هستند.

تکنیک جراحی: پلاگین بیوپروتز

یک پلاگ مخروطی شکل از بافت حیوانی به نام پلاگ پروتز زیستی نیز می تواند برای پر کردن دهانه داخلی فیستول استفاده شود. این با بخیه در جای خود نگه داشته می شود. از آنجایی که دهانه را به طور کامل بسته نمی کند، به فیستول اجازه می دهد به تخلیه ادامه دهد. در نهایت، بافت جدید در اطراف و داخل پلاگ رشد کرده و دستگاه بسته می شود.
این تکنیک با خطر بیشتر عوارضی مانند درد، تشکیل آبسه یا جابجایی پلاگین همراه است.

بستن مجرای فیستول بین اسفنکتریک یا روش لیفت LIFT

لیفت یک درمان دو مرحله ای است که در محوطه کلینیک برای فیستول های پیچیده یا عمیق انجام می شود. در طی روش لیفت جراح این اجازه را پیدا می کند تا به فیستول بین ماهیچه های اسفنکتر دسترسی پیدا کرده و آن را از بین ببرد. در این روش؛ متخصص ابتدا نخ ستون در داخل فیستول قرار می دهد که فیستول به مرور زمان کمی پهن شود. چند هفته بعد ، جراح بافت آلوده را برداشته و دهانه فیستول داخلی را می بندد.

عکس جراحی فیستول به روش لیفت

جراحی فیستول مقعدی با کوتر

ممکن است این روش اکثرا برای بیمارانی استفاده شود که کیس مناسب برای لیزر فیستول نیستند. این روش به این شکل است که داخل مجرا فیستول یه درن گذاشته میشود تا پس از جراحی درناژ ادامه پیدا کند. در نتیجه جراح فیستول با استفاده از تیغ مسیر فیستول را برش داده تا چرک تخلیه شود ولی اگر خونریزی زیاد باشد، از الکتروکوتر برای سوزاندن سر عروق استفاده می کند.

تزریق چسب فیبرین

جراحی فیستول با تزریق چسب فیبرین

چسب فیبرین حاوی مواد خاصی می باشد که پزشک متخصص به داخل کانال فیستول تزریق می کند. این چسب فیستول را مهر و موم کرده و به بهبودی بیماری کمک می کند. البته این روش خیلی قدیمی بوده و امروزه به تنهایی کاربردی ندارد، مگر همراه با یکی از دو روش لیزر فیستول یا جراحی.

فیستول ها نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند تا از بروز عفونت های جدی یا سایر مشکلات جلوگیری شود. گزینه های درمانی شامل داروها، جراحی یا ترکیبی از هر دو روش است.

عوارض عمل جراحی فیستول مقعدی

انجام جراحی فیستول مقعدی بی شک بدون عوارض نخواهد بود. این عوارض غالباً کوتاه مدت بوده و پس از مدتی رفع می شوند. عوارض جراحی فیستول مقعدی عبارتند از :

  • درد
  • خونریزی
  • بی اختیاری در دفع گاز و مدفوع به سبب آسیب به عضلات مقعد در اثر جراحی
  • مشکل دفع ادرار
  • عفونت در صورت ترمیم نشدن کامل مجرای مقعد
  • تورم و ترشح
  • تب
  • تهوع
  • یبوست

از آنجایی که تمامی روشهای جراحی فیستول همراه با عوارض متعددی است و مشکلات مختلفی را به همراه دارد، امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. درمان فیستول با لیزر بهترین جایگزین برای جراحی بوده زیرا با استفاده از اشعه مادون قرمز اقدام به از بین بردن مجرای ایجاد شده می نماید و هیچ یک از مشکلات و عوارض روشهای جراحی مانند درد، خونریزی، عفونت، بستری شدن بیمارستان، بی اختیاری و .. را ندارد.

مراقبت های بعد از عمل جراحی فیستول

انجام مراقبت هایی خاص به نتیجه گیری از درمان و جلوگیری از عوارض احتمالی کمک می کند. برخی از این مراقبت ها عبارتند از :

  • مصرف مسکن ها به جهت کاهش درد
  • مصرف آنتی بیوتیک به منظور جلوگیری از عفونت
  • تعویض مرتب پانسمان، به منظور جلوگیری از عفونت
  • جلوگیری از یبوست، برای این منظور لازم مصرف فیبر، آب کافی و در صورت لزوم ملین را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  • حمام سیتز، قرار دادن ناحیه کفل و لگن در آب به تسریع روند درمان و جلوگیری از عفونت زخم کمک می کند.
  • اجتناب از وارد آوردن فشار بر زخم فیستول، بهترین راهکار این است که برای نشستن از یک بالش دوناتی شکل کمک بگیرید.
بعد از عمل فیستول چیکار کنیم؟

اطلاع از روش های دقیق مراقبت پس از عمل

برای اطلاع از این روش ها میتوانید از طریق شماره تماس زیر با مشاوران ما در ارتباط باشید:

با ترشح بعد از عمل فیستول چه کنیم؟

داشتن ترشحات یا خروج خونابه پس از عمل جراحی طبیعی است. اگر چه ممکن است که این ترشحات تا دو هفته هم طول بکشند ولی پس از عمل به مرور زمان کمتر شده و قطع می شوند.

بهترین کار برای جلوگیری و تسریع در روند از بین بردن ترشحات در خانه استفاده از کمپرس یخ می باشد. البته این مورد هم با مشورت پزشک باید انجام شود. توجه کنید که محل را مرتب باید تمیز کرده و از تجمع چرک و ترشحات جلوگیری کنید.

اگز زخم فیستول بعد عمل در خانه خونریزی کرد چه کنیم؟

احتمالاً بعد از عمل خونریزی کمی از زخم یا مقعد خواهید داشت. ممکن است به خصوص پس از پانسمان، یا روی مدفوع یا دستمال توالت هنگام پاک کردن خود متوجه این موضوع شوید.

این اتفاق طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. همچنین ممکن است برای چند هفته از زخم ترشح داشته باشید. ایده خوبی است که یک پد کوچک داخل شلوار خود همیشه داشته باشید که لباس شما را از هر گونه لکه محافظت کند. در موارد بعید که خونریزی شدید و بیشتری دارید، باید سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

دفع مدفوع و اجابت مزاج بعد از جراحی فیستول چگونه است؟

از روز بعد از عمل معمولا پزشک برای شما ملین تجویز می کند. استفاده از ملین ها باعث نرم شدن مدفوع و تحریک عمل روده می شود.

ممکن است برای یک یا دو روز روده های شما احساس دفع نداشته باشند و زمانی هم که احساس رفتن به دستشویی کردید، ممکن است کمی ناراحتی و خونریزی کمی وجود داشته باشد.

داروهای مسکن معمولی طبق تجویز به کنترل ناراحتی و درد کمک می کنند. اغلب ایده خوبی است که 30 دقیقه تا 1 ساعت قبل از اینکه قصد اجابت مزاج داشتید از داروهای مسکن استفاده کنید.

دوره نقاهت

موارد زیر را میتوان به عنوان دوره نقاهت بعد از جراحی در نظر گرفت:

  • در عرض 1-2 ساعت پس از عمل، شما با کمک پزشک یا همراه خود توانمند خواهید شد که بلند شوید و راه بروید
  • شما ممکن است به طور معمول غذا بخورید و بنوشید، و مانند قبل به روال روزمره خود طبق نظر پزشک، ادامه دهید
  • رژیم غذایی پرفیبر و مصرف مایعات حداقل 6-10 لیوان آب در روز ضروری است
  • معمولا همان روزی که جراحی انجام شده، از بیمارستان مرخص خواهی شد.
  • ممکن است بین 1 تا 3 روز دفع نداشته باشید که این طبیعی است.
  • در ابتدا مقدار کمی خونریزی یا ترشح دارید که ناراحت کننده است.
  • در چند هفته اول ممکن است متوجه تغییراتی در توانایی خود برای کنترل روده ها شوید
  • باد روده؛ هر زمانی که احساس دفع باد داشتید، باید آن را رها کنید.
  • محدودیت‌هایی در فعالیت های همیشگی وجود دارد که می‌توانید با مشورت پزشک آنها را مدیریت کنید. مانند بلند کردن اجسام، رانندگی و بازگشت به محل کار.

بهترین جراح یا دکتر فیستول

برای درمان فیستول، بهترین راه این است که به یک جراح عمومی یا جراح تخصصی روده‌ها و مقعد مراجعه کنید. انتخاب یک جراح با تجربه و تخصص در درمان فیستول بسیار مهم است. برای یافتن بهترین دکتر فیستول، می‌ توانید از منابع زیر استفاده کنید:

  1. سامانه‌های اینترنتی: می‌توانید به وب‌سایت‌ های معتبری که اطلاعات درباره پزشکان و جراحان مختلف را ارائه می‌دهند، مراجعه کنید و نظرات بیماران قبلی را مطالعه کنید.
  2. پزشکان و دوستان: ممکن است دوستان یا افرادی که تجربه درمان فیستول دارند، به شما پزشک خوبی را معرفی کنند.
  3. بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی: برخی بیمارستان‌ ها و مراکز درمانی دارای تیم‌ های تخصصی برای درمان فیستول هستند. می‌توانید با تماس با این مراکز، اطلاعات بیشتری درباره پزشکان آنجا بدست آورید.
  4. انجمن‌ها و سازمان‌ های حرفه‌ ای: انجمن‌های پزشکی و سازمان‌های حرفه‌ای معمولاً لیست پزشکان تخصصی را منتشر می‌کنند که ممکن است به شما کمک کند.

در هنگام انتخاب دکتر فیستول، حوصله‌ای با تجربه، تخصص و روش‌های درمانی مورد استفاده او را بررسی کنید.

سوالات متداول عمل جراحی فیستول

خیر. روشهای درمانی مانند جراحی و لیزر اگر توسط یک متخصص ماهر و با تجربه انجام بشود، هیچگونه خطری برای فرد ندارد.

به طور معمول خروج خون آبه تا 3 الی 4 روز پس از انجام عمل جراحی فیستول طبیعی است. ولی اگر خونریزی شدید داشتید، حتما باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

در اکثر موارد ممکن است افراد خروج خون را تا یک هفته روی لباس زیر خود یا دستمال کاغذی مشاهده کنند.

اگر طی عمل جراحی عضلات اسفنکتر مقعد آسیب ببینند، ممکن است فرد دچار بی اختیاری در دفع مدفوع یا گاز روده شود.

سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”

سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”

بهمن 13, 1402
سوزش مقعد؛ علت و درمان خانگی عرق سوز شدن مقعد

سوزش مقعد؛ علت و درمان خانگی عرق سوز شدن مقعد

بهمن 15, 1402

مطالب مرتبط

شماره موبایل خود را جهت تماس کارشناسان میتوانید وارد کنید و به دیگران در سایت نمایش داده نمیشود
146 دیدگاه ها
تمام نظرات را نمایش بده
مرضیه

سلام دکتر شما حخودتون عمل جراحی فیستول رو پیشنهاد میکنید یا لیزر؟ من تو خیلی از سایتا خوندم ولی هنوز نتونستم تصمیم بگیرم

هدیه

سلام دکتر من فیستول و هموروئید باهم دارم. میتونم جفتشونو با هم عمل کنم؟

حسین

سلام وقتتون بخیر. من هفته دیگه وقت عمل جراحی فیستول ازتون گرفتم. فراموش کردم بپرسم قبلش لازمه که کار خاصی انجام بدم؟

مسعود

من 12 سال و خورده ای هست که گرفتار این بیماری هستم و تا حالا 2 بار هم عمل جراحی انجام دادم که خیلی هم اذیت شدم ولی بعد از هر دو بار فیستولم برگشت. الان شما میفرمایید چکار انجام بدم

امین

سلام ایا جراحی فیستول با لیزر بخیه هم میخورد؟

نیلوفر

سلام دکتر. یه سوال داشتم خدمتتون. اگر من فیستولمو جراحی کنم زخم باز میمونه؟ بعد اینکه بخیه زده میشه یا نه

محمد
پاسخ به  نیلوفر

سلام من۳روزمیشودعمل جراحی فیستول انجام دادم الان کمی چرک کرده بابتادین شستشوبدم اشکالی ندارد

هانی

سلام من عمل کردم بعد 2هفته گرفتگی در کتف و گردن دارم چ کاری باید انجام بدم تا این گرفتگی برطرف شه

Mehdi

سلام خسته نباشید من ۲ماه ۱بار بالا مقعد عفونت میکنه و بعد ۳روز محل عفونت باز میشه وخون وعفوتت میاد دکتر رفتم گفتم فیستول پرینال داری وعمل جراحی خواستم راهنمایی کنید ایا برگشت بعدازعمل هست و عوارض جراحی تا چند روزه ممنون میشم

حمید

خیلی هزینش بالاست من جراحی کردم .ماشینمو فروختم دادم دکتر

سارا
پاسخ به  admin

ولی من عمل کردم هم فیستول هم شقاق باهم شد ۱۲ میلیون

شهرام

سلام من شهرام هستم ۴۳ ساله هستم دوسه سال پیش معقدم دردمیگرفت سفت شده بودولی هیچ بافتی کنارش نبود ولی الان دوربرسه ماهه یه بافت سفت کنارمقعدم بیرون اومدخیلی اذیت میکرد دوهفته پیش دکتررفتم گفت شمافیستول دارین هرچه زودتربایدعمل کنین برام چندتاقرص نوشتن باخوردن آنهاالان دوروزه بافتم عین جوش سرش بازشده چرگ بیرون میادخاستم بینم الان به عمل لازمه یابابیرون رفتن چرگ خوب میشم ممنون میشم که راهنمایم کنید ازارومیه .

على

سلام دكتر من عمل فيستول انجام دادم سوال اينجاس ك جلو زخمو بگيرم با گاز استريل يا اينكه باز باش بياد بيرون خون ابه بهتره ؟

عیسی

سلام آقای دکتر بعد از عمل فیستول با لیزر تا چند وقت ترشح میاد من الان از دو هفته بیشتر شده البته کمتر شده ولی باز هم میاد لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

محمد

سلام ببخشید بعد از عمل فیستول مقعدی چرا میگن باید روزی دو بار دور انگشتت گاز استریل بپیچی و داخل زخم‌کنی و اونقدر انگشتتو داخل زخم بچرخونی تا زخمش خون بیاد بنظرتون چرا همچین کاری باید انجام داد؟

عیسی

سلام تا چند وقت بعد از عمل فیستول باید داخل لگن آب گرم بشینیم ؟ ممنون

رسول

سلام دکتر، منوخود شما عمل کردین الان بعد دو سال با اینکه نسبت به قبل از عمل بهتر شدم ولی باز هم بیشتر مواقع مواد چرکی وهمچنین مدفوع به حالت تخت میاد بیرون به نظر شما باید چکارکنم

منصوره

مریض ما به علت آبسه پری آنال دچار فیستول رکتوواژینال شده بهترین جراح وبهترین نوع عمل رو میخواهم،ممنونم

هانی

سلام آقای دکتر من پیش شما عمل کردم با لیزر الان ۹ روز از عمل میگذره هم فیستول بود و هم یک اضافه در معقد که هردو برداشتید الان جایی اضافه سفید رنگ شده و هنوز ترشح و خون آبه دارم دلیلش چیه و عادی هست اون جایی که سفید شده عفونت نیست

الناز

سلام دکتر خسته نباشید
عذر میخوام کسی که این عمل و کرده منظورم فیستول
۴طبقه رو اگر مجبور باشه چند بار بره خطر نداره

محمد

سلام من چند روزی هست عمل فیستول انجام دادم. باجراحی خیلی خیلی درد داره اصلان توصیه نمی کنم. که جراحی کنید.

ارزو
پاسخ به  محمد

سلام منم نزدیک سه هفته س که عمل جراحی فیستول انجام دادم اما خدارا شکر از عمل جراحی بسیار راضی تر هستم تا از لیزر چون لیزر سر زخم را می‌سوزانند اما ریشه در پوست باقی میماند و مجددا بعداز مدتی رشد میکند شاید عود می‌کنه ، شما میتوانید برای تسکین درد از کیسه آبگرم ، نشستن در لگن آبگرم استفاده کنید

علیرضا
پاسخ به  ارزو

بنده ۳ روز پیش عمل لیزر فیستول رو در کلینیک زارعی انجام دادم، آقای دکتر فیستول رو کلا درآوردن و با لیز مسیر رو کاملا میسوزن، الان ۳ روزه من عمل کردم، یدونه مسکن هم نخوردم، خداروشکر اصلأ درد ندارم و خیلی راضی هستم، قبلاً عمل جراحی هموروئید جای دیگه ای داشتم خیلی اذیت شدم و درد کشیدم و این فیستول هم سوغات همون عمل جراحیه، آبسه ای که بعد از عمل جراحی ایجاد شد و تبدیل به فیستول شد

سلدا

سلام
دو سال هست فیستول مقعدی دارم . الان که هفته ۲۲ بارداری هستم حدود دو ماه هست که دیگه ازش چرک بیرون نمیاد و درد هم ندارم و ظاهرش هم انگاری بسته شده
الان به خاطر بارداری خوب شده یا مجدد بعد زایمان عود میکنه؟

آیا از داخل هم خوب شده؟
ممنون

علی
پاسخ به  سلدا

تورم بدنت باعث شده مسیر بسته بشه

شهریار

سلام من چهارشنبه جراحی فیستول انحام دادم درد ندارم بجز یه کم خونریزی طریقه خوابیدن کدام روش بهتره روسمت چپ دیگه نابود شدم

اسماعیل

سلام آقای دکتر . من ۶ روز است جراحی لیزری فیستول انجام دادم ولی هنوز خون ریزی و درد دارم که دکترم گفته طبیعی است . ببخشید ولی امروز متوجه شدم قسمتی از مقعدم کنار قسمت جراخی برش خورده و از آن قسمت کمی مدفوع به قسمت جراحی شده می آید آیا جراح نباید آن قسمت را بخیه می زد یا در این نوع جراحی طبیعی است؟؟؟!!

مریم

سلام اقای دکتر،۴ماه پیش عمل فیستول برام انجام دادید،زخم خوب شده ولی خارش خیلی اذیتم میکنه،موقع پریودی خارشم خیلی بیشتر میشه و واقعا عذاب میکشم،پمادی چیزی واسه خارشش نیس بگیرم استفاده کنم؟

کیان

سلام وقتتون بخیر نزدیک سه ماه هست عمل کردم ولی هنوز ترشح از محل عمل میاد الان هم انگار یه جوش در محل عمل درست شده به نظرتون دوباره عود کرده

اصغر ابراهیم نیا
پاسخ به  کیان

سلام دکتر من فستول عمل کردم گرمای بخاری برای من زرر ندارد

وحید
پاسخ به  کیان

سلام من هم ۳ ماه هست عمل کردم اما هنوز خروج ترشح و عفونت دارم نمی‌دونم چرا تموم نمیشه

علی
پاسخ به  وحید

سه ماه کدومه مرد جراحی کنی سه سال معطلی اول راهی

عادل

سلام فیستول عمل کردم نخ زده آیا باید کامل بیرن بیاد

مرتضی
پاسخ به  عادل

سلام دکتر فیستول عمل کردم نخ زده الان ۴ هفته است تو این ۴هفته هر روز میکشیدمش الان این نخو باید ی سرشو قیچی کنی بعد اون سرشو بکشی در بیاری

امیر عباس

سلام من عمل فیستول را جدیدا بصورت جراحی سنتی انجام دادم ( با لیزر آشنا نبودم ) آیا در ادامه برای از بین بردن عوارض آن و تسریع در روند بهبودی می توان از لیزر استفاده کرد ؟
سپاس

ناصر

سلام دکتر
دوماه پیش توسط شما عمل شدم و برام نخ گذاشتین و گفتین تا کانال پر نشه نمیشه نخ رو کشید و بایستی نخ روزانه توسط بیمار بصورت اره ای جابجا بشه ، سه تا سوال دارم چون شهرستان هستم لطفا من رو راهنمایی کنین :
اول اینکه از کجا بفهمیم کانال پرشده و علامت پر شدن کانال چیه ؟
دوم اینکه حرکت اره ای نخ توسط بیمار آروم آروم باشه یا تند تند ؟
سوم اینکه کشیدن نخ پس از پر شدن کانال مثل کشیدن نخ بخیه است و نیاز به عمل مجدد ندارد؟

حسن

ممنون از رفتار خوب و خدمات عالیتون

ناصر

سلام دکتر سه ماه پیش در کلینبک شما عمل فیستول انجام دادم و برای من نخ گذاشتید تابحال چند بار مراجعه کردم و توسط شما ویزبت شدم و در این مدت بنا به دستور شما نخ را طی روز جابجا می کردم ، اما امروز پس از گذشت سه ماه و دوازده روز از عمل نخ فیستول افتاد و پازه شد . اکنون با توجه ره اینکه شهرستان هستم خواستم بپرسم الان باید چکار کنم ، آیا با توجه به اینکه زخم بطور کامل بسته نشده ایت ، این باعث بی اختیاری نمی شود ؟ لازم است باز هم روزی… Read more »

رضا

سلام خسته نباشید ..من نزدیک دوماهه فیستولمو لیزر کردم.. زخمم کوچیک شده خیلی ولی هنوزترشحات دارم.. جنس این ترشحات چیه.. بعدازاجابت مزاجم درد دارم باید مسکن بخورم

رضا

سلام اقای دکترخسته نباشید..من دوماهه فیستولمو بالیزرعمل کردم زخم بازداشتم برای معاینات مجبوربودم راه خیلی دوربرم برام مقدورنیست چون محل زندگی مادکترمجرب نیست..الان پیش یه جراح عمومی رفتم سونوگرافی کرد گفت ابسه داری بازم بایدجراحی بشی ولی من هنوزجای زخمم خوب نشده ویه کم ترشحات دارم ..مگه ممکنهزخم بازبازم ابسه کنه..دکتره خودشم گفت شاید مسیرفیستولت باشه که سونو نشون داده..جواب سونو این بود..درسمت راست ناحیه پری انالدرعمق 3mmازسطح پوست کالکشن کوچک حاوی اکوی غلیظ داخلی به ابعاد11*11*10mm وبه حجم 0,8cc مشاهده شد..خیلی ممنونم ازشما

امیری

من سه هفته هست عمل فیستول به روش باز( سنتی ) انجام دادم ولی متاسفانه وقتی عمل دفع انجام میدم بعداز نیم ساعت دیگه درد هام شروع میشه که اول حالت سوزش بعد دل میزنه و کم کم دردم شدید میشه طوری که با نشستن در آب گرم و خوردن مسکن دردم ساکت نمیشه وحتما باید آمپول تزریق بشه ترشحاتم خییییلی کم شده خونابه ندارم یا خیییلی به ندرت زخمم کوجکتر شده وبه گفته ودکتر خودم مشکلی نداره البته بعداز دوهفته که پیش دکترم رفتم به علت درد های زیادم دکتر گفت عفونت نداری ولی روند ترمیم زخمت کم بوده… Read more »

علی

سلام دکتر به مدت یک هفته عمل فیستول انجام دادم امکانش هست برای شستشو ی کانال از محلول پرونتوسان استفاده کرد؟

طیبه کبیری

باسلام وخسته نباشیدوتشکرفراوان
ازجناب آقای دکترزارعیه پنجه طلاوکادردرمانیه شریف وانسان دوست من حدود۳۵ روزه فیشرعمل کردم بالیزرپیش آقای دکترودرعرض یکهفته خیییلی حالم خوب شدوالان خوبه خوبم مشکلات دیگم داشتم الان خییلی خوبم وازشون واقعاتشکرمیکنم فکرمیکنم توایران تک هستن
خداعمرطولانی بهشون بده تا برای درد مریضای
مثل من درمان باشن.من ۱۰سال خیییلی من ۱۰ سال خییییلی عذاب کشیدم دوبارم سنتی عمل کرده بودم ولی خوب نشده بودم..ممنون آقای دکتربااخلاق🙏🙏😍😍

اسحق

سلام دکتر من دوروزه عمل جراحی کردم گفتن کش واست گذاشتیم .میخوام بدونم این کش چه میشه عاقبت درش میارن یا قطع میکنن

بهنام

سلام ایا لیزر فیستول هم دارای خونریزی و درد تا چند روز میباشد یا واقعا فورا می‌شود به شهرستان برگشت شهر ما اردبیل لیزر فیستول نداردو سنتی عمل میکنند ؟ با تشکر میخوام تصمیم بگیرم بیام تهران لیزر فیستول یا اردبیل سنتی جراحی کنم ممنون لطفا جواب بدید

سیمین
پاسخ به  بهنام

درد دارد زیاد ولی میشه شهرستان برگشت

سجاد
پاسخ به  بهنام

همشهری هیچ فایده نداره من از اردبیل تو جردن عمل کردم الان هفت ماهه باز عود کرده فایده نداره

مهدی
پاسخ به  سجاد

پس چکار کنیم تروخدا راهنمایی کنید

علی
پاسخ به  سجاد

باز هم عود میکنه

محسن

من بار دوم هست عمل فیستول انجام دادم یه حفره خیلی عمیق داشتیم که دکتر با لیزر عملش کرده الان ۴روزفقط درد و خون ریزی و افونت دارم لطفاً راهنمایی کنید چیکار کنم

اراز

سلام اقای دکتر من حدود ۲ماه هموروئید و فیستول به روش مدرن لیزر عمل کردم
هیچ درد نداشتم
ولی جدیدا حدود ی هفته بعد از شیو موهای زائد احساس سوزش میکنم و گهگاهی بعد از شستشوی کامل یکم اب سفید یا مدفوع میده بیرون
خواهش میکنم راهنمایی کنید

Marzie

سلام وقتتون بخیر همسرم سه چهار ماه میشه ک عمل فیستول مقعد داشتن و الان بی اختیاری مدفوع گرفتن و همش اسهال هستن و خون دفع میکنن باید چیکار کنیم دلیلش چیه؟؟؟؟
خواهش میکنم جواب بدی

فرزاد
پاسخ به  Marzie

سلام ببخشی میشه راهنماییمون بکنی ک بی اختیاری مدفوعتون چطوریه؟؟یعنی خودبخود ازتون مدفوع خارج میشه؟وطوریه ک شما باید ایزی لایف ببندین؟؟؟

رضا

سلام خسته نباشید من چهارماهه ازجراحی فیستولم میگذره زخم بزرگم کاملا خوب شده ولی ازیه زایده جوش مانند هنوزترشحات زرد رنگ میاد ایا عودکرده یابه جراحی مجدد نیازداره؟..بالیزر عمل کردن؟ ..

حسن

سلام دکتر من پیام دادم جواب ندادید سوال من من بد عمل فیستول که انجام دادم الان عوارض گرفتم کنترل باد شکم خودم ندارم نمیتونم برم تو جمع آیا درمانی داره یا نه

پریسا آقایی
پاسخ به  حسن

براتون نخ ستون نزاشتن برای جلوگیری از بی اختیاری ؟…

رضا

سلام من ایمروز عمل فیستول انجام دادم ساعت ۲ بعد از ضهر ایمشب باید شستشو بدم یا فردا

مرسانا

سلام همسرم یه ماه پیش عمل آبسه انجام دادن ک تبدیل به فیستول شدن حالا یه هفته ک عمل فیستول با دستگاهPph33انجام دادن خیلی درد و خون آبه دارن عمق زخم هم خیلی زیاد هست منشی دکتر بهشون پیشنهاد لگن آب ولرم با نمک و شامپو بچه دادن به نظر شما این کار خوبه یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید

اصغر ابراهیم نیا

ممنونم از راهنمایهای دکتر

سید علی موسوی
پاسخ به  admin

سلام آقای دکتر من موسوی هستم ۲۰دی ۱۴۰۱ عمل فیستول واسم انجام دادین الان به اندازه یه بنده انگشت جای عمل که انجام دادین بازه واسه دفعه مدفوع خیلی اذیت هستم چرا بخیه نزدین واسم یه سواله؟

محسن

سلام علیکم من فیستول داشتم به دکتر فوق تخصص جراحی روده تحتانی مراجعه کردم واو عمل جراحی باز انجام داد هرچه گفتم که با لیزر عمل کنید گفت که لیزر جواب نمی‌دهد هنوز عمل دوم مانده ‌می‌خواستم بپرسم آیا بعد از عمل جراحی دیگه مشکلی نخواهم داشت یا دوباره به این بیماری مبتلا میشوم ؟

داریوش شکری

سلام دکتر جان من ۱۰روزه عملکردم چرک میاد ازش چیکار کنم

علی

سلام و عرض ادب آیا درجات کمی از بی اختیاری بخصوص نسبت به دفع گاز دو سه روز بعد از جراحی فیستول با لیزر طبیعی است ؟

عین الله صادقی

سلام دکتر من چندروز پیش فیستول داشتم عمل کردم دیگه نیازی نیست دکتر مراجعه کنم ممنونم ازشما

حمید

سلام من سه ساله عمل فیستول کردم الا دو هفته هست که ترشه دارم می خواستم ببینم این طبیعیه

Nabila

سلام داکتر. خوب هستین یک سوال آیابعدازعمل فیستول خیاطه هایش گرفته میشه یاخیر؟؟؟؟

زینب حسینی

سلام وقت بخیر ببخشید من برج پنج عمل زنان انجام دادم ورحمم رودراوردم بعداز ده روز خونریزی کردم رفتم دکتر گفتن فیستول روده شدی بعد دوباره عمل کردم و کیسه استومی بهم وصل کردن از روزی که مرخص شدم تا امروز آب ریزش دارم و عکس گرفتم گفتن هنوز جوش نخورده و نمی‌توانیم عمل بعدی رانجام بدیم میخواستم ببینم آب ریزش تاکی ادامه داره امکان داره که اصلا قطع نشه یانه لطف کنید راهنماییم کنید ممنون میشم